تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

بازتاب مراسم خاک سپاری محمدعلی کلی در رسانه های جهان + فیلم

  • کد خبر : 141876
  • 21 خرداد 1395 - 16:14
بازتاب مراسم خاک سپاری محمدعلی کلی در رسانه های جهان + فیلم

هزاران نفر برای شرکت در مراسم تشییع پیکر محمدعلی کلی در شهر لوئیزویل واقع در ایالت کنتاکی گرد هم آمدند.

به گزارش گروه ورزشی«کمال مهر»؛ هزاران نفر از مسلمانان از گوشه و کنار جهان در شهر لوئیزویل گرد هم آمدند تا در مراسم تشییع پیکر قهرمان سنگین وزن جهان که هفته گذشته چشم از جهان فروبست، شرکت کنند.

بیش از ۱۴۰۰۰ نفر برای مراسم یاد شده اقدام به تهیه بلیط کرده بودند و این مراسم بنا به درخواست خود محمدعلی، در سرتاسر جهان به صورت زنده به روی آنتن رفت.
برگزارکنندگان مراسم خاک سپاری محمدعلی بر این باورند که این مراسم فرصتی برای مسلمانان است تا از قهرمان دین، ایمان و اعتقاد یعنی محمدعلی خداحافظی کنند.
از دیدگاه آنها محمدعلی دست کم به مدت ۵۰ سال یکی از شناخته شده ترین مسلمانان در امریکا بود.
مسلمانان امریکایی امیدوارند که مراسم خاک سپاری مشت زن افسانه ای تاریخ دربرگیرنده این پیام باشد که اسلام نیز بخشی از زندگی امریکایی است.
امام زید شاکر پژوهشگر مسلمان امریکایی که مسئولیت مراسم روز پنج شنبه را بر عهده داشت، اظهار داشت که محمدعلی برای کل این مراسم برنامه ریزی کرده بود، زیرا دلش می خواست لحظاتی آموزنده و ماندگار به ثبت برسد.
شاکر در ادامه عنوان کرد: علت اصلی راهیابی محمدعلی به قلب انسان ها، تمایل و اشتیاق وی برای قربانی کردن شهرت و آوازه، پول و ثروت و افتخارات برای باورها و اصول فکری خود بود.

بازتاب مراسم خاک سپاری محمدعلی کلی در رسانه های جهان
تیماثی جیانوتی پژوهشگر اسلامی دانشگاه واترلو کانادا سالیان زیادی با خانواده کلی برای برنامه ریزی این مراسم همکاری کرده است.
جیانوتی اعلام کرده است که او و سه نفر دیگر- دو فرد مسلمان اهل فینیکس و امام زید شاکر- جسد محمدعلی را غسل داده اند، روغن مالی کرده اند و در کفن پیچیده اند.
در دین اسلام رسم بر این است که جسد فرد مرده را در یک پارچه سه تکه ای ساده بپیچند.
قرار است در مراسم خاک سپاری، تابوت محمدعلی در جهت قبله مسلمانان و رو به شهر مکه قرار بگیرد و بر سر پیکر محمدعلی نماز برپا شود.
مراسم خاک سپاری مسلمانان تنها چند دقیقه به طول می انجامد و افراد در صف های منظم قرار می گیرند و بر سر جسد نماز می خوانند.
جیانوتی افزود: مراسم محمدعلی با گفتن ذکر “الله اکبر”، خواندن بخش نخست قرآن کریم، دعای خیر برای حضرت ابراهیم (ع)، دعا برای آمرزش و بخشش فرد درگذشته در جهان آخرت و دعا برای شرکت کنندگان حاضر در مراسم خاک سپاری همراه خواهد بود.
مراسم یاد شده ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به طول می انجامد و با سخنرانی برخی از چهره های شناخته شده مسلمانان همراه خواهد بود.
همچنین، در مراسم روز جمعه نمایندگانی از ادیان گوناگون شامل مسیحیت و یهود حضور خواهند یافت.
سازمان های اسلامی از همه مساجد کشور درخواست کرده اند که در این هفته با برپایی نماز ویژه برای محمدعلی کلی، به نوعی مشارکت خود را نشان دهند.
در حالی که همه بلیط های مراسم روز پنج شنبه به فروش نرفته بود، تمامی ۱۵۵۰۰ بلیط مراسم روز جمعه تنها در طول یک ساعت به فروش رفت!

فیلم مراسم نماز بر پیکر محمدعلی کلی

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x