تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

جدیدترین نقشه تحولات میدانی سوریه + جزییات

  • کد خبر : 143137
  • 27 خرداد 1395 - 9:39
جدیدترین نقشه تحولات میدانی سوریه + جزییات

میزان تصرف داعش و گروه‌های تروریستی بر سرزمین شامات در نقشه ذیل مشخص است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛تروریست‌های تکفیری در سال های اخیر اقدامات مخربی را در جهت نابودی زیر ساخت های سوریه انجام دادند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی با شروع در گیری‌های مسلحانه تروریست‌ها بر بخش‌هایی از این کشور بیش از ۱۸۰  هزار کیلومتر مربعی مسلط شدند.

نکته قابل تامل اینکه توزیع نرمال درگیری‌ها نشان داده داعش بر بخش‌هایی از “حلب” و “حما” و “رقه” و “دیرالزور” مسلط است و تروریست‌های النصره و ائتلاف جیش الفتح بر بخش‌هایی از شمال سوریه و جبهه جنوبی در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی و مقاومت و ارتش سوریه قریب به ۳۰  تا ۴۰ درصد خاک سوریه را در اختیار دارند.

البته نکته قابل تامل این که برخی تلاش می‌کنند تسلط نظام سوریه را کمتر از ۲۰ درصد نشان دهند حال انکه اینگونه نیست.

کانون درگیری‌ها نشان می‌دهد که اکثر نقاطی که درگیری در آن جریان دارد در دو هفته اخیر در ریف رقه و به خصوص محور اثریا -طبقه-رقه و غوطه شرقی و غربی و به خصوص جوبر و داریا است.

جدیدترین نقشه تحولات میدانی سوریه + جزییات

همچنین یکی دیگر از کانون‌های درگیری در سوریه ریف جنوب غربی حلب است که درگیری ها به شدت ادامه دارد.

نکته مهم دیگر اینکه در شرق سوریه حرکت ارتش به سمت فرودگاه طبقه بوده و فاصله نیروهای سوری با فرودگاه طبقه کمتر از ده کیلومتر است.

پیشروی‌های ارتش سوریه در این محور از یک هفته پیش آغاز شد و سرعت پیشروی‌ها به حدی بود که نیروهای سوریه در کمتر از یک هفته ۳۰ کیلومتر پیشروی کردند.

درگیری‌های شدید در منطقه دیگری به نام خان طومان و زیتان ادامه دارد و مقاومت به شدت تلاش می کند تا شهر زیتان را از دست ندهد.

منابع میدانی گزارش دادند که ارتش سوریه و حزب الله به همراه لشکر فاطمیون بارها حمله به شهرک زیتان را دفع کرده‌اند و گفته می شود مستشاران نظامی ارتش ترکیه هم در مدیریت اتاق جنگ حلب نقش دارند.

در محور جنوبی هم در اطراف شهر داریا درگیری‌های سنگینی در جریان است و در این نبردها ارتش سوریه بر بخشی از ارتفاعات شهر داریا مسلط شده‌اند.

در یک شمای کلی جدا از استان حلب که وضعیت مقاومت شاید خیلی مساعد نیست در بقیه محورها ارتش سوریه و حزب الله ابتکار عمل را در دست دارند و در رقه ارتش سوریه درخشش چشمگیری از خود نشان داده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=143137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x