تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

امیرعبداللهیان: حملات عربستان نابخشودنی است

  • کد خبر : 141001
  • 17 خرداد 1395 - 9:54

هیاتی از شخصیت‌ها، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و دینی لبنان که در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کرده بودند، عصر یک‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار کردند.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از ایسنا، در این دیدار تنی چند از شرکت کنندگان ضمن تمجید از نقش محوری امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر، دیدگاه‌های خویش را در خصوص تحولات منطقه، بحران سوریه، آینده رژیم صهیونیستی، چشم‌انداز روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و متقابلا توسط معاون وزیر امور خارجه دیدگاه‌های کشورمان در خصوص مسائل مختلف در جهان اسلام را تبادل‌نظر کردند.
میهمانان با تجلیل از نقش راهبردی و خردمندانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران را قوی‌ترین کشور منطقه از حیث درک صحیح تحولات و تجلی ثبات و امنیت و توسعه قلمداد کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه و از جمله سوریه گفت: در حالی که برخی طرف‌ها با تحریک و تجهیزو حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی به بی‌تعهدی بیش‌تر و نقض آشکار آتش‌بس و فروپاشی حاکمیت سوریه با انواع اقدامات نامشروع از قبیل شورش و تشدید ناامنی‌ها در چند ماهه اخیر، فقط به رشد رویکردهای انتقام‌جویانه می‌اندیشند و هیچ‌گونه رویکرد سازنده‌ای برای برون رفت از بحران ارایه نمی‌کنند، امروز شاهدیم به همت اراده مردم و ارتش سوریه و حمایت محور مقاومت، سوریه توانست بیش از پنج سال در برابر امواج گوناگونی از نیرنگ گروه‌های تروریستی ملهم از نقشه‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی همه‌جانبه کند و پیروز میدان و پرچمدار مبارزه‌کننده واقعی در برابر تروریسم و افراط گرایی مقبول جهانیان ارزیابی شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره بحران سوریه و چشم‌انداز تحولات آینده سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود و بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و صرفا راه‌حل سیاسی مبتنی بر تبلور اراده مردم آن حرف آخر را خواهد زد.

او هم‌چنین پیرامون بحران یمن گفت: اینک سازمان ملل ناگزیر بر کشف گوشه‌های از لایه‌های جنایت‌های ضدکودکان مظلوم یمنی شده و بخشی از حقایق ناشی از آثار ده‌ها حملات کور هوایی نظامیان سعودی را در تهاجم و کشتار ده‌ها کودک و زنان بی‌گناه و هم‌چنین ویران کردن زیرساخت‌های آن کشور را آشکار کرد و در نهایت نتایج و خطایی نابخشودنی و استراتژیک عربستان را متباین کرد.

وی تاکید کرد جهان اسلام باید مساله فلسطین را هم‌چنان اولویت اول خود قرار دهد.

امیرعبداللهیان امنیت کشورهای منطقه را مقوله‌ای به‌هم پیوسته دانست و گفت: کانون اصلی ناامنی در منطقه غرب آسیا، رژیم صهیونیستی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره راه‌حل مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگوهای منطقه‌یی مبتنی برعدول از تعصب و رجوع به عقلانیت را تنها راه‌حل سیاسی برون‌رفت از گره‌های بحران‌های کنونی با هدف نیل به چشم‌انداز مشترک و همکاری‌های همه جانبه و نقطه اصلی و اولویت همگان در منطقه را برشمرد.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=141001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x