تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

افرادی که پس از سخنرانی رهبری، ضد حرف‌های ایشان را می‌گویند، به‌دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

  • کد خبر : 140677
  • 15 خرداد 1395 - 12:16
افرادی که پس از سخنرانی رهبری، ضد حرف‌های ایشان را می‌گویند، به‌دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی خود در حرم رضوی گفت: افرادی که پس از سخنرانی رهبری، ضد حرف‌های ایشان را می‌گویند، به‌دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ به نقل از مشهد پیام، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنج شنبه در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: آنچه که مهم است حفظ خط امام(ره) و تداوم اندیشه‌های ایشان است، پس از رحلت امام(ره) مجلس خبرگان مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر امت برگزیدند، ایشان شخصیت بزرگی هستند و هر چه از زمان انتخاب ایشان به عنوان رهبری ایران می‌گذرد به درست بودن انتخاب بیش از پیش پی می‌بریم.

 

وی با بیان اینکه تنها کسی که پس از امام خمینی(ره) لباس رهبری بر قامتش زیبنده است مقام معظم رهبری می‌باشد، عنوان کرد: با وجود آنکه امروز رهبر کبیر انقلاب در میان ما وجود ندارد، ولی خط و اندیشه ایشان هر روز توسط انقلابیون تقویت می‌گردد؛ بایستی در مراسم‌هایی که تحت عنوان مراسم گرامیداشت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، به بیان اهداف مورد پیگیری امام خمینی(ره) و رهبری بپردازیم.

 

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مسیر انقلاب گواهی بر حاکمیت دین و ارزش‌های الهی است، عنوان کرد: مسیر انقلاب ادامه دارد، این نکته در دیدار اخیر نمایندگان خبرگان با رهبری مورد توجه جدی قرار گرفت؛ امام خمینی(ره) فرمودند که تمام مقصد ما مکتبمان است و تحقق احکام دین را ماموریت حکومت دینی خود می‌دانیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: توجه و تاکید بر مردم و جمهوریت نظام اسلامی امری اساسی در نظر مقام معظم رهبری و امام(ره) بود که مردم سالاری دینی را محقق می‌سازد، مردم سالاری دینی عبارت است از اثر گذاری رای مردم در سرنوشت خودشان، این در حالی است که این اقدام تشریفاتی نیست.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) مسیر حاکمیت دین و ارزش‌های الهی را دنبال می‌کند، گفت: با این وجود در حکومت دینی نمی‌توان از سکولار بودن سخنی به میان آورد و گفت حکومت کار خودش را بکند و حوزه علمیه‌ هم در حوزه دین فعال باشد.

 

وی خط امام ولایت را پیگیری مأموریت حکومت دینی تحقق ارزش‌ها و حاکمیت دین دانست و تصریح کرد: حق الناس در ۳۰ انتخاباتی که در طول تاریخ انقلاب برگزار شده، رعایت گردیده است و مسئولین با رعایت امانت و بر اساس تحقق مردم سالاری دینی، از رای مردم پاسداری کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه عده‌ای از مردم استفاده ابزاری کنند و حرف ناحق خود را به مردم نسبت دهند جزو ظالمانه ترین رفتاری است که می‌توان علیه مردم و به نفع خود استفاده کرد،در این حال مردم می‌توانند با بصیرت خود جواب حرکت‌ها و صحبت‌های نادرست را بدهند.

 

آیت الله خاتمی اظهار کرد: در حکم تولیت آستان قدس رضوی که از جانب رهبری به حجت الاسلام رئیسی صادر شده، به مواردی همچون حمایت از محرومین و افرادی که برای نخستین بار به پابوسی حرم مطهر رضوی می‌آیند اشاره شده است، این دست اقدامات بر اساس توصیه‌های رهبری در حال انجام است.

 

وی چهارمین باور امام و رهبری را تأکید بر مسأله ولایت‌فقیه و حضور آن در حاکمیت دانست و گفت: ولی فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) به نظام صبغه دینی می‌دهد این در حالی است که اگر در نظام ولی فقیه وجود نداشته باشد، آن نظان طاغوت می‎‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره) بود که گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «آمریکا شیطان بزرگ است و الهی که این رابطه قطع شود»، اظهار کرد: امام(ره) بود که بذر نفرت از آمریکا را در دل مردم نشاند؛ برکت پشتیبانی از ولایت فقیه ایستادگی در برابر توطئه‌ها است، این در حالی است که اگر حمایت از ولی فقیه کم شود، افرادی در فتنه ۸۸ می‌آیند و می‌گویند که امام راحل حرف‌های دیگری هم داشته است.

 

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: عده‌ای برای زدوده شدن نفرت ایرانیان از آمریکا روز شماری می‌کنند، این در حالی است که شیطنت‌های آمریکا از روز اول پیروزی انقلاب تا کنون ۳۷ برابر شده است، اگرچه یمن به تلی از خاک تبدیل شده و نظام سعودی که نوکر آمریکا است یمن را می‌کوبد ولی نفوذ آمریکا در ایران ۳۷ برابر کمتر شده است.

 

وی افزود: «جهاد کبیر» واژه‌ای است که در یک ماه اخیر در بیانات رهبری جلوه گری می‌کند و در عرصه ادبیات سیاسی کشور راج شده است، این وازه برگرفته از آیات نورانی قرآن است و می‌گوید که با نشنیدن حرف کفار جهاد کبیر انجام دهید؛ تاکید رهبری بر این واژه گواه آن مطلب است که شواهدی مبنی بر بی تابی آمریکا در نفوذ مجدد وجود دارد تا ایران را مورد چپاول خود قرار دهد.

 

آیت الله خاتمی بیان کرد: نفی مذاکره با آمریکا و نفی رابطه با این کشور که در بیانات رهبری وجود دارد، در اندیشه و تفکر امام(ره) نیز بوده است؛ رهبری با پیروی از فرمایشات امام در چند سال اخیر مکررا به افرادی که خواستار دو قطبی کردن جامعه هستند اشاره کردند، این در حالی است که برخی با حفظ سمت و مسئولیت که تریبون در دست دارند پس از آنکه رهبری مطلب و یا نکته‌ای را می‌فرمایند به فاصله یک روز و یا چند ساعت ضد آن مطلب را بیان می‌کنند، این دست اقدامات مبین دو قطبی کردن جامعه است.

 

وی تصریح کرد:هر قلمی که با هدف تضعیف جایگاه رهبری بپرخد به معنای حرکت در مسیری ضد امام راحل است، نمی‌تواند ادعای قرار داشتن در خط امام(ره) را داشت ولی ولایت ضد بود، افرادی که در فتنه ۸۸ شمشیر را از رو بسته بودند با اقدامات تحریف گرایانه خود، از امام خمینی(ره) دم می‌زدند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x