تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

قرآن و تمر هندی، تنها خواسته کوچکترین اسیر فلسطینی + عکس

  • کد خبر : 141768
  • 20 خرداد 1395 - 10:38
قرآن و تمر هندی، تنها خواسته کوچکترین اسیر فلسطینی + عکس

کوچکترین اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در آخرین ملاقات با مادرش تنها یک چیز از او خواست؛ قرآن و نوشیدنی تمر هندی که هر سال بر سر سفره افطار ماه مبارک رمضان می دید.

به گزارش«کمال مهر»؛ـ کوچک ترین اسیر فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی در آخرین ملاقات با مادرش تنها یک چیز از او خواست؛ قرآن و نوشیدنی تمر هندی که هر سال بر سر سفره افطار ماه مبارک رمضان می دید.

«شادی فراح» در جریان این ملاقات به مادرش اعلام کرد که خودش را آماده روزه داری در زندان صهیونیستی می کند، اما اداره زندان های صهیونیستی با درخواست این مادر فلسطینی برای گفتگوی تلفنی با فرزند اسیرش به فاصله یک روز مانده تا آغاز ماه مبارک رمضان و حتی طی چند روز گذشته از این ماه مخالفت کرد.

«فریهان» مادر شادی می گوید: اطلاعی از او ندارم. یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان توانستم با او ملاقات کنم، اما با درخواست من برای گفتگوی تلفنی با او به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک مخالفت کردند.

شادی فراح مانند دیگر اسرای دربند زندان های صهیونیستی نیست، بلکه کوچکترین اسیر دربند زندان های این رژیم به شمار می رود که هنوز به سن ۱۲ سالگی هم نرسیده است، اما رژیم صهیونیستی با او مانند یک اسیر بالغ و حتی بدتر از آن رفتار می کند و به خاطر داشتن کارت شناسایی مربوط به شهر قدس برخورد سختگیرانه تری با او دارد.

شادی در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۱۵ به همراه دوستش «احمد زعتری» (۱۳ ساله) به اتهام همراه داشتن سلاح سرد در منطقه واقع در نزدیکی دروازه باب العامود در وسط قدس اشغالی بازداشت شد و رژیم صهیونیستی او را متهم به تلاش برای اجرای عملیات مقاومتی و زخمی کردن نظامیان صهیونیستی کرد و پس از چند جلسه بازجویی و محاکمه در دادگاه، او را به روانه مرکز بازداشت کودکان و نوجوانان در شهر طمره واقع در فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ کرد و شادی از آن زمان در این بازداشتگاه به سر می برد.

مادر شادی می گوید که نظامیان صهیونیستی توجهی به کودک بودن او نکردند و وی را راهی مرکز بازداشت نوجوانان کردند و این در حالی است که همه زندانیان دربند این مرکز از لحاظ سنی بزرگتر از شادی هستند و به خاطر جرایم کیفری، سرقت و جرایم مرتبط با مواد مخدر بازداشت شده اند، اما مراجع صهیونیستی مراعات وضعیت روانی و اتهام وی را نمی کنند.

مادر این نوجوان اسیر فلسطینی، به خاطر داشتن کارت شناسایی سکونت در کرانه باختری، تنها هر سه ماه یک بار می تواند شادی را ببیند، اما پدرش هر ۱۵ روز یکبار می تواند به ملاقات او برود.

سازمان صلیب سرخ شادی را جزء اسرای امنیتی نمی داند و از همین رو، به مادرش تنها هر سه ماه یکبار اجازه ملاقات با او را می دهد و این مادر هر دو هفته فقط یکبار می تواند با فرزند اسیرش به مدت تنها ۱۰ دقیقه گفتگوی تلفنی داشته باشد.

خانواده شادی فرحان علاوه بر محدودیت در ملاقات با فرزند اسیرشان، برای دیدن او باید از جیب خودشان هزینه کنند و صلیب سرخ هیچ کمکی به آنها ارائه نمی دهد و این مساله باعث تحمیل هزینه های بیشتر بر این خانواده می شود.

از آغاز انتفاضه اقصی در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۹۰ هزار فلسطینی بازداشت شده اند که در میان آنها بیش از ۱۱ هزار کودک زیر ۱۸ سال و نزدیک به ۱۳۰۰ زن هم دیده می شوند. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی در این مدت ۶۵ نماینده پارلمانی و وزیر را بازداشت کرده و ۲۵ هزار مورد حکم بازداشت اداری صادر کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x