تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

با خوردن این مواد غذایی به راحتی شکم‌تان را شش تکه کنید!

  • کد خبر : 144470
  • 03 تیر 1395 - 9:18
با خوردن این مواد غذایی به راحتی شکم‌تان را شش تکه کنید!

داشتن شکم تخت و شش تکه یکی از آرزوهای هر انسانی است. شما هم اگر به دنبال داشتن شکمی تخت و شش تکه هستید با ما همراه شوید.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، داشتن شکم تخت و شش تکه یکی از آرزوهای هر انسانی است. شما هم اگر به دنبال داشتن شکمی تخت و شش تکه هستید با ما همراه شوید.

با بهترین و بدترین خوراکی ها برای داشتن شکمی شش تکه آشنا شوید.

این مواد غذایی شکم تان را ۶ تکه می کنند

حتی اگر به طور منظم و روزانه بر روی انجام تمرینات ورزشی سخت و دشوار کار می‌کنید، باید مقدار مواد مغذی که برای اینکار نیاز دارید را نیز به خوبی بررسی نمایید. یک غذای مناسب می‌تواند تمرینات ورزشی شما را بهبود ببخشد، عضلات بدن را بسازد و چربی‌های شکمی را آب نماید. در این میان مصرف غذاهای نادرست می‌تواند نتیجه تمرینات را برعکس کند. پس به خاطر داشته باشید که غذا نیز به اندازه تمرین ورزشی برای دستیابی به شکم شش تکه مهم است.

برای داشتن شکم شش تکه این مواد غذایی را باید بخورید

ماست یونانی بخورید

ماست یونانی یک منبع عالی از کلسیم و پروبیوتیک‌هاست که هر دوی این موارد به تشکیل شکم شش تکه کمک فراوانی خواهد کرد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان شیر که دارای پروبیوتیک است می‌تواند باعث از دست رفتن چربی‌های شکمی شود. از خوردن ماست طعم دار خودداری کنید.

پودر پروتئینی آب پنیر

این ماده نیز منبع عالی از آمینو اسیدهایی زنجیره‌ای است که می‌تواند آسیب ناشی از تمرینات ورزشی را کمتر کند و بازیابی و بهبود عضلات را تسریع نماید. همچنین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در رژیم غذایی خود از منابع پروتئینی استفاده می‌کنند بیشتر از سایرین چربی‌های شکمی را از دست داده و عضلات مورد نیاز بدن را می‌سازند. اگر به خاطر آلرژی از خوردن لبنیات و پروتئین محروم هستید، باید بدانید که پودر آب پنیر باعث ایجاد دردهای شکمی، نفخ یا گاز نمی‌شود.

غلات سبوس دار

کربوهیدارت‌های پیچیده به خصوص غلات سبوس دار، منبع عالی و ضروری برای دستیابی به اهداف تناسب اندام است. فیبر موجود در این نوع غلات، می‌تواند چربی شکمی را کاهش دهد و سطح هورمون‌هایی که از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می کنند را افزایش خواهد داد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که همه غلات خود را از نوع سبوس دار انتخاب می‌کنند، چربی شکمی بیشتری از دست خواهند داد. شاید بتوان گفت برنج قهوه‌ای و نان سبوس‌دار از جمله مواردی است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مواد سرشار از فیبر است و می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

مارچوبه

ساقه‌های سبز مارچوبه غنی از فیبر است. این گیاه سبز می‌تواند در درمان نفخ موثر باشد. همچنین به عنوان یک ادرار آور ملایم عمل می‌کند. مارچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و به ماهیچه‌ها کمک می‌کند قوی‌تر شوند و از افزایش وزن مرتبط با التهاب نیز جلوگیری می‌کند. افرادی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات استفاده نمی‌کنند چربی شکمی کمتری از دست خواهند داد.

بادام

علاوه بر اینکه بادام می‌تواند عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود ببخشد، از بروز یبوست و نفخ نیز جلوگیری می‌کند. این ماده حاوی فیبرهای غیر قابل تخمیر است که برای افزایش سیری و ثبات سطح قند خون عالی است. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که مصرف ۳۰ الی ۳۵ عدد بادام در روز به افراد کمک می‌کند چربی شکمی بیشتری از دست بدهند زیرا حاوی فیبر بیشتری نسبت به سایر آجیل‌هاست.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هاست و همین امر باعث شده یک ماده عالی برای سلامت بدن انسان باشد. کافئین و آنتی اکسیدان موجود در آن برای کاهش چربی‌های شکمی عالی است و می‌تواند تمرینات ورزشی شما را تکمیل کند. به عنوان مثال، در حالیکه کافئین، آدنوزین خستگی آور را مسدود می‌کند، آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث افزایش مقدار اکسیژن در بدن شده و سوخت کافی را فراهم می‌کند. در نتیجه عملکرد تمرینات ورزشی شما بهبود می‌یابد. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از انجام تمرینات ورزشی انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

برای داشتن شکم شش تکه این مواد غذایی را نخورید

چربی‌های هیدروژنه

چربی‌های ترانس می‌تواند تلاش شما برای کاهش چربی‌های شکمی را به طور کلی نابود کند. چربی‌های هیدروژنه باعث ایجاد التهاب و افزایش چربی شکم می‌شود. اگرچه متخصصان همیشه تاکید کرده‌اند که استفاده از این چربی‌ها برای بدن مضر است اما هنوز هم افراد زیادی به مصرف چربی‌های هیدروژنه روی می آورند.

غذاهای فرآوری شده

بیشتر کالری افراد از مصرف غذاهای فرآوری شده وارد بدن می‌شود. هرچقدر افراد به خوردن موادی همچون چیپس، ساندویچ، شکلات و شیرینی و پیتزا روی بیاورند، احتمال ابتلا به چاقی نیز افزایش پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید کربوهیدرات‌های تصفیه شده باعث افزایش قند خون می‌شود و ذخیره سازی چربی را نیز افزایش می‌دهد.

الکل

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن الکل بر روی سلامت بدن تاثیرات منفی دارد. این ماده باعث افزایش چربی شکمی می‌شود و تمامی تلاش‌های شما برای داشتن یک شکم شش تکه را خراب خواهد کرد. تا جایی که می‌توانید از مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید.

منبع : مجله سلامت

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x