تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا کودک شما باهوش است؟

  • کد خبر : 142677
  • 25 خرداد 1395 - 8:28
آیا کودک شما باهوش است؟

با شناخت و بررسی چند ویژگی می توان نسبت به میزان هوش و استعداد کودک خود آگاه شد.

   «کمال مهر»؛  فریبا احدی بیگلو روان شناس و مشاور، اظهار داشت: والدین خواهان کودک باهوش و با استعداد بالا هستند و برای انجام این اتفاق راه های زیادی را از تغذیه در دوران بارداری تا انجام بازی های خاص در زمان کودکی پیگیر می شوند.
بیگلو گفت: پدر و مادر می توانند با صحبت های روزمره و بررسی فعالیت و عکس العمل کودک، استعداد و هوش فرزند خود را ارزیابی کنند.
وی ادامه داد: از جمله ویژگی های کودکان ۴ تا ۶ سال که زمینه رشد استعداد و هوش بیشتری دارند کنجکاوی درباره هر چیزی، پرسش سوال های متفکرانه پیرامون آن، یادگیری سریع، انجام کارهای خود به صورت مستقل، علاقه به شنیدن موسیقی و ابراز کردن احساسات وجودی شان است.
کاشانی بیان کرد: دارا بودن دامنه لغات وسیع، قدرت حل مسائل، داشتن حافظه خوب، استفاده از آموخته های قبل، انجام کارهای سخت با پشتکار بیشتر، تمایل به خواندن و نوشتن از دیگر خصوصیات کودکان باهوش به حساب می آید.
این روان شناس و مشاور در پایان بیان کرد: این خصوصیات در کودکان مختلف متفاوت است و باید در موقعیت های مختلف مورد بررسی قرار گیرند همچنین معمولاً به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین، رفتار این کودکان با افراد بیش فعال اشتباه گرفته می شود که برای شناسایی دقیق تر توصیه می شود به روان شناس مراجعه شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x