تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

برهم زدن کابوس کارتن خوابی و بی خانمانی توسط سفیران عشق در کرج + تصاویر

  • کد خبر : 143714
  • 30 خرداد 1395 - 16:40
برهم زدن کابوس کارتن خوابی و بی خانمانی توسط سفیران عشق در کرج + تصاویر

سفیران عشق و سلامت این شبها و روزها، شبگرد نقاط آلوده و جرم خیز کرج هستند تا خواب آشفته کلانشهر کرج را از دلهره وجود کارتن خوابان، بزه کاران و تن فروشان برهم زنند و چیزی در دست ندارند جز عشقی بی حد و لقمه ای غذای حلال.

گروه استانی «کمال مهر»؛، نامشان سفیران عشق و سلامت است، جمعی کرجی انسان دوست و مهربان، آنان که شعارشان محبت بخشیدن و حمایت از انسانهای نیازمند و بی خانمان است تا قدمی موثر برداشته شود برای بازگشت آنان به آغوش اجتماع.

بسم الله می گویند و دیگهای بزرگ را بار میگذارند، همان هایی که هزینه اش از محل کمکهای خود و مردم خیر جمع می شود، اما تنها هزینه کرد ها نیست، اینجا همه پایه کار هستند، از شستن و پختن و توزیع غذا تا سامان دهی و کمکهای دارویی و معنوی نمودن به نیازمندان و کارتن خوابان.

 

نامشان ثبت شده در هیچ ارگانی نیست، طرحشان بدون پرونده و طی شده در مسیر اداری است، اینجا طراح خدا و همه دست خدا در یاری رساندن به بندگان از پا افتاده هستند.

 

اینجا غذا را با بهترین شرایط و مواد درست می کنند و به دست نیازمندان می رسانند، نیازمندانی که سقفشان آسمان و خاک، فرش زیر پایشان است، اینجا هر خیری به مبلغ ۳ هزار تومان از یک سهم تا چندین سهم، غذا می خرد و بانیان با این هزینه های خرید غذا که دریافت می کنند ، کار غذا رسانی به بی نوایان را انجام می دهند.

 

هر نفر خیر، می تواند به هر میزان که بخواهد در این کار شریک شود ولی باید کمکهای نقدی واریزی اش به صورت ماهیانه مستمر باشد تا دست اندرکاران برای برنامه ریزی با مشکل مواجه نشوند.

هدف اینجا تنها غذا رساندن به گرسنگان و دست تنگان نیست بلکه، ترویج فرهنگ کمک رسانی به بشر از پا افتاده و نیازمند است، قصد،وارد شدن به بازی نیکوکاری است.

کودک و بزرگ در این مکان بازی داده می شود ، هر کسی می تواند در هر مرحله از  تهیه و پخت و توزیع کمک حال باشد، کمک های نقدی، غیر نقدی و حتی یاری رسانی فیزیکی هم به وفور یافت می شود، اینجا کرج، نقطه ای از خاک ایران است و ایرانیان نیز نیکوکاری و انساندوستی را به حد کمال در خون و رگ و پی دارند.

در همین چند سالی که این گروه مشغول به یاری رسانی هستند، ۵۰ خانواده واقعأ مستضعف، شناسایی شده و خیلی ها با فرهنگ نیکوکاری آشنا شده اند، اهداف این طرح و گروه اهداف بزرگی است که ابتدا با غذا رسانی شروع می شود.

دوربین “تیتر۱” این گروه را در یک روز غذا رسانی به کارتن خوابان و نیازمندان همراهی می کند و صحنه های زیبایی از نیکوکاری را در قاب خود می نشاند.

تنها غذا نیست که بدست نیازمندان می سد بلکه دارو، پوشاک، لوازم تحصیل و موارد ضروری گذران زندگی و کمکهای معنوی نظیر دلجویی، یاری رسانی برای سامان بخشی و برگشتن به آغوش خانواده و اجتماع نیز از دیگر خدمات بدون چشمداشت این گروه به از پای افتادگان است.

مازاد پول خیرین به خانواده ها و کارتن خوابان برای رفع مشکلات دارویی، غذایی، درمانی، تحصیلی، تهیه پوشاک و غیره اختصاص داده می شود.

اینجا اعتیاد تنها جرم نیست، بلکه بیماری نیز محسوب می شود و برای ترک دادن معتادین از مواد مخدر تلاش زیادی صرف می گردد.افراد این گروه پای پیاده و سواره، کوچه به کوچه، رو و زیر پل ها، مکانها و مخفیگاه ها را برای پیدا کردن کارتن خوابان و بی خانمانان زیرو رو می کنند و اول اقدام به رفع گرسنگی آنان و سپس دلجویی و چاره جویی برای بازگرداندن آنان به زندگی عادی می نمایند.

چه بسیار معتادینی که با همین حمایتها و محبتها، در طی این سالها مواد مخدر را ترک و چه کارتن خوابانی که به آغوش زندگی برگشته اند.

 

این گروه با کمک خیرین و بیشترین کمکها از سوی بازاریان تهرانی به ساماندهی نیازهای این افراد می پردازند ولی تعداد افراد زیاد است و تمام مایحتاج تهیه نمی شود ولی نا امیدی در این طرح و گروه راه ندارد.

 

غذا بهانه ای بیش نیست، هدف نزدیک شدن به این انسانها است، کمک به برهم زدن خواب پریشان کرج با کابوسهایی است که از وجود کارتن خوابان، بزهکاران، معتادین و تن فروشان می بیند، هدف برقراری سلامت روحی و جسمی افراد جامعه است.

این نیکوکاران اعتقاد دارند گرسنگی می تواند فردی را به دزدی وادار و اعتیاد می تواند دستان انسانی را خون آلوده کند.

یا باعث شود زنی که زیباترین مظهر وجود خلقت خداوند است دامن به تن فروشی و گناه آلوده نماید، پس باید ریشه مشکل را از اساس سامان داد.

و این کار شب و روز ندارد…..

برای اجرای این طرح ماه ها توسط گروه سفیران عشق کرج، برنامه ریزی و کار انجام می گردد و نقاط مثبت و منفی بررسی و به رفع آن همت گمارده می شود.

طرح اولیه ای که بنا گذاشته شد با محوریت کرج بدون گرسنه بود، امید می رود با ترویج فرهنگ نیکوکاری و گسترش همکاری ها با نیکوکاران و بانیان، به سمت ایران بدون گرسنه برویم.

آنان اعتقاد دارند گرسنگی به لقمه ای غذا می تواند سر منشأ بزه کاری و مشکلات اجتماعی باشد و محبت نمودن در کنار آن به افراد می تواند، از پای افتادگان و درماندگان را از اعمال زشت و بزهکارانه دور نگه دارد و آنان را به اجتماع بزرگ سالم برگرداند.

قدمهای بچه های گروه استوار بر عشق و محبت خالصانه به همنوع است، اینان سفیران عشق و محبت در کرج هستند که در دستی لقمه ای حلال و در دست دیگر عشق دارند.

امید است روزی شاهد باشیم این شهر با یاری شما عزیزان عشق را در ذره ذره خود دارد و دست محتاجی برای رفع گرسنگی دراز نخواهد شد و عشق سقف و پناهگاه همه ی مخلوقات خواهد بود …

۶۰۳۷۶۹۱۵۳۵۹۰۸۱۳۱صادرت     شماره تماس:۰۹۳۳۳۵۵۰۹۱۲

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x