تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

تاکتیک طلایی “حشدالشعبی” در آزادسازی “تکریت” + تصاویر

  • کد خبر : 141245
  • 18 خرداد 1395 - 16:08
تاکتیک طلایی “حشدالشعبی” در آزادسازی “تکریت” + تصاویر

عملکرد حشدالشعبی در زمان آزادسازی “تکریت” مرکز استان صلاح‌الدین موفقیت آمیز بود به نحوی که کمترین خسارت را داشت.

به گزارش   گروه سیاسی «کمال مهر»؛؛ تروریست‌های تکفیری در دو سال اخیر شکست‌های سختی را از ارتش و نیروهای مردمی عراق پذیرفتند. این شکست‌ها، برای آن ها  قابل هضم نیست و اخیرا هم در نبرد سنگین “فلوجه” در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند.

موفقیت های ارتش و نیروهای مردمی عراق تثبیت می شود و این در حالی است که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تنها به کمک این گروه تروریستی شتافته و کمک های فراوانی به تروریست ها داشته است.

نمونه‌های زیادی از پشتیبانی لجستیکی تروریست‌های تکفیری توسط هواپیماهای ترابری آمریکایی وجود دارد که در استان‌های “صلاح‌الدین”، “نینوا”، و “الانبار” مشاهده شده و خشم مردم عراق را برانگیخته است.

اما جدای از نکات مذکور؛ با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ساختار جغرافیایی این کشور را نمی‌شناسد و به دنبال از بین بردن تأسیسات حیاتی عراق است.

سردار سرلشکر پاسدار “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و پیروزی‌های سال ۲۰۱۵ حشدالشعبی در “تکریت” مرکز استان “صلاح الدین” عراق نکات مهمی را مطرح کرد.

***باز خوانی سخنان “فرمانده سپاه قدس”

سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط ما در منطقه مثل قبل و بعد از عملیات بیت المقدس است که تشابهات مهم سیاسی دارد چنانچه نسبت به تغییراتی که در جنگ صورت گرفت امام(ره) فکر انقلابی را بر جنگ حاکم کرد و به تفکر لیبرال جهت داد و باعث شد ۱۵هزار کیلومترمربع از ۲۰هزار کیلومترمربع کشور آزاد شود و این در حالی بود که از نیمه سال ۵۹ تا زمان برکناری بنی‌صدر مشکلات زیادی داشتیم و حتی امیدی به پیروزی عملیات بیت المقدس با توجه به شکست هایی که پیش از آن متحمل شده بودیم، نبود.

تاکتیک طلایی

وی ادامه داد: بعد از آن از آنجایی که هر پیروزی فشار جدیدتری را در بر دارد، روز به روز حضور مستقیم و جدی دشمن را شاهد شدیم و آمریکایی ها با صدام مخلوط شدند و رقابت شرق و غرب و ارتجاع عرب برای اتحادی علیه ایران کنار گذاشته شد که امروز نیز شاهد چنین صحنه ای هستیم علیرغم اینکه مثل آمریکا لشگرکشی نداریم و صرفا کار محدودی می کنیم اما  از یک منطق داخلی برخورداریم که نمونه آن راه افتادن حشدالشعبی بود.

تاکتیک طلایی

تاکتیک طلایی

وی ادامه داد: این نیروهای مردمی عراق توانستند ظرف ۳ روز در جنگ به پیروزی دست پیدا کنند و تکریت را تنها با ۵درصد خسارت آزاد کنند در حالی که آمریکا رمادی را با ۹۵ درصد خسارت آزاد کرد و صرفا تلی از خاک از آن برجای گذاشت لذا فرق سیاست های ایران و طرف مقابل در این اتفاقات است.

سردار سرلشکر سلیمانی ادامه داد: در شرایطی که آمریکا تصور می کرد گروه های سیاسی برآمده از ایران نمی توانند سهمی از عراق بگیرند مجلس اعلای عراق در رأس قرار گرفت و امروز فرمانده سپاه بدر بالاترین درصد محبوبیت بین عراقی ها را دارد.

در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۴ در طی حمله به شمال عراق، تروریست های داعش کنترل این شهر را در دست گرفت. ساعاتی پس از آن ارتش عراق حملاتی برای بازپس‌گیری شهر انجام داد که منجر به درگیری‌های شدیدی در شهر شد.  در کشتار اسپایکر ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴، صدها نفر از افراد نیروی هوایی عراق در “تکریت” به دست داعش کشته شدند.

****تکریت چگونه آزاد شد؟

“تکریت” شهری است در استان “صلاح الدین” در سال ۲۰۱۴ میلادی به اشغال تروریست‌های تکفیری داعش درآمد. در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۲۷ هزار نیروی مردمی عراق با عملیات در مرکز استان صلاح الدین این شهر را آزاد کردند.

نقطه قوت مجاهدان “حشد الشعبی”؛ حضور سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی به عنوان مستشار کمکی جمهوری اسلامی ایران در عملیات پاکسازی مرکز “استان صلاح الدین” بود که باعث شد هزاران نیروی حشد الشعبی با اعتماد به نفس بالا و با به جای گذاشتن کمترین خسارت “تکریت” را آزاد کنند.  عملیات موفق ارتش و حشدالشعبی عراق باعث شد که در ماه مارس سال ۲۰۱۵ تکریت آزاد شود و این موضوع حتی دشمنان ملت عراق را هم وادار به به تمجید کرد.

تاکتیک طلایی

تاکتیک طلایی

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مطلبی با اشاره به کمک‌های ایران به دولت‌های عراق و سوریه و حضور مستشاران نظامی ایران در این دو کشور نوشت:  ژنرال قاسم سلیمانی – فرمانده سپاه قدس ایران – معتقد است، اگر جمهوری اسلامی ایران به ارتش سوریه کمک نکرده بود، امروز داعش بر کل مناطق این کشور حکومت می‌کرد.

اسپوتنیک نیوز تاکید کرد: امروز آمریکا به اجبار از اهداف خود در عراق دست کشیده است و گروه‌های سنی، شیعه و کردهای عراق ترجیح می‌دهند در کنار ایران باشند و به این رابطه افتخار می‌کنند.  مشابه موقعیتی که امروز در سوریه وجود دارد، دو سال پیش نیز در عراق وجود داشت؛ یعنی زمانیکه تروریست‌های داعش مناطق وسیعی از موصل، رمادی، انبار و فلوجه را تحت اشغال خود در آورده بودند. ایران در آنجا نیز برای جلوگیری از پیشرفت گروه تروریستی داعش در مناطق مجاور به کمک ارتش عراق آمد و بخشهای وسیعی از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرد.

البته مشارکت ارتش و حشد الشعبی و حضور از سه محور باعث تکمیل روند عملیات پاکسازی تکریت شد تا به پیوست آن موفقیت های بیشتر بدست آید و “رمادی” مرکز استان “الانبار” آزاد شود.

حضور حشدالشعبی و حمله از چند محور به “تکریت” و محاصره اولیه شهر و سپس حمله گسترده باعث شد تا این شهر به طور کامل آزاد شد و موفقیت حشدالشعبی در این زمینه بی‌بدیل است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x