تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

نگاه به نامحرم بداخلاقی می‌آورد

  • کد خبر : 143729
  • 30 خرداد 1395 - 16:49
نگاه به نامحرم بداخلاقی می‌آورد

حاج منصور ارضی در دوازدهمین سحر ماه مبارک رمضان گفت: بیشتر بداخلاقی من و تو برای این است که هرچه در بیرون دیده ایم در خانه نمی‌بینیم، تجملات، آرایش شیطانی زن‌های بی حجاب، ماشین‌های گران.یک ذره به خودتان برسید.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از بسیج مداحان، مراسم شب دوازدهم ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم روزه دار و مومن با بیانات و مناجات خوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارک تهران برگزار شد.

نصف بداخلاقی‌ها به خاطر برآورده نشدن خواسته‌ها و آرزوهاست

یکی از بیماری‌هایی که خیلی‌ها گرفتار آن هستند و حضرت سجاد علیه السلام از آن به خدا پناه می‌برند بداخلاقی است “وَ شَکَاسَهِ الْخُلُقِ” ، این بیماری در مردان بیشتر است. نصف بداخلاقی‌ها به خاطر برآورده نشدن خواسته‌ها و آرزوهاست ، آرزوهایی که شاید خیلی از آنها بیهوده باشد . امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند : “مَنْ ساءَ خُلْقُهُ ضاقَ رِزْقُهُ” کسی که بداخلاق است روزی اش تنگ می‌شود .
بعضی از سادات می‌گویند ما سیدیم و سیدها جوشی هستند ، این دروغ است ، تو خودت آلوده شدی می‌خواهی موضوع را به نسبت ببندی . زود هم دسته بندی می‌کنیم این سید حسنی است حلم دارد، اون سید حسینی حلم ندارد اینها اشتباه است. حلمی که اباعبدالله علیه السلام داشت ، شجاعتی که داشت همان بود که امام حسن علیه السلام داشت. هر چه امام حسین علیه السلام دارد از امام حسن علیه السلام دارد.
تا وقتی امام حسن علیه السلام بود اباعبدالله علیه السلام حتی یک بار هم سخنرانی نکرده است. هرچه امام حسین علیه السلام دارد ، امام حسن علیه السلام هم دارد ، منتها یک سری چیزها هست که خداوند قرار داده مثل صلب، شفاعت و شفاء در تربت. البته در مسئله صلب ، امام سجاد علیه السلام با دختر امام حسن علیه السلام ازدواج می‌کنند و فرزندشان می‌شود امام باقر علیه السلام. در زیارت حضرت علی اکبر علیه السلام می‌گویی “السَّلام عَلَیکَ یَا بنَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ” این چه معنایی می‌دهد؟ اینجا ثابت می‌کند ابن فقط از نسل نیست، از اخلاق، از روش، تربیت و از تبعیت است.
اولین قدم برای کنترل اخلاق سکوت است
برای خوش اخلاقی در این ماه رمضان باید تمرین کرد. اولین قدم برای کنترل اخلاق سکوت است. امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: لجاجت تدبیر را تباه می‌سازد. امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: کامل‌ترین مومنان در ایمان ، نیک خو‌ترین آنهاست. چه کسی ایمانش کامل‌تر است؟ آن کسی که نماز می‌خواند؟ آنهایی که آمدن کربلا چه در کنار حضرت و چه در مقابل حضرت همه نمازخوان بودند، یهودی کربلا نیامده. از اصول کافی؛ خدای متعال به موسی علیه السلام وحی فرمود: به خاطر بسپار که تو قبرنشین خواهی شد که این یادآوری تو را از شهوات باز می‌دارد.
برای داشتن اخلاق خوب، باید زیاد یاد مرگ کنی. امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: عیسی ین مریم به یاران خود گفت از نگاه کردن بپرهیزید زیرا آن بذر شهوت در دل می‌کارد و این خود برای فتنه و گناه برای نگاه کننده کافی است. بعضی‌ها می‌گویند مگر نگاه به نامحرم بداخلاقی می‌آورد؟ بیشتر بداخلاقی من و تو برای این است که هرچه در بیرون دیده ایم در خانه نمی‌بینیم، تجملات، آرایش شیطانی زن‌های بی حجاب، ماشین‌های گران.
عیسی علیه السلام می‌فرماید: خوشا کسی که بینایی خود را در دل خویش قرار داده نه در چشم خود. یعنی وقتی تو نگاه می‌کنی بر روی همان نگاه نظر می‌دهی، درباره دین مردم نظر می‌دهی، می‌پرسی روزه هستی، اصلا حرام است. یک ذره به خودتان برسید. خدایا شب دوازدهم است، باور می‌کنید دوازده شب گذشت؟ امروز تعلق داشت به امام زمان علیه السلام ، خدایا کمک کن این نامه عملمان را که خدمت آقا می‌برند خوب باشد، یعنی یک ذره ما بنده‌ی تو شویم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x