تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

  • کد خبر : 143494
  • 30 خرداد 1395 - 8:21
حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه امشب همزمان با دوازدهمین شب از ماه مبارک رمضان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛، ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه امشب همزمان با دوازدهمین شب از ماه مبارک رمضان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور،حسینعلی امیری سخنگوی وزات کشور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، پیمان جبلی معاونت خبر صدا وسیما، الیاس حضرتی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، احمد توکلی نماینده مجلس نهم، طاهره قیومی رئیس مرکز ارتباطات دفتر رئیس جمهور، علی میرزاخانی سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد، محمدرضا حیاتی، خواهران حسنی دخت و تعداد دیگری از گویندگان خبر، مدیر عاملان خبرگزاری ها، مدیران شبکه رادیو تلویزیونی و جمعی از خبرنگاران حوزه دولت رسانه ها حضور داشتند.

حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

این مراسم که ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شنبه برگزار شد و چند تن از حاضران نیز پیش از سخنرانی رئیس جمهور به بیان دیدگاه هایشان در امر رسانه پرداختند.

ندا عابد مدیر مسئول نشریه آزما، علی میرزاخانی سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد و همچنین امیر محبیان مدیر عامل خبرگزاری آریا از سخنرانان این مراسم بودند.

امیر محبیان مدیر عامل خبرگزاری آریا در این مراسم با بیان این که تردیدی نیست که نیت دولت های جمهوری اسلامی ایران ایجاد جامعه ای پاک و طیبه در کشور بوده است تصویب قانون گردش اطلاعات را اقدامی مثبت در کارنامه دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد: تقویت و ایجاد فضای قانونی برای گردش آزاد روزنامه نگار محقق به منظور کشف نقاط ضعف جامعه و جلوگیری از فساد امری ضروری است.

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد از دیگر سخنرانان دیدار اصحاب رسانه با رئیس جمهور بود که عدم تعامل صحیح مسئولان با اهالی فرهنگ و رسانه را به عنوان مهم ترین مشکل معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود اما هنوز نتوانسته ایم موجبات جلب اعتماد میان اهالی فرهنگ و رسانه با سیاست مداران را به وجود آوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید به اهالی فرهنگ و رسانه به عنوان دیده بان های صادق در جامعه توجه بیشتری شود، خواستار رسیدگی به خواسته های صنفی اهالی رسانه و فرهنگ شد.

علی میرزاخانی سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد نیز در سخنانی به انتقاد از فرصت سوزی های انجام شده در حوزه اقتصاد و تقدیر از دستاوردهای دولت در جلوگیری از سقوط اقتصاد ایران پرداخت و یادآور شد: امروز اقتصاد ایران در شرایط ویژه ای به سر می برد که از سوی پتانسیل تبدیل به بحران داشته و از سویی می تواند عامل وحدت و انسجام ملت برای حضور در عرصه های تحول کشور باشد برای همین انتظار می رود تا برنامه ریزی رسانه ای مناسبی در این زمینه از سوی دولت انجام شود.

حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

ندا عابد مدیر مسئول نشریه آزما از دیگر سخنرانان دیگر اصحاب رسانه با رئیس جمهور بود که در این مراسم با اشاره به چگونگی فعالیت نشریات تخصصی و مشکلات موجود در مسیر فعالان رسانه ای در این نشریات خواستار توجه جدی و حمایت دولت از اهالی فرهنگ و رسانه در نشریات شد.

پس از پایان سخنان سخنرانان مراسم نوبت به روحانی رئیس جمهور کشورمان رسید که وی  تقویت امید و اعتماد در جامعه و تلاش برای جلوگیری از لطمه دیدن امید مردم را ضروری دانست و گفت: آرامش و ثبات امروز جامعه و یپشرفت های حاصله مرهون همین روحیه امید و آرامش مردم است.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش برجسته رسانه های همگانی در تقویت روحیه امید در جامعه و معرفی فضا و شرایط پس از برجام خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا حزب و جناح وجود دارد اما جایی که بحث منافع ملی در میان است مفهوم حزبی و جناحی مفهوم و معنای خود را از دست می دهد.

حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

روحانی با اشاره به یکی  از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی عنوان کرد: ایشان در این جلسه تاکید کردند که یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم ایجاد آرامش در اقتصاد و جامعه است و این مسئله نباید لطمه بخورد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان این که برجام صرفاً فضای مناسب و اماده ای را برای فعالیت های خود فراهم کرده است گفت: اگر این فضا در زمینه های مختلف بهره برداری و استفاده نکنیم هیچ فایده ای و ثمره ای به دست نخواهد آمد.

رئیس جمهور در ادامه به نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین اقدامات دولت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بوی بهار را از این رسانه احساس می کنیم دولت ضمن این که به رسانه نیاز دارد باید بتواند با رسانه ها ارتباط و تعامل داشته باشد.

حاشیه های خواندنی از ضیافت افطار رئیس جمهور با اصحاب رسانه + تصاویر

وی وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه را یک نقص بزرگ دانست و با تاکید بر رفع این مشکل تاکید کرد: رفع فاصله ها و تقویت ارتباط بین دولت و رسانه ضروری است.

این مراسم که همراه با ضیافت افطار بود اهالی رسانه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور وی افطار کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x