تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

ریز کارنامه خرید پر سر و صدای استقلال +جدول

  • کد خبر : 140893
  • 16 خرداد 1395 - 17:09
ریز کارنامه خرید پر سر و صدای استقلال +جدول

بختیار رحمانی به استقلال پیوست تا بلکه خلا مجتبی جباری در میانه میدان آبی ها پس از ۳ فصل حل شود. بازیکنی که هم سابقه قهرمانی با فولاد را دارد و هم به پرسپولیس گل زده است.

گروه ورزش«کمال مهر»؛ – استقلال با علیرضا منصوریان قدم اولش در فصل نقل و انتقالات را محکم برداشت. آبی‌ها پس از رفتن مجتبی جباری به سپاهان در ابتدای لیگ سیزدهم هرگز موفق نشدند در پست پلی‌میکر بازیکن مدنظرشان را جذب کنند.

طی سه فصل اخر کادر فنی استقلال برای پر کردن خلاء حضور زیدان آبی‌ها گوران لاوره، جاسم کرار و آلوز دسوزای برزیلی را در مقاطع مختلف وارد ترکیب خود کرد که نتیجه کار رضایت‌بخش نبود. احمد جمشیدیان و مهدی کریمیان هم خریدهای داخلی امیر قلعه‌نویی بودند که هیچ‌کدام‌شان برای آبی‌ها جباری نشدند. این اواخر هم مظلومی بعد از منفی شدن نتیجه حضور کرار و فیلیپه دسوزا، عادل شیحی را آورد.

این آخری اگرچه که تجربه جالب‌توجهی از حضور در بوندسلیگا داشت اما مصدومیت، اجازه خودنمایی‌‌اش در میانه میدان آبی‌ها را نداد.

۳۹ پاس گل و ۲۷ گل

استقلال جدید بختیار رحمانی را جذب کرده و هواداران آبی می‌اندیشند که این ملی‌پوش با انگیزه می‌تواند یک جباری جدید برای تیم‌شان باشد.

بختیاری که با فولاد قهرمان لیگ سیزدهم شد، در لیگ‌های نهم و دوازدهم عملکردی جالب‌توجه در ارسال پاس‌های گل را از خود برجای گذاشت و شاید در استقلال منصوریان این عملکرد دوباره به ثبت برسد.

هافبک تازه‌وارد آبی‌ها ۱۸۴ مرتبه در ادوار لیگ برتر برای فولاد و تراکتورسازی به میدان آمده که حاصل به ثمر رساندن ۲۷ گل و ارسال ۳۹ پاس گل بوده است.

چه وقت پای به جغرافیای لیگ برتر گذاشت؟

بختیار اولین بار سه‌شنبه ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۸۷ پای به جغرافیای لیگ برتر گذاشت. در دیدار تیم‌های فولاد و فجر این بازیکن در دقیقه ۸۲ به جای ذوالفنون وارد زمین شد تا شریک پیروزی یک بر صفر فولاد برابر شیرازی‌ها باشد. از انجام اولین بازی هافبک تازه‌وارد آبی‌ها در لیگ برتر دقیقا ۷ سال و ۱۰ ماه می‌گذرد.

اولین گل لیگ برتری

رحمانی اولین گل لیگ برتری‌اش را در لیگ هشتم به ارشاد یوسفی گلر صبا- زد. بختیار در ایستگاه سی‌ام لیگ مذکور با ضربه دقیقه ۷۴ خود یکی از گل‌های تساوی ۲-۲ فولاد و صبا را زد تا به ثمر رسیدن اولین گل لیگ برتری‌اش را سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۸۷ جشن بگیرد.

نخستین تقابل با استقلالی‌ها

رحمانی که در نیم‌فصل نخست لیگ هشتم شانس بازی برابر استقلال را پیدا نکرد و در ایستگاه ۳۲ نیم‌فصل دوم وارد ترکیب اصلی فولاد شد تا ۷۵ دقیقه برابر استقلال امیر قلعه‌نویی تلاش کند. یکشنبه ۲۳ فروردین ماه سال ۱۳۸۷ نفراتی چون وحید طالب‌لو، خسرو حیدری و آرش برهانی در ترکیب ثابت استقلال برابر بختیار رحمانی به میدان آمده بودند.

گل آبی

هافبک تازه‌وارد استقلال سابقه گلزنی برابر پرسپولیس را هم دارد. در ایستگاه هفدهم لیگ یازدهم پرسپولیس با پنالتی دقیقه ۴۱ مازیار زارع از فولاد پیش افتاده بود که گل دقیقه ۸۹ بختیار رحمانی نتیجه را برابر کرد. در دیدار دوشنبه ۲۸ آذرماه فولاد و پرسپولیس، جنوبی‌ها با نظر محسن ترکی از دقیقه ۴۰ با اخراج امیر خورج ۱۰نفره بازی را دنبال می‌کردند.

حال باید دید این ملی‌پوش با انگیزه در ترکیب تیم جدید آبی‌ها چه عملکردی را از خود برجای خواهد گذاشت.

جدول عملکرد بختیار رحمانی در ادوار لیگ برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گل زده

رتبه

نکته ویژه

هشتم

فولاد

۱۴

۹

۸۳۳

۱

۱

هفتم

اولین گل لیگ برتری‌اش را به صبا زد

نهم

فولاد

۲۴

۲۳

۱۱۷۹

۱۵

۳

دهم

به استقلال اهواز، استیل‌آذین و صبا گل زد

دهم

فولاد

۳۰

۲۹

۲۵۳۸

۳

۴

ششم

به سپاهان، پیکان، شاهین بوشهر و تراکتورسازی گل زد

یازدهم

فولاد

۳۰

۳۰

۲۶۰۹

۲

۴

چهاردهم

دروازه نفت‌تهران، نفت‌ آبادان، پرسپولیس و صبا را باز کرد

دوازدهم

فولاد

۳۰

۳۰

۲۶۵۸

۱۰

۵

چهارم

به ذوب‌آهن، نفت آبادان، پیکان و گهر(۲) گل زد

سیزدهم

فولاد

۲۸

۲۸

۲۴۳۳

۵

۵

قهرمان

چهاردهم

فولاد

به دلیل مشکلات اداری در گذراندن خدمت سربازی بازی نکرد

پانزدهم

تراکتورسازی

۲۸

۲۱

۱۹۴۲

۳

۵

چهارم

مجموع

۱۸۴

۱۷۰

۱۴۱۹۲

۳۹

۲۷

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x