تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

این استقلالی به پرسپولیس گل زد و معروف شد +عکس

  • کد خبر : 142043
  • 22 خرداد 1395 - 10:04
این استقلالی به پرسپولیس گل زد و معروف شد +عکس

علی قربانی مهاجم تازه وارد استقلال اولین گل لیگ برتری اش را به پرسپولیس زد آن هم زمانی که شاگرد تازه وارد یحیی گل محمدی در نفت بود.

گروه ورزش«کمال مهر»؛ علی قربانی یکی دیگر از خریدهای تازه استقلال است. مهاجمی مازندرانی که با گل زدن به پرسپولیس در هفته ششم لیگ سیزدهم خود را به هواداران فوتبال بیشتر معرفی کرد.

این مهاجم ۲۵ ساله لیگ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم فوتبال را کنار تیم‌های دسته اولی نساجی مازندران، گهر و مس سرچشمه گذراند تا طی ۵۸ بازی ۱۴ گل برای تیم‌های یادشده به ثمر برساند. قربانی با آغاز لیگ سیزدهم به نفت پیوست تا در ۲۲ سالگی شرایطی جدید را تجربه کند.

این استقلالی به پرسپولیس گل زد و معروف شد

اولادی مصدوم شد قربانی معروف

علی قربانی اولین بار با یحیی گل‌محمدی پای به لیگ برتر گذاشت. این مهاجم مازندرانی در دقیقه ۵۹ دیدار با صبا در ایستگاه دوم لیگ سیزدهم جای مهرداد اولادی را گرفت تا با نظر یحیی برای نخستین مرتبه حضور در لیگ برتر را تجربه کند.

قربانی بعد از دو بازی بیرون ماندن دوباره در دقیقه ۸۳ دیدار برابر استقلال‌ خوزستان شانس بازی پیدا کرد. یحیی این مرتبه علی را جایگزین رضا نوروزی کرد که دو گل به تیم ویسی زده بود.

و بالاخره روز موعود فرا رسید؛ جمعه اول شهریور ماه سال ۹۲ پرسپولیس علی دایی در ورزشگاه تختی مهمان نفت یحیی گل‌محمدی بود. در دقیقه ۱۶ بازی مهرداد اولادی مصدوم شد و این سبب شد تا علی قربانی با انگیزه برای نخستین بار در یک دیدار بیش از ۱۰، ۲۰ دقیقه فرصت بازی برای صبا را پیدا کند.

۲ سال و ۹ ماه و ۱۹ روز قبل همای سعادت در وقت‌های تلف‌شده روی شانه‌های این مهاجم نشست. در دقیقه ۹۲ بازی علی هنرمندانه مدافعان پرسپولیس را مقهور خود کرد تا دروازه نیلسون برزیلی را باز کند.

در واقع از همان روز بود که نگاه‌ها به این مهاجم تازه‌وارد تغییر کرد. قربانی بعد از آن، ۵ گل دیگر برای نفت یحیی زد.

۳۷ بازی شاگرد علی‌منصور

علی قربانی در لیگ سیزدهم ۳ گل ۳ امتیازی به پرسپولیس، گسترش (هفته چهاردهم) و مس کرمان زد تا با کسب ۹ امتیاز عملکردی فوق‌العاده از خود برجای بگذارد. این در شرایطی بود که علی تنها در ۶ بازی فصل به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد.

این مازنی در لیگ چهاردهم روند گلزنی‌هایش را با رساندن توپ به دروازه ۵ تیم راه‌آهن، سپاهان، سایپا، گسترش و تراکتورسازی حفظ کرد. با این تفاوت که حالا شاگرد علی‌منصور استقلالی بود.

علی طی دو فصل اخیر برای نفت منصوریان در لیگ برتر ۳۷ بازی انجام داد در حالی که ۳۰ مرتبه انتخاب اول این مربی برای حضور در ترکیب اصلی بود.

قربانی برای نفت علی‌منصور ۱۰ گل لیگ برتری زد تا در مجموع میانگین زدن یک گل در هر ۲۰۷ دقیقه را طی ۳ فصل- به ثبت برساند.

باید صبر کرد و دید کشف یحیی گل‌محمدی و شاگرد علیرضا منصوریان که با پشتوانه انجام ۶۰ بازی در لیگ برتر به استقلال پیوسته، در اردوی آبی‌ها چه عملکردی را از خود برجای خواهد گذاشت.

جدول عملکرد لیگ برتری علی قربانی با نفت

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

میانگین گل زده در دقیقه

گل زده

نکته ویژه

سیزدهم

۲۳

۶

۹۲۲

۱۵۳

۶

اولین گل لیگ برتری‌اش را به پرسپولیس زد

چهاردهم

۱۷

۱۳

۹۸۸

۱۹۷

۵

هفته آخر لیگ گل دوم نفت را به تراکتورسازی زد تا عامل بازگشت تیمش به بازی شود

پانزدهم

۲۰

۱۷

۱۴۱۶

۲۸۳

۵

۳ امتیاز بازی نفت با صبا را باید به حساب او نوشت که ۲ گل به ثمر رساند

مجموع

۶۰

۳۶

۳۳۲۶

۲۰۷

۱۶

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=142043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x