تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فیلم/ ارتش سوریه تکفیری‌ها را غافلگیر کرد

  • کد خبر : 141764
  • 20 خرداد 1395 - 10:37
فیلم/ ارتش سوریه تکفیری‌ها را غافلگیر کرد

خبرنگار شبکه خبری العالم در دمشق گزارش کرد درشرایطی که گروههای تروریستی به نقض آتش بس در دو منطقه غوطه شرقی و غربی در ریف دمشق ادامه می دهند، ارتش سوریه درچند عملیات تروریست ها را غافلگیر کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از العالم، این درحالی است که ارتش سوریه به حمله عناصر مسلح از محورهای المزارع، النشابیه، المحمدیه و بیت نایم پاسخ داد و در جریان درگیریها شماری از عناصر مسلح از جمله سران بارز آنها کشته شدند.

درگیری بین ارتش و گروههای مسلح در ناحیه داریا در منطقه غوطه غربی شهر دمشق ادامه دارد. این درگیری در چارچوب حمله ای صورت می گیرد که گروه مسلح موسوم به “تیپ شهدای اسلام” در محور المزارع با هدف نفوذ به بخش جنوبی ناحیه داریا آغاز کرده اند.

ثابت محمد کارشناس نظامی به خبرنگار العالم گفت: گروه مسلح تیپ شهدای اسلام در داریا با آغاز نبرد انتقامجویانه از اهالی حلب، آتش بس را نقض و پیشروی به سمت برخی نقاط نظامی در سمت جنوب غربی شهر داریا را آغاز کردند. در مقابل، یگان های ارتش با تلاش آنها برای نفوذ مقابله کرده و شمار زیادی از تروریست ها را کشته و یا تحت تعقیب قرار دادند.

درگیری ها به کشته شدن شماری از عناصر مسلح از جمله عامر ابو شادی از فرماندهان نظامی تیپ یاد شده منجر شد. این فرد مسئول به اصطلاح مهندسی خطوط دفاعی تیپ شهدای اسلام بود. حسان ابومسلم سخنگوی این تیپ نیزکشته شد؛ بدون اینکه عناصر مسلح بتوانند هرگونه نفوذ یا پیشروی را در ناحیه داریا انجام دهند.

در منطقه غوطه شرقی دمشق نیز درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه و گروههای مسلح روی داد. این درگیری درپی تلاش عناصر مسلح برای حمله به پاسگاههای ارتش در محورهای النشابیه ، المحمدیه و بیت نایم صورت گرفت.

ثابت محمد کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: یگان های ارتش با همکاری نیروهای دوست عملیات غافلگیری شبانه را انجام داده و در مدت کوتاهی توانستند شهرک المحمدیه و بیت تایم و روستای النشابیه در فاصله سه و پنج کیلومتری این دو شهرک را به کنترل خود در بیاورند.

این درحالی است که عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده ادامه دارد و شبکه جدیدی از تونل ها در دیر العصافیر و زبدین و مزارع آنها کشف ومنهدم شد. برخی از این تونل ها در چند مسیر منشعب شده بودند تا مناطق غوطه را به یکدیگر متصل کند و در داخل آنها مراکز فرماندهی عناصر مسلح و مهمات وجود داشت.

مشاهده و دانلود فیلم در اینجا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x