تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

از تصویب برجام پشیمانم!!!

  • کد خبر : 141048
  • 17 خرداد 1395 - 10:54
از تصویب برجام پشیمانم!!!

محمدعلی مددی گفت: من را فریب دادند و از برجام حمایت کردم اما نگاهی که به توافق هسته‌ای داشتم عملی نشد و اکنون از تصویب برجام پشیمانم.

 

 

به گزارش«کمال مهر»؛؛ محمد‌علی مددی با اشاره به چالش‌های مجلس نهم، لحظه انتخاب به عنوان نماینده مردم میانه را شیرین ترین خاطره زندگی خود بیان کرد و اظهار داشت: تامین آب شرب میانه از دیگر خاطرات شیرین من می‌باشد چرا که مردم این شهرستان ۴۰ سال این مشکل را داشتند و ما توانستیم با اعتبار ۴۹۵ میلیاردی به روش بی او تی توسط بخش خصوصی این مشکل را حل نماییم.

 

وی ادامه داد: با تامین ۲۲ میلیارد توانستیم دستگاه‌های ام‌آر‌آی، سونوگرافی دیجیتال و برخی لوازم پزشکی درمانی برای بیمارستان درحال تمکیل احداث میانه خریداری کنیم؛ از دیگر دستاوردهای شیرین دوران نمایندگی‌ام رسیدگی به دو مطالبه مهم فرهنگیان، یعنی ایجاد خانه امید و تشکیل بانک سرمایه برای این قشر فرهیخته بود.

عضو کمیسیون اقتصادی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه ارائه گزارشات عملکرد خود، ابراز داشت: یکی از کارهایی که توانستم انجام بدهم و موجب تعجب همگان گشت، تبدیل شبکه بهداشت شهرستان به مجتمع آموزش سلامت بود که همه این کارها را خودم به تنهایی انجام داده‌ام، از طرفی به علت اینکه توسعه همه جانبه در اهمیت به توسعه علمی می‌دانم، موفق به آوردن ۱۷ رشته دکترا و ۳۷ رشته کارشناسی ارشد شدم.

مالیات کمرشکن/ نظام ربوی بانک‌ها برداشته شود

وی در بیان تلخ ترین خاطرات دوران نمایندگی‌اش نیز گفت: چند روستای میانه آب شرب نداشتند، تلاش زیادی کرده و حتی از ماده ۱۸۰ نیز برای حل این معضل استفاده شد که این کار باز هم نیمه کاره ماند و این برای من بسیار شکننده و دردآور بود.

این نماینده سابق بهارستان، تصویب نظام جدید مالیاتی را از مهم‌ترین مصوبه‌های دور نهم عنوان کرد و بیان داشت: قوانین سابق مربوط به مالیات برای تولید کمر‌شکن می‌باشد و از طرفی طرح تغییر در زیرساخت‌های نظام بانکی ربوی را بررسی کردیم که به موجب آن سودهای بانکی تک نرخی و از حالت ربا خارج خواهد شد.

از موافقت با تصویب برجام پشیمانم

وی تصویب اجرای برجام را از دیگر مصوبه های مهم دانست و در عین حال عنوان کرد: بنده برای رفع تحریم، تعامل بهتر و سازنده با دنیا، جذب سرمایه‌گذار و رفع بیکاری از تصویب برجام حمایت کردم ولی متاسفانه نگاهی که به برجام داشتم عملی نشد و متوجه عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش شدیم و رسما ما را فریب دادند، لذا از اینکه موافق تصویب برجام بودم پشیمان هستم.

هاشمی فرد مثبتی نیست/ کارگزاران عامل ردصلاحیتم شدند

نماینده سابق مردم میانه در مجلس نهم نفوذ و فشار کارگزاران را عامل اصلی ردصلاحیت خود اعلام کرد و یادآور شد: مخالفت من با کارگزاران به ۳۰ سال می‌رسد، آنها با بنده مشکل دارند چرا که من هاشمی رفسنجانی را فرد مثبتی نمی‌دانم، علی رغم اینکه هم هیات اجرایی و هم هیات نظارت استان صلاحیتم را تایید کرده بودند، برخی استانداران و بزرگان کارگزار از تهران موجب رد صلاحیتم گردیدند.

وی در مورد فعالیت بعد از نمایندگی خود نیز افزود: تاکنون دو پیشنهاد برای فعالیت در دستگاه اجرایی به من داده‌اند که هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است، شاید هم صلاح بر این باشد که در دفتر کاری‌ام مستقر شوم.

وزارت خارجه شفاف سازی کند/ لزوم اجرای سریع اقتصاد مقاومتی

این مدرس دانشگاه در توصیه به نمایندگان دور دهم مجلس، خاطرنشان کرد: باید وزارت خارجه روابط کشور با هریک از کشورها را شفاف‌سازی کرده و با دست به عصا راه رفتن دوری کند، نمایندگان به نظام ربوی بانک‌ها پایان داده و نظام خدمات درمانی را با قدرت ادامه دهند که بسیار کارساز است و از طرفی خطر انحصار در نظام سلامت به گوش می‌رسد که باید از بروز آن جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید هرچه سریع تر در کشور اجرایی شود که اولا موجب پایداری انقلاب اسلامی می‌گردد و از طرفی باعث نجات مردم می‌شود؛ علاوه بر آن باید برای امنیت شغلی مردم تلاش هایی صورت گیرد.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تداوم اجرای پروژه میانه – سرچم توسط نمایندگان بعدی حوزه شهرستان میانه را الزامی عنوان کرد و ادامه داد: باید راه‌های ارتباطی به میانه، از جمله راه‌آهن تبریز میانه  که به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است، پیگیری گردد؛ ثانیا به مسائل کمبود آب شرب روستاهای مربوطه توجه ویژه شود و برای توسعه شهرک های صنعتی این منطقه تلاش مضاعف انجام گیرد.

اصلاح طلبان شکست خود را قبول کنند

وی در مورد ترکیب و وضعیت مجلس دهم، اظهار داشت: اصلاح طلبان عادت بدی به نام عدم قبول شکست را دارند و بر اصلاح طلب بودن مجلس پافشاری می‌کنند در حالی که این چنین نبوده و باید تجدید نظر نمایند، باید قبول کنند که مجلس دهم تفاوت خاصی با مجلس نهم ندارد و در موضع گیری های سیاسی نیز فرق چندان نکرده است لذا از رهبری اطاعت محض خواهند داشت.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x