تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زمزمه‌های تشکیل گروه دوستی ایران و آمریکا در مجلس دهم/ تلاش آمریکایی‌ها برای برقراری ارتباط از طریق نمایندگان دوره جدید

  • کد خبر : 140368
  • 13 خرداد 1395 - 9:40
زمزمه‌های تشکیل گروه دوستی ایران و آمریکا در مجلس دهم/ تلاش آمریکایی‌ها برای برقراری ارتباط از طریق نمایندگان دوره جدید

در حالی که از سال ۹۲ تلاش هایی برای راه اندازی گروه دوستی ایران و آمریکا صورت گرفته است، این تلاش ها از ابتدای امسال افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش «کمال مهر»؛گروه های دوستی پارلمانی گروه هایی هستند که برای ارتباط گیری مجالس کشور ها با یکدیگر تشکیل می شوند؛ این گروه‌ها به جز تبادل برخی از تجربیات کارکرد دیگری ندارند و بیش از دو سفر در یک دوره نمایندگی برای این گروه ها وجود ندارد.

 

برخی از کشور ها نیز در مجلس ایران دارای گروه های دوستی هستند و روابطی نیز میان آنها وجود دارد؛ در حقیقت این گروه ها بیشتر اقدامات تشریفاتی انجام می دهند چرا که نقش اصلی در ارتباطات دیپلماتیک بر عهده وزارت امور خارجه است.

 

بعد از آنکه در سال ۹۲ اخباری مبنی بر راه اندازی گروه دوستی ایران و آمریکا در رسانه های ایران منتشر شد، واکنش های زیادی از سوی مردم و مسئولین مانع از تشکیل این گروه شد.

 

بعد از گذشت سه سال از شایعه راه اندازی گروه دوستی ایران و آمریکا خبرها حاکی از آن است که بار دیگر تلاش هایی برای راه اندازی این گروه صورت گرفته و برخی از نمایندگان مجلس به دنبال راه اندازی این گروه هستند.

 

بر اساس این خبر برخی از سرویس های غربی آمریکایی با ارتباط گیری با برخی از افراد راغب به افزایش ارتباط ایران و آمریکا سعی در راه اندازی این گروه دارند.

 

تشکیل گروه دوستی ایران و آمریکا از سال ۸۶ توسط گروه ها و جریان های خاص پیگیری می شده است که همواره مخالفت های گسترده مانع از تشکیل این گروه شده است.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x