تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

۱۱ هزار “جنگجوی اهل تسنن” با “حشد الشعبی” در “الانبار” همکاری می‌کنند

  • کد خبر : 140729
  • 15 خرداد 1395 - 14:20
۱۱ هزار “جنگجوی اهل تسنن” با “حشد الشعبی” در “الانبار” همکاری می‌کنند

مدیر خبرگزاری النخیل عراق گفت: آمریکا به دنبال آن است که کشورمان را به سه قسمت تجزیه کند.

به گزارش  «کمال مهر»؛   “محمد علی الحکیم” مدیر خبرگزاری النخیل عراقدرباره آخرین تحولات در عراق و مسائل سیاسی این کشور عنوان داشت: ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق  (حشد الشعبی) پیشرفت‌های خوبی را علیه تروریست‌های داعش داشته‌اند.
**عربستان سعودی و تروریست های داعش از یکدیگرند
وی افزود: عربستان سعودی و تروریست های داعش از یکدیگرند و به عبارت بهتر داعش زاییده تفکرات وهابیت پادشاهی سعودی است.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به اینکه “ملک سلمان ” پادشاه عربستان و “ابوبکر بغدادی” فرد شماره یک داعش ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: پادشاهی سعودی و فرد شماره یک داعش در “مکه” و در کاخ “الزبن” با یکدیگر دیداری داشتند و در باره چگونگی گسترش روابط با یکدیگر گفتگو کردند.
داعش یک شاخه از استخبارات عربستان است/کمک فرمانده سپاه قدس به آزادسازی
محمدعلی الحکیم با اشاره به اینکه ارتباطات از عربستان و داعش بیش از حد تصور است، یادآور شد: در مفهوم کلی داعش یعنی عربستان و عربستان یعنی داعش و این دو از هم جدا نیستند.
وی افزود: نمی‌توان “داعش – عربستان” را ارتباط نامید؛ بلکه این دو جزئی از یکدیگرند و همدیگر را تکمیل می‌کنند و هیچ کدام مجزا نیستند و این یک واقعیت است.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به اینکه کشورهای منطقه کمک‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای به تروریست‌های تکفیری دارند، گفت: این کمک‌ها از برخی کشورهای همسایه به دست داعش می‌رسد.
محمدعلی الحکیم با بیان ساز و کار کمک‌های برخی کشورهای منطقه، عنوان داشت: بیشتر این کمک‌ها از سوی اسرائیل، عربستان، قطر و ترکیه به دست تروریست‌های داعش می‌رسد.
**دستگاه اطلاعات عربستان به صورت خیلی جدی از داعش پشتیبانی می‌کند
وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعات عربستان به صورت خیلی جدی از داعش پشتیبانی می‌کند، ادامه داد: داعش یک شاخه از استخبارات عربستان است.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق با بیان اینکه دستگاه اطلاعات اسرائیل هم کمک‌های گسترده‌ای به داعش دارد، اظهار داشت: داعش و موساد ارتباط نزدیکی با هم دارند و تروریست‌ها از کمک اسرائیل بهره کافی می‌برند.
داعش یک شاخه از استخبارات عربستان است/کمک فرمانده سپاه قدس به آزادسازی
محمدعلی الحکیم افزود: بزرگترین سوال و دلیلی که داعش چرا به عربستان و اسرائیل حمله نمی‌کند این است که دستگاه‌های اطلاعاتی این دو حکومت از منطقه از داعش حمایت همه جانبه می‌کند.
وی با بیان دلایل حمایت غرب و اسرائیل از داعش تاکید کرد: اسرائیل امنیت خود را در پوشش اقدامات تروریستی داعش پنهان کرده و از این طریق در حاشیه امن قرار می‌گیرد.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق بیان داشت: هدف از تاسیس داعش امنیت رژیم صهیونیستی و به جان هم انداختن مسلمانان است.
محمدعلی الحکیم با اشاره به حمایت دیگر کشورهای منطقه از داعش گفت: دستگاه اطلاعاتی قطر هم یکی از حامیان جدی تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه است و دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان، اسرائیل و قطر در این زمینه همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.
وی با بیان اینکه داعش فرزند نا مشروع اسرائیل، عربستان و قطر است، گفت: اینکه بگوییم که کشورهای نام برده در تشکیل داعش نقش داشته‌اند درست نیست؛ بلکه داعش از خودشان است.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق تاکید کرد: وقتی از کلمه نقش داشتن صحبت می‌کنیم نهایتا به درصد کمی اشاره داریم و این در حالی است که همه اقدامات تروریستی داعش به پشتوانه قطر، عربستان، اسرائیل و ترکیه است.
**صد در صد داعش توسط آمریکا و هم پیمانانش ساخته شده است
محمدعلی الحکیم یادآور شد: صد در صد داعش توسط آمریکا و هم‌پیمانانش ساخته شده و برخی از اهداف را در منطقه غرب آسیا دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه هدف آمریکا تجزیه عراق است، گفت: ایالات متحده در عراق این سناریو را دنبال می‌کند که کشور ما را قطعه قطعه کرده و به سه قسمت “شیعستان”، “سنیستان”  و “کردستان”  تقسیم کند.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به اینکه ایالات متحده برای تجزیه سوریه نیز برنامه دارد، افزود: هدف آمریکا پشتیبانی از تروریست‌ها با سناریو تقسیم کردن سوریه و ضربه زدن به دولت این کشور است.
محمدعلی الحکیم با اشاره به اینکه دسیسه ایالات متحده در عراق شکست خورده، تصریح کرد: با فتوای “آیت الله سیستانی” و حضور مردم در صحنه سیاست‌های ایالات متحده به نتیجه نرسید.
وی گفت: عراقی ها نشان دادند که خروج تروریست‌های تکفیری از کشورمان هدف اصلی کنونی آن هاست.
داعش یک شاخه از استخبارات عربستان است/کمک فرمانده سپاه قدس به آزادسازی
مدیر خبرگزاری النخیل عراق با اشاره به وجود وحدت بین اقوام عراقی افزود: بین شیعه و سنی در عراق تفاوتی وجود ندارد و دو طرف زمینه ساز پیروزی‌های میدانی در برابر داعش هستند.
محمدعلی الحکیم با بیان اینکه اهل تسنن دوشادوش شیعیان با تروریست‌های تکفیری می‌جنگند، ادامه داد: ۱۱ هزار جنگجوی اهل تسنن در استان  “الانبار”  با داعش در حال نبرد هستند و  با “حشد الشعبی” برای از بین بردن تروریست‌ها همکاری می‌کنند.
وی تاکید کرد: حضور اهل تسنن در کنار  “حشد الشعبی” برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری نشان می‌دهد که این گروه فقط به شیعیان تعلق ندارد؛ بلکه برای تمام ملت عراق است.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق درباره اینکه عربستان و ترکیه چگونه سلاح و مهمات به داعش می‌رسانند، گفت: این موضوع اصلا سخت نیست و به راحتی از مرزهای خود می‌توانند این کار را انجام دهند.
**بغدا از ایران درخواست کمک مستشاری کرد و جمهوری اسلامی مستشار فرستاد
محمدعلی الحکیم با اشاره به نقش مستشاری جمهوری اسلامی  ایران در عراق یادآور شد: بغدا از ایران درخواست کمک مستشاری کرد و جمهوری اسلامی مستشار فرستاد.
وی در پاسخ به این سوال که نقش  “قاسم سلیمانی”  در عراق چیست، عنوان داشت: هنگامی که مقامات عربی و ژنرال‌های کشور عربی در کاخ‌های خود مشغول رقصیدن بودند، این “قاسم سلیمانی” بود که به اهل تسنن و مردم  “فلوجه” کمک کرد.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق گفت: حضور مستشاری فرمانده سپاه قدس در  “فلوجه” نشان داد که هیچ تفاوتی میان شیعیان و اهل تسنن وجود ندارد.
محمدعلی الحکیم با تشریح تحولات میدانی عراق، اظهار داشت: “فلوجه” راس افعی است و با آزاد سازی آن شرایط داعش سخت تر خواهد شد. وی ادامه داد: داعش در عراق هیچ آینده‌ای ندارد و به زودی شکست را پذیرا خواهد شد و از بین می‌رود.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق اظهار داشت: اکثر روستاهای اطراف  “فلوجه” از لوث وجود داعش پاک شده و فقط مرکز شهر مانده که به زودی با آزاد سازی سرزمین‌های عراق داعش به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.
محمدعلی الحکیم در پایان خاطر نشان کرد: عراق در جنگ با تروریست‌های تکفیری پیروز خواهد شد و این گروه تروریستی تاکنون تلفات زیادی در عراق داده و متحمل خسارت سنگینی شده است.
گفت و گو از محمد زرچینی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x