تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

با این راهکارها روابط زناشویی تان را گرمتر کنید

  • کد خبر : 141420
  • 19 خرداد 1395 - 8:55
با این راهکارها روابط زناشویی تان را گرمتر کنید

صحبت کردن درباره مسائل عاطفی و زناشویی سوء تفاهم هارا از بین می برد و روابط زوجین را بهبود می بخشد.

به گزارش  «کمال مهر»؛ مهدی امامی کارشناس روان شناسی و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش های پیشگیری از سرد شدن روابط زوجین گفت: مقدمات پیشگیری از سرد شدن روابط عاطفی باید قبل از شروع زندگی مشترک فراهم شود. طرفین باید درباره نیازها، خواسته ها، ارزش ها و خط قرمزهایشان باهم صحبت کنند و به اصطلاح ” سنگ هایشان را وا بکَنَند”.
وی در ادامه گفت: برخی از زوج ها فکر می کنند که بعد از ازدواج دیگر همه چیز تمام شده است و هر کسی می تواند ساز خودش را بزند و به دنبال خواسته های خودش باشد که این امر بسیار خطرناک است.
امامی در خصوص راهکارهای بهبود روابط زوجین گفت: هر یک از طرفین باید حواسش به همسرش باشد، به نیازها، خواسته ها و چیزهایی که او از آنها لذت می برد و برایش خوشایند است توجه کند و تا جایی که می تواند این نیاز ها را برآورده کند.
این کارشناس ادامه داد: از روش های دیگر پیشگیری از سردی رابطه عاطفی، توجه به نقاط قوت طرف مقابل است. همه ما نقاط ضعف و قوتی داریم ولی در روابط زناشویی باید سعی کنیم بیشتر روی نقطه قوت همسرمان تأکید کنیم و در او حس مثبتی را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد مهارت برقراری ارتباط و صحبت کردن را ندارند، گفت: صحبت کردن از بهترین  روش هایی است که می تواند سوء تفاهم های موجود در یک رابطه را از بین ببرد.
امامی در پایان تأکید کرد: افراد باید یاد بگیرند که درباره مسائل مختلف عاطفی و زناشویی با همسرشان صحبت کنند و اگر مسئله و مشکلی در این زمینه دارند با کمک هم یا یک متخصص آن را حل و فصل نمایند تا از ایجاد شکاف عاطفی بیشتر در روابطشان پیشگیری کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x