تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق +عکس و فیلم

  • کد خبر : 144424
  • 02 تیر 1395 - 17:13

با گذشت یک ماه از سیطره ارتش سوریه بر بخش جنوبی منطقه غوطه واقع در حاشیه شرقی پایتخت این کشور، منابع میدانی از ادامه درگیری‌های گسترده میان نظامیان سوری و تروریستهای تکفیری خبر می دهند.

«کمال مهر»؛ – با گذشت یک ماه از سیطره ارتش سوریه بر بخش جنوبی منطقه غوطه واقع در حاشیه شرقی پایتخت این کشور، منابع میدانی از ادامه درگیری های گسترده میان نظامیان سوری و تروریستهای تکفیری خبر می دهند.

درگیری های شدید در غوطه شرقی دمشق+عکس و فیلم
بنابر این گزارش، کانون نبردها میان دو طرف در منطقه “البحاریه” و تپه استراتژیک مجاور آن قرار دارد. نیروهای ارتش سوریه پس از سلسله عملیات های موفقیت آمیز در محور جنوبی منطقه غوطه شرقیه در صدد است تا با سیطره بر این دو منطقه مسیر را برای پیشروی های بعدی خود بگشاید. با توجه به ارتفاع تل البحاریه و اشراف آن بر روستاها و مناطق اطراف، نظامیان سوری تلاش‌های گسترده‌ای را برای سیطره بر این دو منطقه آغاز کرده اند.
درگیری های شدید در غوطه شرقی دمشق+عکس و فیلم
در این عملیات، صدها رزمنده سوری با پشتیبانی ده دستگاه تانک و نفربر و پوشش گسترده هوایی پس از نبردهای سنگین با عناصر گروه جیش الاسلام (القاعده) موفق به سیطره کامل بر روستا و تپه البحاریه شده اند. سیطره بر روستای بحاریه و تپه مجاور آن موجب تامین امنیت محور شمالی روستای مرج السلطان و فرودگاه نظامی مجاور آن نیز می شود. منطقه غوطه شرقیه از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ کانون اصلی فعالیت گروه های تروریستی تکفیری زیرمجموعه القاعده بوده است. حامیان تروریستهای تکفیری امید داشتند تا از این منطقه که به دروازه های شرقی پایتخت سوریه معروف می باشد، راه خود را به سمت بخش اداری دمشق گشوده و با تکیه بر ۲۰ هزار نیروی نظامی مسلح و آموزش دیده دولت سوریه را ساقط کنند.
درگیری های شدید در غوطه شرقی دمشق+عکس و فیلم

مطالب مرتبط
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x