تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هر آنچه که فرماندار کرج در آستانه سومین سالگرد دولت تدبیر به خبرنگاران گفت/ از مجلس، سیاه نمایی تا اختلاس

  • کد خبر : 142862
  • 25 خرداد 1395 - 17:08
هر آنچه که فرماندار کرج در آستانه سومین سالگرد دولت تدبیر به خبرنگاران گفت/ از مجلس، سیاه نمایی تا اختلاس

فرماندار کرج در آستانه سومین سالگرد تشکیل دولت یازدهم در نشستی با خبرنگاران حاضر شد که متن تفضیلی این سخنان را در زیر می خوانید.

به گزارش گروه استانی«کمال مهر»؛، معاون استاندار البرز، محمد تقی ایرانی در آستانه سومین سالگرد پیروزی دولت تدبیرو امید در نشستی با خبرنگاران حاضر شد و ضمن بیان گزارش عملکرد به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

هر آنچه که در این نشست مطرح شد را در زیر میخوانید:

فرماندار کرج: در ابتدا تشکر میکنم از تشریف فرمایی خواهران و براداران اصحاب رسانه و دوستانی که به هر حال مسئولیت انتقال بحث ها و اخبار را داشته و امانت داران مردم در این حوزه هستند.

کار حرفه ای و بسیار مطلوبی در طی سالهای گذشته بنده به شخصه از خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه دیدم که هم خوشحال هستم از این تیم قوی و هم به خود برای این مطلب میبالم، ما سعی کرده ایم در حد بضاعت دولت، فضا را فراهم کنیم برای انتقال این مباحث و فعالیت آزادتر همکاران مطبوعاتی و رسانه ای در حوزه های کاری آنان.

باتوجه به اینکه در ماه خرداد قرار داریم و خرداد هم همراه با یاد امام(ره) و انقلاب است، چه ۱۴ و چه ۱۵ خرداد که پشت سر گذاشتیم دیدیم، مردم وفادار و انقلابی ایران در این ۲ روز با امام شهدا تجدید بیعت کردند و الحمدلله در استان ما و شهر کرج نیز حضور مردم خوب بود و برنامه های متنوعی اجرا شد، امسال باشکوهتر از سال گذشته بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کرج انجام شد .

اکنون نیز در ایام رمضان المبارک هستیم و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان، انشاالله بتوانیم به خودسازی و خودباوری در این ماه عزیز برسیم، ماهی که ماه خداست ماه بسیار پر برکتی است که شب های قدر در آن قرار دارد و اگر ما بتوانیم قدری خودمان را بشناسیم و قدر ملت شریف ایران را رعایت کنیم و همچنین بتوانیم به وظیفه ی ملی و دینی خود عمل کنیم، کاری بزرگ انجام داده ایم.

من در ابتدای عرایض خود، چون امروز در روز هفتم ماه رمضان قرار داریم و این روز نزدیک است به وظایف ما این ذکر را برایتان قرائت می کنم، بسم الله …
خدایا در این روز مرا برای روزه داشتن و عبادت یاری ده و در آن روز از بیهوده گویی ها و گناهان برکنارم دار و در آن ذکر خود را همیشه روزیم کن به توفیق خودت نه راهنمایی گمراهان.

راه مذاکرات سخت از آنی است که فکر می کنند

با توجه به اینکه ما سال ۹۵ را با پشت سرگذاشتن سال ۹۴ که سال پرفراز و نشیب برای ملت بزرگ ایران بود، سالی که دولت تدبیر و امید با کمبود نقدینگی در بانک مرکزی مواجه بود و با همان وضعیت توانست به سختی سال را به پایان برساند و الحمدلله هم به هرحال در شرایط سختی که تحریم ها آرام آرام برداشته میشود و تعهدات ۱+۵ پس از برجام باید اجرایی بشود ، هرچند که ما مطمئن هستیم این راه دشوارتر از آنی بود که برخی فکر می کنند .

اما چون به تعهدات بین المللی پایبند هستیم و مطمئن هستیم اصرار ما بر حقوق ملت ایران برای دفاع از حقوق توسط دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران این راه دشوار را حتما سهل تر خواهد کرد، ولی به هر حال سال ۹۳ را با این فضا پشت سر گذاشتیم، سالی که پایان آن و ۷ اسفند ماه انتخابات تاثیرگذار و مهم مجلس و خبرگان در سراسر کشور برگزار شد که به برکت حضور مردم و مشارکت آگاهانه ملت ایران اثر خود را گذاشت .

تغییر در ترکیب مجلس را به فال نیک می گیریم

امروز مجلس شکل گرفته و ترکیب آن ترکیبی است که ملت آن را تغییر داد، از مجلسی که در گذشته بود ما اکنون فاصله گرفتیم و خانه ی ملت شکل واقعی خودش را پدا کرده، ترکیب هیئت رئیسه هم نشان میدهد که نزدیکی و احترام به سیاست های دولت و کمک به دولت را در نگاه نمایندگان نشان میدهد، هم رئیس مجلس و هم نائب رئیسان انتخاب شدند، شاید اگر غیر از این مجلس بود چنین هیئت رئیسه ای شکل نمی گرفت که معتقد به اصول در راستای سیاست های نظام و کمک به دولت و در فضای مشارکت قدم بردارد، ما این را به فال نیک می گیریم و از تغییری که در مجلس ایجاد شده خرسندیم.

اولویت دولت، اجرای اقتصاد مقاومتی

انشالله اثر کار این عزیزان برای حل مشکلات و بحران های کشور موثر بیفتد، از جمله وضعیت اقتصادی که سال ۹۵ را مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند که بسیار هم ارزشمند است و دولت هم بلافاصله اولویت اول را همراه با اجرای سیاست های اقتصادی اولویت را با اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

با توجه به ابلاغی که از طرف مقام معظم رهبری به دولت شد و معاون اول رئیس جمهور هم این را ابلاغ کردند، به وزرا بویژه وزیر کشور این مصوبات را اعلام کردند، در هر استان قرار گاه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و سیاست گذاری میشود که از روزهای ابتدایی هم در استان البرز استاندار البرز، این ساز و کار را فراهم کرد، تصمیمات خوبی در جلسات گذشته گرفته شده که اثر آن را قطعأ در توسعه ی کشور خواهیم داشت .

با توجه به اینکه در سطوح مختلف ما شاهد توفیقات خوبی از طرف دولت و شخص آقای روحانی بودیم و بحث های سیاست داخلی و خارجی اتفاقاتی که افتاده تغییراتی که ایجاد شد و فضایی که بوجود آمد بسیاری از آن بن بست های سیاسی که باز شد، این ها آنقدر  فشرده طی سه سال گذشته اتفاق افتاده که اگر بخواهیم برگردیم و با نقد و نگاه منصفانه بررسی کنیم می بینیم که کارهای زیادی در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

رویکرد دولت بر مبنای کاهش فاصله ها و دوری از افراطی گری

رویکرد دولت در زمینه مسائل داخلی و همه ی ما شاهد هستیم حسن اعتماد و رفتار مسالمت آمیز ، کاهش فاصله ها و دوری از افراطی گری ، کاملا در رفتار دولت وزرا و کابینه مشهود است، و این هم سرایت کرده به جامعه ی ما به دلسوزان و نخبگان و کسانی که دل در گرو این مملکت و نظام اسلامی دارند، از این فضای مسالمت آمیز و آرام و فضای کار و توسعه استقبال می کنند، در زمینه سیاست خارجی آن چیزی که جناب روحانی اصرار داشتند که جا بیفتد تعامل سازنده با جهان با حفظ خطوط قرمز حفظ استقلال ، عزت و غرور ملی و در زمینه مسائل فرهنگی هم فضایی بازتر برای همه ی اصحاب فرهنگی و هنر با خطوط قرمز اخلاق و احکام اسلامی و این را حتما دوستان در عمل هم می بینند.

در هر کدام از این حوزه ها موانع و مشکلاتی هست آیا در حوزه فرهنگ موردی که رئیس جمهور می خواستند تحقق پیدا کرد ؟ بله اما حداقل اینه که موانع تحقق اقتصاد را متوجه شدند تحریم هایی که بر علیه ایران بوده این موانع برطرف شده و امروز ما شاهد یک سری مشکلات شامل رکود در بازار هستیم و آن هم با توجه به گذشته ، چیز عجیبی نیست .

لایحه دولت برای خروج از رکود و کاهش آلودگی هوا

مهمترین اقدامات دولت در شرایط تحریم افزایش ذخایر استراتژی ما در خصوص کالای مردم کمبودی در این ۳ سال نداشتیم، نه تنها گران نشد بلکه رو به کاهش هم گذاشت، درسته رکود وجود دارد، اگر ملک و اقلام مردم رو نگاه کنید نه دلار افزایش پیدا کرده نه طلا، کاهش هم پیدا کرده ، دولت لایحه ای برای خروج از رکود تهیه کرد که کاهش واردات گندم از این راستا بود، تغییر الگوی کشت کشاورزی ، ارائه خدمات درمانی کمک به اقشار کم درآمد و ارائه یارانه کالایی کاهش اتکا به نفت در بودجه طی سال گذشته شما شاهد بودید طی دوران تحریم ما نفتی را صادر نمی کردیم .

نفتی که به زیر ۷۰۰٫۰۰۰ بشکه در روز رسیده بود و آن فضای تحریم باید می رسید به صفر و با تدبیر دولت و صرفه جویی در هزینه های جاری راه اندازی ۸٫۰۰۰ واحد صنعتی تولیدی و برداشتن قدم های مفید در حوزه محیط زیست انجام شده است، در سطح افت سفره های زیرزمینی ، مشکلات متعددی که در بهره برداری مثبت در سال به مراتب صورت گرفته، پرشدن دریاچه ارومیه که یکی از بهترین زیست بوم ها است و  به علت عدم بارندگی ها از دست رفته بود، الحمدلله با توجه به بارندگی های اخیر سعی شده که با کارشناسان بین المللی این دریاچه احیا بشه و پس از ۱۸ سال برای نخستین با توجه به طرح هایی که دولت دارد احیا خواهد شد، کاهش آلودگی هوا بویژه در کلان شهر ها که خروج بنزین غیر استاندارد را در هوا شاهد بودید، اکنون موقعیت شده که بتوانیم آلودگی هوا را کنترل کنیم.

طرح های موفق دولت در حوزه نظام سلامت

تهیه برنامه روند مبارزه با گرد و غبار ستاد بحران در دولت شکل گرفت و تکمیل لایحه هوای پاک به مجلس تقدیم شده است، یکی از مشکلات همیشگی بهداشت و درمان بوده که با اجرای طرح سلامت که یکی از موفق ترین طرح های دولت بود کاهش هزینه های خدمات بستری بیماران یکی از دستاوردهای کم نظیر در نظام سلامت بود.

در همین زمینه سهم پرداختی از جیب مردم برای هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی در طرح تحول سلامت به طور میانگین با تغییر از ۳۷ درصد به ۴٫۵ درصد کاهش پیدا کرد، یکی از آرزوهای مسئولین نظام بیمه شدن همه ی جمعیت کشور بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید سرانجام گرفت و طی ۳ سال غریب به ۱۰ میلیون بیمه شدند و اجرای فاز بعدی این طرح دولت در نظر دارد با همراهی بیمه های تکمیلی خدمات بهتری به مردم ارائه شود، پوشش بیمه ای واحد های مسکونی مددجویان کمیته امداد تعداد و اقلام دارویی و مکمل ها در شبکه بهداشتی کشور افزایش یافت، انعقاد تفاهم نامه دارویی بیمه های بیماران صعب العلاج و کاهش ۲۰ درصدی سهم پرداختی زایمان طبیعی در کشور به صورت رایگان در بخش دولتی و در زمینه دارو کارهای ارزنده ای انجام شده – قیمت دارو های وارداتی تا ۳۰ درصد کاهش داشته با شفاف سازی و برگزاری مناقصه های مرکز زمینه های سو استفاده و قاچاق دارو برچیده شده است.

چرا تنها از تهدیدها می گوییم

گاهی اوقات ما از واژه های استفاده میکنیم که توجه به تقدم و تاخرشون نداریم، مثلا میگوییم امر به معروف و نهی از منکر اولین چیزی که به ذهن میرسد این است که قبل از نهی از منکر باید امر به معروف کنیم، اما بیشتر نهی از منکر می کنیم، حرکت های خوبی داره در جامعه انجام میشود، نقش خوبی که جامعه ی دینی در توسعه ی کشور دارد نقش حجاب و ایثار و شهادت و نور دین ، این هارا کمتر توجه می کنیم و این گستره ی امر به معروف خیلی گسترده تر از نهی از منکره چون نهی از منکر محدود است! وقتی معروف را کنار گذاشتید منکر میشود،
وقتی معروف نکردیم تبدیل به عمل منکر میشود، یا در بسیاری از فضاها میگوییم فرصت و تهدید، از فرصت نمیگوییم فقط از تهدید ها میگوییم ، باید اول فرصت هارو بگوییم که چه کارهای خوبی انجام شده و خواهد شد و بعد موانع و مشکلاتش رو بگوییم که میشود تهدید.

اما متاسفانه در سخنرانی ها مدام از تهدید ها میگوییم، برخی هم دوست دارند سیاه نمایی کنند و در شرایط خاص سیاسی دولت حاضر رو تضعیف کنند، من اگر از صبح تاشب راجع به فرصت ها بگویم و یک مورد تهدید را بگویم، شما تهدید را تیتر می کنید و خواننده میگوید، واقعا اتفاق افتاده ؟؟؟

حیف و میل ها در کشور! 

مثلا در آموزش و پرورش من هر چقدر بگویم چند المپیادی داریم و در آخر بگویم مثلا ۲ % معتاد هم هست ، همه می گویند، وای کن فیکون شده است، باید مواردی گفته بشود که منجر به امید در جامعه شود و مردم به بودن در چنین کشوری افتخار کنند، ما واژه ای داریم به نام حیف و میل، حیف رو نمیگوییم همه از میل میگوییم، مثل اختلاس ۲۰۰۰ ملیاردی – دکل نفتی – کلاهبرداری – خیانت در امانت … این ها همه میل هستن، اما تاحالا پرسیدید چه چیز در کشور دارد حیف میشوید! مثلا ما میادین مشترک گازی و نفتی داریم با همسایه ها مثل قطر و عمارات، با عراق خشکی داریم با عمارات دریایی، روزی عراق به دلیل مسائل جنگی نمی توانست از این امکانات استفاده کند اما حالا از ما هم زده جلو – حیفه که ما استفاده نمی کنیم، و این مبلغش ۱۴۰ ملیارد دلار حیف شده اما کسی در مورد آن نمی گوید.

اینترنت از آب و برق و گاز و نفت با اهمیت تر شده!/فرصت سرمایه گذاری در ایران/اختلاسها را کم کنیم

سالانه ۱۰ ملیارد متر مکعب گاز و نفت در جنوب کشور میسوزد و ۱ متر مکعبش را نمی شود استفاده کرد و دارد حیف میشود، در بحث فرامرزها، نیروهای المپیادی ما با رتبه ای ۱ توسط کشور های دیگر جذب میشوند، این ها حیف هستند، وضعیت ما در اینترنت که یک زمانی می گفتند خدماتی لوکس است، اکنون اهمیتش از آب و برق و گاز و نفت هم بیشتر شده است، حاضریم آب قطع بشود اما وای فای قطع نشود، با این حال ما از کم سرعت ترین اینترنت جهان بهره مندیم، ساعتها زمان صرف میشه تا مطلبی لود بشود، ظرفیت بالقوه سرمایه گذاری خارجی در ایران خیلی زیاد است، به عنوان مثال در گردشگری به صورت ۴فصل گردشگر داریم، ترانزیت، راه، آب آزاد ، اتصال به اقیانوس

اما چقدر تا بحال مسائل خوبش را جذب کرده ایم، این باید به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری برسد و نرسیده است، این حیف است، اگر تمام این اختلاس ها را کم کنیم، اندازه بند ناخن این حیف ها نمیشود.

بر اساس آمار جهانی ایران از حیث جاذبه های تاریخی و فرهنگی جزو ۱۰ کشور برتر است اما در عمل ما بعید است از ۱۰ درصد این ظرفیت استفاده کنیم و استفاده از میلیاردها دلار در این حوزه در جیب کشوری میرود که استعدادی در گردشگری ندارد، متاسفانه مثل امارات که حیف های مارا میل میکند.

بیایید جلوی حیف کردنها را بگیریم!

کالاهاس سرمایه ای مثل دلار – چقدر از این کالاهای سرمایه ای در منزل داریم، چرا سیستم بانکی به نحوی نیست که این ظرفیت هارا مورداستفاده قرار بدهد و به امانت گرفته بشود،این ها همه حیف است، صدها هزار خودروی غیراستاندارد داریم که اگر جایگزین بشوند ما چقدر میتوانیم از هدر رفتن میلیاردها دلار فراورده های نفتی سود ببریم و محیط زیست رااز آلودگی نجات دهیم، پس حیف ها زیادند در کشور ما! میل هارا دیدیم مثل افراد بدهکار – قانون گریز  – از اتحاد مردم سوء استفاده میکنند و دروغ میگویند و به مردم پشت می کنند،آنهاحسابشان مشخص است ولی در حیف های الان در جامعه ما تک تک مسئولیم کمک کنیم جلوی حیف هاگرفته شود.

ادامه دارد….

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x