تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

قصاب داعشی با “مسلسل M2” در لیبی+ تصاویر

  • کد خبر : 143419
  • 28 خرداد 1395 - 17:30
قصاب داعشی با “مسلسل M2” در لیبی+ تصاویر

تصویر قصاب داعشی در حالی که یک مسلسل “براونینگ” یک و نیم متری حمل می کرد منتشر شد.

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»؛؛ جنگی که جامعه جهانی علیه شبکه تندروی داعش به راه انداخته فرصت مناسبی برای کارخانه های اسلحه سازی امریکا است تا بتوانند از این جنگ سودهای بالایی ببرند. با توجه به اظهارات مقامات امریکایی در رابطه با جنگ داعش در کشورهای منطقه این گونه برداشت می شود که تنها برنده این جنگ شرکت های اسلحه سازی امریکا هستند که با استمرار این جنگ می توانند میلیون ها دلار به جیب بزنند و ضعف حملات هوایی امریکا علیه مواضع داعش نشان از تمایل امریکا برای طولانی شدن جنگ دارد.
**معرفی شرکت اسلحه‌سازی برونینگ
شرکت اسلحه‌سازی برونینگ سازنده انواع سلاح گرم و سرد٬ کمان و قلاب ماهی‌گیری است که از سال ۱۹۲۷ در یوتا آمریکا به فعالیت مشغول است. فلسفهٔ طراحی تفنگ اتوماتیک برونینگ این بود که نیروهای پیاده‌نظام سلاح اتوماتیکی در اختیار داشته باشند که بتوانند وقتی در حال حرکت به سمت مواضع دشمن هستند آن را از روی شانه یا زیر بغل خود به حالت رگبار شلیک کنند و به این ترتیب هر جوخه پیاده‌نظام از قدرت آتش متحرک برخوردار شود. وجود چنین سلاحی در آن دوران ضروری به نظر می‌رسید با توجه به اینکه در آن دوران تفنگ‌ها به صورت گلنگدنی طراحی می‌شدند و مسلسل‌های استاندارد هم بسیار سنگین بوده و شلیک آن‌ها از روی دست بسیار دشوار بود.
قصاب داعشی با مسلسل M2 در لیبی+ تصاویر
تفنگ اتوماتیک برونینگ نوعی مسلسل سبک و تفنگ اتوماتیک آمریکایی است که در طول قرن بیستم مورد استفاده نیروهای مسلح این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا قرار داشت. جان برونینگ طراح سلاح آمریکایی مخترع تفنگ اتوماتیک برونینگ است. وی این سلاح را در سال ۱۹۱۷ طراحی کرد.
برونینگ یک سال بعد به طور رسمی وارد ارتش آمریکا شد و در اواخر جنگ جهانی اول از آن استفاده شد. مدل اصلی این تفنگ اتوماتیک با نام ام۱۹۱۸ شناخته می‌شود. مدل‌های صادراتی این تفنگ با فشنگ‌های دیگری هم ساخته شدند و پس از پایان جنگ جهانی دوم هم تعدادی از آن‌ها به فشنگ استاندارد ناتو تغییر کالیبر دادند.
**”جان برونینگ” یکی از سازنده های برتر سلاح دنیا
سه اختراع از برونینگ بیش از بقیه آنها در سطح جهان شناخته شده و پس از گذشت سالها از ساخت آنها هنوز هم در تعداد بالایی از این سلاح ها استفاده می شود. اولین آنها سلاح کمری مدل” M 1911 ” ساخت شرکت کلت است.سلاح بعدی یکی از قدیمی ترین، نیرومندترین و در عین حال پر استفاده ترین تیربارهای سنگین در جهان به شمار می آید. تیربار مدل M2 که توسط جان برونینگ طراحی و ساخته شده است.
قصاب داعشی با مسلسل M2 در لیبی+ تصاویر
**تیربار سنگین برونینگ M2
مسلسل سنگین برونینگ M2 در ابتدا به عنوان مسلسل ضد هوایی طراحی شد ولی در سال ۱۹۲۱ به منظور استفاده در پیاده نظام کمی متحول شد . در سال ۱۹۳۲ مهندسان کارخانه با تعویض لوله سلاح با نوع بهتر ،مقاومت سلاح در برابر نواخت تیر بالا را افزایش دادند . این مدل با نام M2HB معرفی گردید که نیاز به تعویض لوله در آن کاهش پیدا کرده بود .
این مسلسل برای نبردهای امروزی کمی سنگین است ولی قدرت و برد آن کماکان مثال زدنی است . البته نوع سبک شده M2 نیز عرضه شده که در آن از آلیاژهای سبک به وفور استفاده شده است. لوله این سلاح نیز از جنس کروم مخصوص ساخته شده و دارای یک سوپاپ مخصوص برای تنظیم میزان نواخت تیر می باشد .وزن سبک شده این سلاح ۲۷ کیلو گرم است یعنی ۱۱ کیلو گرم سبک تر از نوع قبلی و نواخت تیر آنرا می توان بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ تیر تنظیم کرد .سیستم تغذیه این سلاح از نوع نواری و سیستم خنک شوندگی آن با هوا می باشد . این سلاح تنها به سیستم آتش اتوماتیک ( رگبار ) مجهز شده  است.
قصاب داعشی با مسلسل M2 در لیبی+ تصاویر
تیربار برونینگ در آمریکا توسط کارخانه های  “RAMO  DEFENCE “و ” GENERAL DYNAMICS”  و در بلژیک توسط کارخانه “FN HERSTAL ” تولید می شود . “سلاح M2″ در بیش از ۳۰ کشور استفاده می شود و در بسیاری از جنگها توسط نیروهای NATO استفاده شده است . این تیربار در ایران به نام  ” کالیبر ۵۰ ” معروف می باشد.
**مشخصات فنی تیربار سنگین “برونینگ M2”
 این سلاح دارای کالیبر  ۹۹ × ۷/۱۲ میلیمتر ( ۵۰/۰ اینچ )  و وزن قبضه  ۳۸ کیلو گرم  که وزن سلاح با سه پایه و تجهیزات  ۵۸ کیلو گرم  بوده و طول سلاح  ۱۶۵ سانتیمتر می باشد. طول لوله این سلاح  ۱۱۴ سانتیمتر و سیستم تغذیه نواری از نوع ۱۰۰ تیر که نواخت تیر  ۴۵۰ تا ۶۰۰ تیر در دقیقه  وسرعت دهانه ۹۳۰ متر بر ثانیه میباشد.
 **قصاب داعشی با سلاح برونینگ M2 در لیبی
قصاب داعشی با مسلسل M2 در لیبی+ تصاویر
این قصاب داعشی با گردن زدن ۱۲ زندانی و قطع عضو تعداد زیادی از کودکان سوری به عنوان یکی از خوفناک ترین سلاخی این گروه تروریستی شناخته می شود. وی معمولا با پوششی مشکی و ماسک بر روی صورتش و حمل شمشیری یک متری در حال گردن زدن قربانیانش دیده شده است. یکی از نخستین تصاویر “بولدوزر” در سال ۲۰۱۴ انتشار یافت. تصویر وی در حالی که یک مسلسل براونینگ یک و نیم متری و ۵۲ کیلویی را به همراه گلوله های ضد زره حمل می کرد منتشر شد. سلاحی که “بولدوزر” به همراه داشته است در زمره سلاح های ضد هوایی سبک گنجانده می‌شود و به صورت معمول در برج ها، مخازن و یا ساختارهای ثابت نصب می شود.
آمریکا یکی از کشورهای تولید و صادر کننده این سلاح در جهان است که برای حمایت از تروریست و فروش بیشتر اسلحه در جهان آنها را  تحت اختیار داعش و گروهک های تروریستی قرارداده و از آن بهره می برد.
گزارش از مهدی شهرودی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x