تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

رهبری که شرمنده جوانان است و استانداری که مردم را شرمنده می خواهد!

  • کد خبر : 141174
  • 18 خرداد 1395 - 10:52
رهبری که شرمنده جوانان است و استانداری که مردم را شرمنده می خواهد!

همان روزی که رهبر انقلاب نمایندگان مردم را جمع می کند و به آن ها تشر می زند که باید از بیکاری جوانان شرمنده باشند استاندار یزد در شورای اداری استان شعر می خواند و از مردم طلبکار هم هست!

 

به گزارش«کمال مهر»؛عصر فرهنگ در یادداشتی نوشت: رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: «مسئله‌ی اشتغال، که وابسته‌ی به همین مسئله‌ی تولید داخلی و مانند اینها است، خیلی مهم است. همین‌طور مدام همه‌ی ما میگوییم؛ دولتی میگوید، مجلسی میگوید، اقتصاددانِ آزادِ روزنامه‌ای میگوید، که فلان‌درصد از کارخانه‌ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیّت کار میکنند. خب بالاخره چه میشود؟ بالاخره باید اینها راه بیفتد، باید کار بکند؛ اگر کار کرد، اشتغال به وجود خواهد آمد. این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌]. در بعضی از شهرستان‌ها بیکاری بالا است. البتّه ما نرخ یا به‌اصطلاح درصد بیکاری را یک‌مقداری معیّن میکنیم؛ حالا دوازده درصد یا ده درصد -همین‌که حالا گفته میشود- لکن این میانگین است. وقتی انسان این را میبیند شرمنده میشود؛ یعنی شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است؛ این را باید برطرف بکنیم.»

حالا کسی نیست بگوید، بیش از ۹۰ درصد اختیارات کشور( به اذعان یونسی وزیر دولت اصلاحات و مشاور دولت تدبیر) در دستان قوه مجریه است و اختیارات رهبری بیشتر معطوف به بخش های نظامی و امنیتی است. یعنی اگر در قضیه بیکاری و اشتغال جوانان کسی هم مقصر باشد قوه مجریه ای است که کم کاری می کند، قوه مقننه ای است که درست بر دولت نظارت نمی کند و قوه قضائیه ای است که در برخورد با مفسدان اقتصادی و رانت خواران به قدر کافی شدت و حدت به خرج نمی دهد نه رهبری!

اگر مسئولین را تابع ولایت بدانیم علی القاعده مسئولین استان صنعتی یزد که اکثر کارخانه هایش تعطیل، کارگرانش اخراج و فارغ التحصیلانش جویای کارند باید از بقیه شرمنده تر باشند. باید مسئولین فکری به حال جوانان بکنند یا خیر؟ «بالاخره باید اینها راه بیفتد» یا مسئولان همچنان می گویند همه مشکلات تقصیر دولت قبل است؟ مسئولان فکری برای شرمندگی جوانان و رهبرشان خواهند کرد؟!

اما استاندار یزد به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان به جای شرمندگی گویا طلبکار هم هست! وی که سابقا در حاشیه مجمه جهانی اسلام که در یزد برگزار شد شخصاً از حضور خبرنگاران منتقدی که تنها حرفشان مطالبه خواسته های مردمی بود ممانعت به عمل آورد امروز سخن از صبر و تحمل می زند.

همان روزی که رهبر انقلاب نمایندگان مردم را جمع می کند و به آن ها تشر می زند که باید از بیکاری جوانان شرمنده باشند استاندار یزد در شورای اداری استان شعر بی همتا «رادیرد کیپلینگ» می خواند که بله من در برابر دروغ هایی که به من نسبت داده می شود صبورم! در برابر بغض و کینه بقیه کینه ای به دل راه نمی دهم! با هر قشر و گروهی همنشینم! خلاصه خیلی صبور و خوب هستم و مشکلات همه از دولت قبل و مخالفان دلواپس نشات گرفته!

جناب استاندار! اینکه کارخانجات بسیاری در یزد تعطیل شده و هر روزه کارگران بسیاری اخراج می شوند دروغ است؟ گیریم آمار دولت راستگویان نشان از افزایش اشتغالزایی داشته باشد کارگرانی که هر روز مقابل استانداری تجمع می کنند هم از مریخ آمده اند؟

آقای میر محمدی!  اینکه با هر قشر و گروهی همنشین هستید کار بسیار خوبی است، اما تا به حال با افرادی که مقابل استانداری یزد تجمع کرده و حقوق از دست رفته شان را مطالبه می کنند هم صحبت شده اید؟ برای آن ها هم شعر خوانده اید تا عکس العملشان را ببینید؟

آقای استاندار! بازنشسته بودن، پروازی بودن و حضور گاه و بی گاه شما در پایتخت موضوعی است که تمامی رسانه ها(چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) بدان معترفند. کدام یک از این ها دروغ است؟ اصلاً در زمان حضور در یزد چه فعالیت مثبتی انجام می دهید؟

جناب میر محمدی! یا معنی بغض و کینه را نمی دانید یا نمی دانید شان استاندار بالاتر از این است که خود شخصاً مانع از حضور خبرنگاران و عکاسان در یک رویداد خبری بشود و تا عجز و لابه آن ها را نبیند کوتاه نیاید!

عالی ترین مقام اجرائی استان یزد! چه خوب است که طبع چنین لطیفی داریدو شعر هم می خوانید. لابد مشکل از نمایندگان خوزستان و ائمه جمعه دیگر استان ها است که بر شما می تازند و علیه صحبت هایتان موضع می گیرند! راستی تعجب نمی کنیم اگر بعد از این در شورای اداری استان به جای حل مشکل بیکاری و بحران آب مراسم شاهنامه خوانی به راه بیاندازید!

مردم هم اگر اعتراض کردند می گوییم مسئولان تلاش خود را می کنند اما خسارات دولت قبل زیاد بوده لیکن غصه نخورید که مشکلات صد روز دیگر حل می شود!

با این نوشته ها نه قرار است مسئولین تکانی بخورند و از شعرگویی دست بردارند، نه حتی اندکی احساس شرمندگی بکنند اما حداقل مردم می توانند تفاوت نگاه رهبری به مردم را با نگاه برخی مدیران ببینند.

رسول محتشم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x