تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

استعداد ایرانی که از چشم کی‌روش پنهان مانده است +عکس

  • کد خبر : 140895
  • 16 خرداد 1395 - 17:11
استعداد ایرانی که از چشم کی‌روش پنهان مانده است +عکس

پوریا احمدی مهاجم ۲۳ ساله ایرانی که در سوپر لیگ فوتبال ولز می درخشد، به عنوان سومین گلزن برتر ایرانی اروپا انتخاب شد. با این اوصاف تاکنون از سوی کادر فنی تیم های ملی مورد شناسایی واقع نشده است.

گروه ورزش«کمال مهر»؛ – اعلام اسامی ده گلزن برتر آسیایی در لیگ های اروپایی این مزیت را داشت که در کنار درخشش سردار آزمون و کریم انصاری فرد، از چهره یک ایرانی موفق ناشناخته در فوتبال ولز هم پرده برداشته شود.

این بازیکن ۲۳ ساله پوریا احمدی است. مهاجمی با بلندی قامت ۱۸۲ سانتی متر که موفق شده در فوتبال ولز نامی برای خود دست و پا کند. اما پوریا احمدی در فوتبال ولز چه عملکردی داشته که توجه رسانه های آن طرف آبی رتا هم به خود جلب کرده است؟

درخشش فوتبالیست ایرانی در سوپرلیگ ولز

پوریا متولد هجدهم دی ماه سال ۱۳۷۱ است و از ابتدای فصل اخیر سوپرلیگ ولز با پیراهن تیم بانگور سیتی به میدان آمده است. جالب اینکه این استعداد ناب که اتفاقا در ایران متولد شده است خیلی زود جای خود را در ترکیب تیم میانه جدولی بانگور باز کرد.

احمدی جوان که شاید با شناخته شدن توسط کادر فنی تیم امید به درد تیم ملی راه نیافته به المپیک هم می خورد؛ در فصل اخیر ۲۸ مرتبه پیراهن بانگور را بر تن کرد. این در حالی بود که سرمربی تیم نویل پاول در ۲۰ دیدار پوریا را وارد ترکیب اصلی کرد تا نشان دهد از نحوه کار این مهاجم ایرانی رضایت دارد.

مرد ۸ گله
پوریا طی ۱۷۷۱ دقیقه ۸ گل با پیراهن بانگور زد که این در نوع خود عملکردی جالب توجه بود. اوج هنر نمایی احمدی در دیدار برابر رهیل روی پرده نمایش آمد. در فاز دوم سوپرلیگ ولز بانگور به استادیوم خانگی رهیل(دن بیگ شایر) رفته بود و تا دقایق پایانی دیدار امیدی به کسب امتیاز نداشت. با ایحال ورود پوریا به زمین در دقیقه ۶۸ معادلات را بر هم زد.

در دیدار هفته ششم فاز دو رقابتها احمدی موفق شد طی سه دقیقه دو گل به تری مک کورمیک انگلیسی بزند تا بانگور در خانه حریف به پیروزی ارزشمند ۴-۳ برسد.

درخشش فوتبالیست ایرانی در سوپرلیگ ولز

آقای خشن

پوریا احمدی هیچ کدام از ۸ گل این فصلش در سوپرلیگ ولز را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرساند و این در نوع خود قابل تامل بود. با این حال مهاجم ایرانی بانگور طی ۲۸ دیدار ۳ کارت زرد و ۲ کارت قرمز گرفت تا وارد جدول مردان خشن فوتبال ولز شود.

پوریا اولین بار سه شنبه ۳۱ شهریور ماه سال ۹۴ در ایستگاه ششم فاز یک مسابقات با گرفت کارت زرد دوم در دیدار با کوناس کیو از زمین اخراج شد. آن روز پوریا در دقیقه ۸۹ کارت زرد دومش را گرفت در حالی که ضربه دقیقه ۵۲ او زمینه ساز پیروزی ۲-۱ بانگور برابر حریف شده بود.

احمدی ۱۰ هفته بعد در ایستگاه ۱۶ رقابتها با کارت قرمز مستقیم؛ از دقیقه ۲+۴۵ دیدار برابر کارمارتن تون اخراج شد و البته این بار تیمش ۱-۲ به حریف باخت.

درخشش فوتبالیست ایرانی در سوپرلیگ ولز

حال باید دید استعدادی که تاکنون به چشم کادر فنی تیم های ملی امید و بزرگسال فوتبال ایران نیامده از این پس زیر نظر گرفته خواهد شد یا داستان او حکایت همکاری اش با فوتبال ملی چیز دیگری خواهد بود؟

برترین آسیایی های گلزن در اروپا:۱- مایک هاوه نار / ژاپن (دن هاگ) با ۱۶ گل

۲- اسکات مک دونالدو / استرالیا (ماترویل) ۱۰ گل

۳- تاکومی مینامینو / ژاپن (سالزبورگ) ۱۰ گل

۴- ساک هیون جون/ کره جنوبی (ویتوریاستوبال – پورتو) ۱۰ گل

۵- کریم انصاری فرد/ ایران (پانیونیوس) ۹ گل

۶- سردار آزمون/ ایران (روستوف) ۹ گل

۷- یایا کوبو / ژاپن (یانگ بویز) ۹ گل

۸- شینجی کاگاوا/ ژاپن (دورتموند) ۹ گل

۹- پوریا احمدی / ایران / (بانگور ولز) ۸ گل

۱۰- کو جائه چول / کره جنوبی (آوگزبورگ) ۸ گل

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x