تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

پزشکان ایرانی خنده‌ را به لب‌های دخترک کابلی بازگرداندند + تصاویر

  • کد خبر : 143607
  • 30 خرداد 1395 - 10:26

فاطمه نام کودک هشت ساله کابلی است که با حمایت انجمن حامی و تلاش پزشکان ایرانی سالهای درد و مشقت را پشت سر گذاشت.

به گزارش«کمال مهر»؛«فاطمه ثمر» کودک خردسال افغانستانی است که سال‌ها با رنج بیماری و درد دست و پنجه نرم‌ می‌کند و تحت سرپرستی مؤسسه شهدای افغانستان است. پایش دچار مشکل شده و نسخه‌های پزشکان افغانستانی برایش افاقه نکرده است. او با حمایت انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده، وارد ایران می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد. آنچه می‌خوانید داستان زندگی فاطمه است.

فاطمه کودک خردسال کابلی است که پس از ۳۴ روز مبارزه با بیماری عفونت مزمن استخوان با حمایت پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان امام خمینی(ره) بر بیماریش فائق آمد و شنبه ۲۹ خرداد/جواز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده و خوشحال و سلامت به میهن خود بازمی‌گردد.

عبدالحمید عمو و پرستار فاطمه درباره وضعیت زندگی فاطمه می‌گوید: فاطمه از کودکان بی‌سرپرست مؤسسه شهدای افغانستان است که این موسسه زیر نظر «دکتر سیما ثمر» اداره می‌شود. طی تماسی که برای احوالپرسی از حال فاطمه با دکتر ثمر داشتم، به بنده اعلام شد که پای فاطمه دچار بیماری شده و این بیماری بسیار مشکوک به وجود تومور در پای وی است.
خنده‌های فاطمه؛ ثمره مقاومتی 34 روزه + تصاویر
عموی فاطمه می‌گوید: کارهای بسیاری انجام شده بود که فاطمه به پاکستان انتقال داده شود، حتی پرستاری برای همراهی او در این سفر انتخاب شده بود. اما نظر من این این بود که فاطمه به ایران منتقل شود. در این صورت من هم در کنار او خواهم بود و هیچ نیازی به پرستار نیست.
وضعیت پای فاطمه اصلا خوب نبود و بسیار درد می‌کشید. به طوری که حتی آرام بخش‌های بسیار قوی نیز برایش کارساز نبود و این وضعیت هر لحظه وخیم‌تر می‌شد. پس از انجام MRI و سی.تی.اسکن و ناتوانی پزشکان افغانستانی در تشخیص بیماری در پیگیری انتقال فاطمه به ایران مصر شدم، تا او به را به ایران آوردند و در ایران به انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده معرفی شدیم.

عموی فاطمه اضافه می‌کند: حمایت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نقش به سزایی در تسریع انتقال و درمان فاطمه داشت. چرا که اگر زمان در روند درمان فاطمه تأخیر می‌افتاد، آینده تلخی در انتظار این دختر بود. خدا می‌داند که اگر وی به پاکستان می‌رفت وضعیت او به کجا کشیده می‌شد.

فاطمه با تشخیص به موقع و صحیح پزشکان متخصص ایرانی دوباره توانست به زندگی امیدوار شود، او یک ماه و سه روز است در بیمارستان کودکان امام خمینی(ره) بستری شد و پس از ۳۴ روز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.

برخلاف آنچه تصور می‌رفت متخصصان ایرانی مشکل پای فاطمه را ناشی از وجود تومور ندانستند، بلکه عامل زمینگیر کردن او عفونت مزمن استخوان بود!

خنده‌های فاطمه؛ ثمره مقاومتی 34 روزه + تصاویر
عبدالحمید عموی فاطمه تصریح می‌کند که ما می‌توانستیم فاطمه را در افغانستان درمان کنیم، اما شرایط جنگی و فقر باعث شده تا نتوانیم به خوبی از امکانات کشورمان بهره‌بگیریم. پزشکان افغانستانی در تشخیص بیماری فاطمه دچار اشتباه شده بودند، لذا اگر امکان تشخیص درست وجود داشت فرزندان ما اینهمه رنج و درد را تجربه نمی‌کرند.

خنده‌های فاطمه؛ ثمره مقاومتی 34 روزه + تصاویر
وی ضمن تشکر از رئیس انجمن حامی، سرکار خانم اشرفی گفت که ایشان از روز نخست قوت قلبی برای من و فاطمه بودند. طی مذاکراتی که دو مؤسسه خیریه شهدای افغانستان و انجمن حامی جمهوری اسلامی ایران داشتند، تمامی هزینه‌های درمانی فاطمه از سوی مؤسسه حامی پرداخت شد. اگر این مؤسسه نبود با توجه به حقوق دریافتی، من به هیچ وجه قادر به پرداخت هزینه‌های درمان نبودم.

عبدالحمید ضمن تقدیر از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای سرعت بخشی به روند درمان فاطمه اظهارداشت: در افغانستان کارهای مربوط به درمان و حتی اعزام فاطمه به ایران بسیار طول کشید، قریب به دو ماه منتظر اعلام نتیجه آزمایشات بودیم، اما در ایران به هیچ وجه این گونه نبود. بلافاصله پس از ورود به بیمارستان، فاطمه سه روز در اورژانس بستری و از روز چهارم به بخش منتقل شد در بخش بود که آزمایشات گوناگون برای تشخیص بیماری و سپس درمان وی آغاز شد. حتی برای اطمینان کامل از تشخیص بیماری، ما به آزمایشگاه پاتوبیولوژی نور منتقل شدیم تا همه چیز ثابت شده باشد و این موضوع روند بهبودی فاطمه را تسریع کرد.

خنده‌های فاطمه؛ ثمره مقاومتی 34 روزه + تصاویر

مژگان قاسم‌زاده مدیر اجرایی مؤسسه خیریه حامی به عنوان بانی این کار خیر نیز به خبرنگار ما گفت: حدود ۱۸ سال از آغاز فعالیت انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده می‌گذرد و ما در این سال‌ها کارهای بسیاری در زمینه آموزش کودکان، توانمندسازی بانوان و حمایت‌های مالی از پناهندگان انجام داده‌ایم. داستان فاطمه نیز بخشی از کارهای این موسسه است که از سه ماه پیش آغاز شد و روند انتقال این دختر افغانستانی به ایران و درمان کامل او را بر عهده گرفتیم.

خانم قاسم‌زاده تاکید کرد: انجمن حامی در کمک‌رسانی به پناهندگان سوری، عراقی، افغانستانی و دیگر عزیزانی که بنا به هر دلیلی از کشور خود خارج و در ایران سکنی گزیده‌اند تلاش می‌کند و تاکنون توانسته بسیاری از مشکلات آنان را حل و فصل کند.

انتهای پیام/گزارش از حمیدرضا قربانی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x