تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

خانواده های دارای دو معلول خانه دار می شوند

  • کد خبر : 142835
  • 25 خرداد 1395 - 16:48
خانواده های دارای دو معلول خانه دار می شوند

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: تا پایان سال ۹۶ برای خانواده هایی که در محدوده روستا با دو عضو معلول هستند مسکن ساخته می شود.

 «کمال مهر»؛    حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: طبق تفاهم نامه تنظیم شده بین دستگاه های مختلف از جمله بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان ، قرار شد برای خانواده هایی که در محدوده روستا با دو عضو معلول و بیشتر زندگی می کنند ۳ هزار و ۶۱۹ واحد مسکن ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از این واحدها با تسهیلات مسکن روستایی و بخشی با اعطای مبلغ بلاعوض ساخته می شود، تصریح کرد: با توجه به اعتبار جاری امسال، تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان واجد شرایط اعطا خواهد شد.
سهرابی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۶۱۹ واحد مسکن فوق، ۲ هزار و ۷۰۰ مسکن جزو واحد های احداثی و ۹۱۹ واحد مابقی ساختشان  از دوسال گذشته آغاز شده و جزء واحدهای نیمه کاره محسوب می شود.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: از ۳ هزار و ۶۱۹ واحد فوق، ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریالی بلاعوض برای ساخت دریافت می کنند که از واحدهای فوق یک هزار و ۴۰۰ واحد به منظور عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و بقیه واحد ها در مرحله تشکیل پرونده ، تهیه نقشه ناظر و صدور پروانه است.
سهرابی گفت: ۹۱۹ واحدی که از دوسال گذشته تسهیلات بلاعوض دریافت کردند بسته به میزان تسهیلات دریافتی می توانند سقف دریافت خود را به ۱۲۰ میلیون ریال برسانند، این درحالیست که از واحدهای فوق ۳۰۰ واحد به بهره برداری رسیده، حدود ۳۰ واحد آماده متعلق به بنیاد در محدوده روستاها به متقاضیان واگذار و به ۲۰۰ نفر از واجدین شرایط زمین رایگان اعطا شده است.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: این تفاهمنامه در گذشته سه ساله بود که برای یکسال دیگر تمدید شد و سعی می کنیم تا پایان سال ۹۶ تمام این ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار صاحب خانه شوند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x