تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دستور رهبر داعش برای کوچ کردن به لیبی

  • کد خبر : 140745
  • 15 خرداد 1395 - 14:26
دستور رهبر داعش برای کوچ کردن به لیبی

یک مسئول عالی رتبه در اقلیم کردستان عراق از کشف “نامه محرمانه‌”ای از رهبر داعش توسط نیروهای پیشمرگ خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، یکی از معاونان مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق مدعی شد که یک نامه محرمانه متعلق به ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش به دست نیروهای پیشمرگ افتاده که حاوی دستورات او به فرماندهان و رهبران برجسته این گروه در عراق است.

به گفته باکوزی، البغدادی در این نامه محرمانه از نیروهای خود در عراق می‌خواهد از برخی مناطق که ارزش قربانی دادن ندارند عقب نشینی کنند. البغدادی در این نامه گفته است که مقصد آتی داعش برای نبرد لیبی خواهد بود و چندبار به شهر مصراته در این کشور اشاره کرده است.

باکوزی در این رابطه گفت: نامه‌ البغدادی خطاب به فرماندهان برجسته داعش در محور سنجار در استان نینوا بوده‌است و دستور داده سلاح‌های سنگین خود را از شهر موصل بیرون برده و آن را به پایگاه‌های نزدیک به مرزهای عراق و سوریه منتقل کنند.

به گفته این مسئول اقلیم کردستان عراق، نامه مذکور حاوی دستور عقب نشینی از برخی مناطق بوده است و در آن به کشته شدن فرماندهان و رهبران داعش در عراق اشاره شده است.

منبع مذکور افزود: در واقع بخش زیادی از سلاح‌های سنگین داعش به پایگاه این گروه تروریستی واقع در مرزهای مشترک عراق و سوریه منتقل شده‌اند.

تایید صحت این ادعا کار ساده‌ای نیست به ویژه اینکه نیروهایی که علیه داعش می‌جنگند برنامه‌های روانی زیادی علیه این گروه به راه انداخته‌اند. بعید نیست این مطلب هم از سوی اداره عملیات روانی اقلیم برای تضعیف روحیه داعشی‌ها باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x