تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ادامه جوسازی آمریکا ضد سپاه پاسداران

  • کد خبر : 143409
  • 28 خرداد 1395 - 17:14

در ادامه خصومت‌های آمریکا با نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران، یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اظهاراتی مداخله‌جویانه علیه سپاه پاسداران مطرح کرد.

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از فارس، یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه، خواستار کاهش نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسائل اقتصادی شد.
اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا امروز پنجشنبه نشستی با عنوان «آیا آمریکا می‌تواند با ایران کار کند: چالش‌ها و فرصت‌ها» برگزار کرد.

در نشست ابتدایی این اندیشکده این افراد شرکت کردند:

– جان اسمیت مدیر اجرایی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا

– ترزا آرچر پراتاس معاون رئیس بخش تحریمها در سرویس اقدام خارجی اروپا

– جورج کلینفلد کارشناس مسائل مربوط به تحریم‌ها

در این نشست، مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی درباره اقتصاد ایران، ادعای تکراری غربی‌ها درباره نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اامور اقتصادی را تکرار کرد.

مدیر اجرایی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا از مقامات ایرانی خواست که نقش سپاه پاسداران در مسائل اقتصادی را کاهش دهند.

او گفت که آمریکا از زمان اجرای توافق هسته‌ای برجام به تعهدات خود در قبال تحریم‌ها عمل کرده و مقامات وزارت خزانه‌داری با سفر به مناطق مختلف، کشورها را در جریان تحریم‌هایی که رفع شده و آنهایی که باقی مانده، قرار داده است.

مقام ارشد وزارت خزانه‌داری گفت که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده و آمریکا هم به تعهدات خود پایبند بوده و متعهد به ادامه پایبندی به تعهداتش است.

اسمیت تصریح کرد که البته تحریم‌های غیرهسته‌ای از قبیل تحریم‌های مربوط به تروریسم، موشک‌های بالستیک، حقوق بشر و اقدامات ثبات زدای ایران در منطقه همچنان باقی است.

وی با اشاره به انتقادات درباره پیچیدگی قواعد مربوط به رفع تحریم‌های ایران بر اساس مفاد برجام، تاکید کرد که قوانین مربوط برای «غیرآمریکایی‌هایی که می‌خواهند با ایران تبادلات اقتصادی و مالی کنند، ساده است».

اسمیت تصریح کرد که برای غیر آمریکایی‌ها دو قانون ساده است: یک با افراد و نهادهایی که در لیست ممنوعه وزارت خزانه‌داری در قبال ایران هستند، تعامل و تجارت نکنید.

او با مثال زدن از «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» مدعی شد که بسیاری از افراد و نهادهایی که در لیست ممنوعه آمریکا هستند در لیست ممنوعه اتحادیه اروپا هم قرار دارند و فهم محدودیتها در این زمینه کار سختی نیست.

اسمیت قانون دوم را اینطور توضیح داد: به عنوان یک شرکت و فرد غیر آمریکایی که خواهان تعامل با ایران هستید نباید به هیچ وجه شخص یا شرکت آمریکایی در این تعامل درگیر کنید.

وی مدعی شد که وزارت خزانه داری آمریکا مرتب برای ارائه توضیحات در زمینه تبادلات با ایران را ارائه داده و لیست توضیحات مربوطه را در پایگاه این وزارتخانه به روز رسانی کرده است.

این مقام ارشد آمریکایی البته از درخواست‌ها برای استثنا کردن برخی اشخاص و شرکت‌های مرتبط با ایران و دسترسی آنها به سیستم مالی آمریکا سخن گفت.

مدیر ارشد خزانه‌داری با رد این درخواست‌ها گفت که بر اساس مفاد برجام، هیچ اشاره‌ای به دسترسی به سامانه و سیستم مالی آمریکا نشده و تحریم‌های مربوط به محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا هم پابرجا است.

او درباره شرکتهای چند ملیتی که در آنها مدیران و پرسنل آمریکایی حضور دارند و خواهان تعامل اقتصادی با ایران هستند، هم سخن گفت.

او گفت یک قانون وجود دارد و آنکه این شرکتها در تعامل با ایران باید اشخاص آمریکایی را در تعامل با ایران دخالت ندهند و این اشخاص نباید در تعاملات با ایران حضور یابند.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x