تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ویسی با این خرید چشم بازار را کور کرد +عکس و جدول

  • کد خبر : 141721
  • 20 خرداد 1395 - 9:56
ویسی با این خرید چشم بازار را کور کرد +عکس و جدول

بررسی کارنامه دروازه بان برزیلی جدید سپاهان طی ۷ سال اخیر نشان می‌دهد که عملکرد چندان قابل دفاعی نداشته است. بازیکنی که گفته شد سابقه حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم دارد.

گروه ورزش«کمال مهر»؛ – سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران با لی وینستون لئاندرو داسیلوا اولیویرا (Lee Winston Leandro da Silva Oliveira) برزیلی قرارداد بست. دروازه‌بانی ۲۹ ساله با سابقه بازی در ویتوریا و اتلتیک مینیروبرزیل و البته آکادمیکا پرتغال.

تیمی که در لیگ پانزدهم نتوانست هوادارانش را راضی نگه دارد و در نهایت یازدهم شد با نظر عبدا… ویسی سرمربی جدید خود به دنبال تقویت خطوط مختلف خود است.

عبدا… ده‌خسوس دیگری آورده؟

عبدا… ویسی فصل پیش فرناندو ده‌خسوس برزیلی را از برزیل به اهواز برد تا از گلری شایسته در چارچوب دروازه‌ استقلال خوزستان رونمایی کند.

این سرمربی جوان که از ابتدای فصل جدید راهی سپاهان شد می‌خواهد یک ده‌خسوس دیگر را این‌بار در دیار زاینده‌رود به لیگ برتر ایران معرفی کند. دروازه‌بانی که در خبرها از او به عنوان همبازی سابق رونالدینیوی برزیلی یاد شد.

با تمام این اوصاف بررسی کارنامه این بازیکن طی ۷ سال اخیر نشان می‌دهد که عملکرد چندان قابل دفاعی نداشته است. بازیکنی که گفته شد سابقه حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم دارد.

فقط ۹ بازی در سری A طی ۵ سال

وینستون اولیویرا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برای تیم‌های وتیوریا و اتلتیک مینیرو در سری Aبرزیل تنها ۹ بازی انجام داد. این دروازه‌بان یک بازی هم در سری B برای بوآ به میدان رفت.

دروازه‌بان جدید سپاهان طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ روی هم در لیگ‌های A، B و منطقه‌ای برزیل ۱۴ بازی انجام داد تا طی تنها ۱۱۴۸ دقیقه ۱۸ گل دریافت کند. یعنی هر ۶۳ دقیقه یک گل.

یک نیمه ۳ گل خورد و تعویض شد

لئاندرو داسیلوا از ابتدای فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ‌برتر پرتغال راهی تیم آکادمیکا شد تا بلکه در این کشور شایستگی‌هایش را پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی به نمایش بگذارد.

با این حال اوضاع در پرتغال بدتر از حد تصور بود. وینستون فقط ۹ مرتبه وارد ترکیب تیم جدیدش شد تا طی ۷۷۰ دقیقه ۱۷ گل دریافت کند.

میانگین خوردن یک گل در هر ۴۵ دقیقه وقتی بیشتر به چشم آمد که در دو دیدار رفت و برگشت فصل برابر گیمارش ۸ گل خورد.

البته لئاندرو نمایشی بدتر از این هم داشت. این دروازه‌بان تا دقیقه ۴۷ بازی با پورتو (هفته دوازدهم) ۳ گل از مارتینر کلمبیایی (۲) و هررا خورد تا سرمربی آکادمیکا در دقیقه ۵۰ دروازه‌بانش را از زمین بیرون بکشد.

تنها نکته مثبت کار اولیویرا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ‌برتر پرتغال ثبت ۲ کلین‌شیت برابر بلننسه و پتافیل بود. جالب اینکه در هفته ۳۱ رقابت‌ها در شرایطی آکادمیکا و پنافیل به تساوی صفر صفر رسیدند که علیرضا حقیقی گلر تیم‌ملی ایران درون دروازه پنافیل بود و لئاندرو حافظ دروازه آکادمیکا.

ویسی چشم بازار را کور کرد/ یک خرید قابل تأمل برای سپاهان +جدول

اول در حد فاجعه؛ بعد ۳۱ بازی روی نیمکت

در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال شرایط اولیویرا بدتر از قبل شد. این دروازه‌بان برزیلی وقتی دیدار هفته دوم آکادمیکا برابر ویتوریوستوبال یک بر صفر به سود حریف بود جای گلر مصدوم تیمش پدرو تریگوئرا را گرفت.

با این حال در ادامه هیونگ کره‌ای (۵۵)، آندره کارلو (۵۷) و کاشتینیو (۸۱) به او گل زدند تا آکادمیکا ۴ بر صفر در هم شکسته شود.

یک هفته بعد اولیویرا برای اولین‌بار درون دروازه آکادمیکا قرار گرفت چرا که گلر مصدوم تیم همچنان شرایط بازی نداشت.

با این حال شکست ۳ بر یک مقابل اسپورتینگ عاملی شد برای آخرین حضور دروازه‌بان برزیلی درون دروازه آکادمیکا. اولیویرا پس از آن تمام هفته‌های لیگ را روی نیمکت نشست تا عملا امروز بعد از ۹ ماه و ۹ روز بازی نکردن به سپاهان برسد.

حال باید دید عبدا… ویسی از بازیکنی که آماری غیرقابل دفاع دارد چطور استفاده خواهد کرد؟

جدول عملکرد دروازه‌بان جدید سپاهان در ۷ سال اخیر

فصل

تیم

لیگ

تعداد

بازی

مجموع

دقایق بازی

گل

خورده

کلین‌شیت

نکته ویژه

۲۰۱۰-۱۱

ویتوریا

سری Aبرزیل

۹

۷۴۴

۱۱

۲

۲۸ بازی را از روی نیمکت آغاز کرد

۲۰۱۱-۱۲

آتلتیکو مینیرو

سری Aبرزیل

۱

۴۴

۱

۸ بازی را از روی نیمکت آغاز کرد

۲۰۱۱-۱۲

بوآ

سری Bبرزیل

۱

۹۰

۳

هفته ۳۸ از براگانتینو ۳ گل دریافت کرد

۲۰۱۲-۱۳

آتلتیکو مینیرو

سری Aبرزیل

۲۱ بازی روی نیمکت بود

۲۰۱۳-۱۴

آتلتیکو مینیرو

لیگ منطقه‌ای مینیرو (۱)

۳

۲۷۰

۳

۱

مقابل URTکلین‌شیت کرد

۲۰۱۳-۱۴

آتلتیکو مینیرو

سری Aبرزیل

۴ بازی روی نیمکت بود

۲۰۱۴-۱۵

آکادمیکا

برتر پرتغال

۹

۷۷۰

۱۷

۲

۲۰۱۵-۱۶

آکادمیکا

برتر پرتغال

۲

۱۵۵

۶

۳۱ بازی را از روی نیمکت آغاز کرد

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x