تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آزادسازی سهام عدالت در سکوت خبری

  • کد خبر : 141268
  • 18 خرداد 1395 - 16:38
آزادسازی سهام عدالت در سکوت خبری

امضای لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط رئیس جمهور در حالی در سکوت خبری انجام شد که حدود ۴۸ میلیون نفر از مشمولین منتظر شنیدن این خبر هستند تا پس از گذشت بیش از ۱۰ سال، سرانجام تکلیف برگه های سهامشان مشخص شود.

به گزارش«کمال مهر»؛ “لایحه سهام عدالت به امضای رئیس‌جمهور رسیده است و به‌نظر من با توجه به حساسیت‌ها، این طرح در اولویت کاری مجلس دهم قرار خواهد گرفت.” این خبر امروز به نقل از مشاور سازمان خصوصی سازی منتشر شده است.

خبری که جمعیت حدود ۴۸ میلیون نفر از مشمولین منتظر شنیدن آن هستند تا پس از گذشت بیش از ۱۰ سال، سرانجام تکلیف برگه های سهامشان مشخص شود.

البته چشم انتظاری مشمولین برای امضای لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط رئیس جمهور به خاطر مشخص شدن تکلیف سهامشان به تنهایی دلیل مهم بودن آن نیست و مواردی چون تاخیر یک ساله آزادسازی سهام عدالت که قرار بود بر اساس قانون در سال ۹۴ اتفاق بیفتد، در کنار موضوعی چون آزادسازی سهام عدالت در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهور بر اهمیت این امضا می افزاید.

بر این اساس این پرسش مطرح می شود که چرا لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط رئیس جمهور در سکوت خبری اتفاق می افتد؟ آن هم لایحه ای که اجرایش برای دولت زحمات زیادی در پی خواهد داشت.

به هر حال خبر امضای لایحه آزادسازی سهام عدالت صبح امروز در حالی منتشر شده است که با ارزشی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان این لایحه به لحاظ ارزش بزرگ‌ترین لایحه دولت و با وجود حدود ۴۸ میلیون سهامدار، یکی از بزرگترین جامعه های هدف را دربرمی گیرد و هنوز از جزئیات این لایحه اطلاعات کاملی در دست نیست.

با این حال باید منتظر ماند و دید با امضاء رئیس جمهور بر لایحه آزادسازی، این لایحه چه زمانی بخت و اقبال طرح در مجلس تازه تاسیس دهم را پیدا می کند و به مراحل اجرایی می رسد؟ و آیا این لایحه می تواند توزیع متعادل ثروت ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم، ایجاد درآمد دراز مدت برای خانواده های کم درآمد، کاهش اندازه بخش دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور، ارتقاء کارایی بنگاههای اقتصادی و بهره وری منابع اقتصادی، انسانی و فناوری، کاستن از بار مسئولیت ومدیریت دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی و افزایش سطح عمومی اشتغال را که از عمده اهداف طرح توزیع سهام عدالت در کشور است را در پی داشته باشد یا نه!؟

انتهای یام/بخ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x