تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

قاتل پرسپولیس شاگرد برانکو شد +جدول عملکرد

  • کد خبر : 142272
  • 23 خرداد 1395 - 10:18
قاتل پرسپولیس شاگرد برانکو شد +جدول عملکرد

پرسپولیس سرانجام جدال میان سرخابی‌ها را در جذب هافبک ملی‌پوش نفت از استقلال برد و با بستن قراردادی دوساله شاه ماهی نقل و انتقالات را تا این لحظه صید کرده است. بازیکنی که یکی از عوامل قهرمان نشدن پرسپولیسی ها در لیگ پانزدهم به شمار می رود.

گروه ورزش«کمال مهر»؛- روز گذشته وحید امیری به پرسپولیس پیوست تا جناح چپ ارتش برانکو در لیگ آینده قدرتمندتر از قبل شود. پرسپولیس فصل قبل «از چپ» با امید عالیشاه به دروازه رقبا حمله‌ور می‌شد و حالا باید به این نکته مثبت، قدرت دریبلینگ عالی وحید امیری را هم اضافه کرد.

هافبک ۲۸ ساله نفت در شرایطی به اردوی سرخپوشان اضافه شد که می‌تواند با قدرت حمل توپ خوب خود یک وزنه موثر در فاز هجومی پرسپولیس باشد.

اما وحید امیری چطور در فوتبال ایران مطرح شد؟

* از داتیس تا نفت

وحید امیری با داتیس لرستان پای به جغرافیای فوتبال گذاشت. این هافبک تازه‌وارد یک سال بعد در فصل ۸۹-۸۸ پیراهن کوثر لرستان را بر تن کرد و سپس راهی گهر زاگرس شد. پس از آن بود که نمایش قابل‌توجه‌اش چشم کادر فنی نفت مسجدسلیمان را گرفت.

وحید طی ۲ فصل برای گهر ۴۸ بازی انجام داد و ۲ گل دسته اولی به ثمر رساند. این بازیکن آخرین بار در ایستگاه ۲۶ لیگ ۹۲-۹۱ آزادگان برای نفت مسجدسلیمان ۹۰ دقیقه به میدان آمد تا شریک شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان باشد.

از آخرین باری که امیری در لیگ دسته اول فوتبال ایران توپ زد (دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۲) دقیقا ۳ سال و یک ماه و ۲۸ روز می‌گذرد. پس از آن بود که وحید راهی نفت یحیی گل‌محمدی شد.

* استارت با گل حاج‌محمدی استقلالی

امیری اولین بازی لیگ برتری‌اش را پنجشنبه سوم مرداد ماه سال ۹۲ انجام داد. در ایستگاه نخست لیگ سیزدهم نفت، فجر غلام پیروانی را با گل دقیقه ۷۸ محمدامین حاج‌محمدی شکست داد و این آغاز راه وحید در لیگ برتر بود.

امیری در فصل اول نفتی شدن ۲ گل به داماش و فجر زد. این هافبک پرتلاش برابر استقلال خوزستان (۲)، گسترش، صبا و سایپا هم با پاس گل‌هایش مهاجمان نفت را به سمت دروازه رقبا فرستاد تا عامل غیرمستقیم به ثمر رسیدن ۵ گل دیگر باشد.

* وقتی رحمتی را غافلگیر کرد

به گزارش مشرق، وحید در لیگ چهاردهم شاگرد علیرضا منصوریان شد. این بازیکن در ایستگاه هشتم رقابت‌ها با ضربه دقیقه یک خود مهدی رحمتی و استقلال را با هم- غافلگیر کرد. پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه سال ۹۳، نفت با منصوریان گل دومش را هم به استقلال زد تا نمایش برتری‌های این مربی برابر تیم محبوبش کلید بخورد.

جالب اینکه وحید در لیگ چهاردهم در تقابل هفته اول نفت با پرسپولیس هم یک پاس گل داده بود تا تاثیرگذاری‌اش در نبرد با سرخابی‌ها بیشتر به چشم بیاید.

در واقع نمایش قابل تقدیر او با نفت منصوریان سبب شد تا به چشم کارلوس کی‌روش پرتغالی هم بیاید و این کمک کرد تا خیلی سریع پله‌های ترقی را دو تا یکی طی کند.

* قهرمانی را از پرسپولیس گرفت

امیری در هفته پنجم لیگ پانزدهم مقابل استقلال مظلومی یک پاس گل خوب برای الویس نانگ کامرونی (۶۵) ارسال کرد. با این حال ضربه کاری‌اش را در هفته بیست و هشتم لیگ به پرسپولیس زد.

دو هفته مانده به پایان لیگ پرسپولیس برانکو با شکست دادن نفت می‌توانست سرنوشت قهرمانی‌اش را به دست بگیرد. با این حال ۱۰۰ هزار تماشاگر هوادار پرسپولیس در دقیقه ۸۳ این دیدار با ضربه نهایی وحید امیری سکوت پیشه کردند. آن روز مجتبی حقدوست با گل دقیقه ۹۲ خود شکست پرسپولیس را سنگین‌تر کرد. با این حال کسی که ضربه کاری را به ارتش سرخ وارد کرد، وحید امیری بود.

و حالا کسی که سرنوشت پرسپولیس را در لیگ پانزدهم تغییر داد، به اردوی ارتش سرخ اضافه شده تا بلکه این بار نه علیه آن که در صف سربازانش بجنگد.

جدول عملکرد وحید امیری با نفت در ادوار لیگ برتر

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

پنالتی به دست آمده

پاس گل

نکته ویژه

۱۳

۲۶

۲۵

۲۰۶۴

۲

۱

۵

به داماش و فجرسپاسی گل زد

۱۴

۲۵

۱۹

۱۷۵۷

۴

۲

۳

دروازه استقلال، فولاد (۲) و راه‌آهن را باز کرد

۱۵

۲۸

۲۸

۲۴۵۶

۵

۱

۳

به ملوان، استقلال‌اهواز، راه‌آهن، فولاد و پرسپولیس گل زد

مجموع

۷۹

۷۱

۶۲۷۷

۱۱

۴

۱۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x