تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

  • کد خبر : 142552
  • 24 خرداد 1395 - 15:49
ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

برای چهارمین سال متوالی به لحاظ آماری در میزان و تعداد فقرا در آمریکا در مقایسه با برآوردهای سال قبل از آن بهبودی به دست نیامده است.

 به گزارش  خارجی گروه سیاسی «کمال مهر»؛ “ایست پورت‌ویل” شهری است در کالیفرنیای آمریکا. این شهر فاقد لوله‌کشی آب برای منازل است و سال هاست ساکنان آن از آب چاه استفاده می‌کنند. با افزایش خشکسالی در این منطقه، چاه‌های آب نیز اغلب خشک شده‌اند و بسیاری از ساکنان، این منطقه را ترک کرده‌اند و یا از آب معدنی با هزینه‌ای بالا استفاده می‌کنند .

خانواده هایی که آب لوله کشی ندارند به بطری‌های آبی که خیریه‌ها برایشان ارسال می کنند وابسته هستند و اگر اندک درآمدی داشته باشند باید آب را از سوپرمارکت ها بخرند. این بطری های آب تنها منبع آب شرب خانواده های ساکن این منطقه است.

برخی از ساکنان هم مجبورند به دلیل نبود آب برای شست و شو و نداشتن پول برای تهیه آن، از سرویس های بهداشتی امکان عمومی مانند کلیسا استفاده کنند.

آمارها درباره فقر در آمریکا چه می گویند؟

نتایج نظرسنجی اداره آمار آمریکا در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد ، میزان رسمی فقر در این کشور در سال ۲۰۱۴ حدود چهارده و هشت دهم درصد بود و ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گرفتار فقر بودند. بر این اساس برای چهارمین سال متوالی به لحاظ آماری نه در میزان فقر و نه در تعداد فقرا در آمریکا در مقایسه با برآوردهای سال قبل از آن بهبودی به دست نیامده است.

فقیرهای آمریکایی، ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یا برابر ۱۵٫۱ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند.در این میان ، ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، یعنی یک نفر از هر پانزده آمریکایی، شامل بر ۱۵ میلیون زن و کودک در فقر مطلق به سر می برند. برخی دیگر از آمارهای بیانگر عمق فقر در آمریکا به شرح زیر است:

ـ خانه‌های شهرهای بزرگ که کودکان در آن احتمال گرسنگی را پیشِ رو دارند: ۲۵ درصد خانه‌های هر شهر

ـ آمریکایی های که در ۶۵ سالگی فقیر خواهند بود: ۵۰ درصد شهروندان

ـ کارگران نزدیک به خط فقر، آمار ۲۰۱۱: ۲۸ درصد

ـ مردمی که یک شبه حکم بی‌خانمانی خود را دریافت کرده‌اند: ۶۴۳ هزار و ۶۷ نفر

ـ بچه‌های خیابانی: ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، ۴۲ درصد آن‌ها زیر ۶ سال دارند

این در حالی است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل در سال ۹۴ در فرافکنی آشکار مدعی شد: «مرگ بر آمریکا برای ایرانی‌ها اشتغال ایجاد نمی‌کند و امنیت را هم ارتقاء نمی‌دهد.»

حالا باید از رئیس جمهور آمریکا پرسید که آیا تحریم ایران توانسته به حداقل نیازهای زندگی مردم این کشور نظیر آب آشامیدنی کمک کند؟

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

ابرقدرتی که مردمش آب آشامیدنی هم ندارند+تصاویر

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x