تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

حمله قریب الوقوع ” ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره” به “حلب”؟!! + تصاویر

  • کد خبر : 140175
  • 12 خرداد 1395 - 8:12
حمله قریب الوقوع ” ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره” به “حلب”؟!! + تصاویر

مقامات نظامی روس اعتقاد دارند که حمله قریب الوقوع جبهه النصره به مواضع ارتش سوریه در استان “حلب” با برنامه‌ریزی آمریکا و عربستان صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ تروریست های تکفیری جبهه النصره پس از موفقیت های ارتش سوریه در “ریف حلب” دست به اقداماتی زدند که آتش بس را زیر سوال برد.

جبهه النصره و ائتلاف جیش الفتح  که از پشتیبانی عربستان سعودی، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بهره می برند ؛ طبق نظر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی سوریه و روسیه به دنبال حمله گسترده به “حلب” هستند تا شمال این استان را محاصره و مسیر مواصلاتی “حلب-دمشق” را مسدود کنند.

**ترکیه و عربستان سعودی در دو جبهه به کمک تروریست های تکفیری شتافتند

ترکیه و عربستان سعودی در دو جبهه به کمک تروریست های تکفیری (به زعم پادشاهی عربستان و ترکیه معارضان میانه رو!!) شتافتند و بنا به گفته رسانه های خارجی گذرگاه های جنوبی ترکیه سلاح و غذا را در اختیار جبهه النصره قرار می دهد.

” ژنرال سرگئی رودسکوی” رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه در این زمینه گفت: «بنا بر اطلاعات ما حدود ۸ هزار عضو جبهه النصره در جنوب غرب حلب مستقر شده‌اند و حدود هزار و ۵۰۰ نفر دیگر هم در شمال این شهر موضع گرفته‌اند.

حمله قریب الوقوع

حمله قریب الوقوع

رودسکوی ادامه داد: مشخص است که [تروریست‌‌های النصره] حمله بزرگی را برای قطع کردن مسیر بین “حلب” و “دمشق” طرح ریزی کرده‌اند. وی خاطر نشان کرد: عناصر این گروه تروریستی در شمال و جنوب “حلب” مشغول درگیری بوده‌اند.

این مقام روس گفت: دولت دمشق نمی‌خواهد به “حلب” حمله کند؛ اما تلاش‌ می‌کند از محاصره شدن شمال سوریه جلوگیری کند. رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت: «تروریست‌ها مشغول ادامه حملات خود به مناطق “شیخ مقصود” و “الزهرا” در حومه “حلب” هستند.» رودسکوی متذکر شد: «اگر این حملات به موفقیت بیانجامد، شاید شمال سوریه مجددا در محاصره قرار گیرد. به همین دلیل تمامی فعالیت‌های ارتش سوریه و نیروهای هوایی روسیه به دفع نقشه جبهه النصره معطوف است و هیچ برنامه‌ای برای حمله به حلب وجود ندارد.»

منابع امنیتی و نظامی روسی معتقدند که انتقال تسلیحات و نیروی کمکی برای جبهه النصره از ترکیه، از طریق نواحی تحت کنترل گروه‌های معارض مورد حمایت امریکا همچنان ادامه دارد.

مقامات نظامی روس اعتقاد دارند که حمله قریب الوقوع جبهه النصره به مواضع ارتش سوریه در استان “حلب” با برنامه ریزی ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی صورت خواهد گرفت و انتقال برخی تجهیزات خاص در ۵۵ ماه اخیر جای تامل دارد.

برای مثال موشک های “اف-ان -۶” و “استرلا” از طریق جنوب سوریه و به خصوص نقاط هم مرز با اردن به دست تروریست های جبهه النصره رسیده و در شمال سوریه نیز اقدامات گسترده ای از سوی ترکیه برای پشتیبانی لجستیکی از تروریست ها انجام می شود.

**شاهزاده  “بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” حامی جبهه النصره

روزنامه المنار فلسطین گزارش داد:   شاهزاده  “بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود” حامی گروه تروریستی و جنایتکار موسوم به جبهه النصره است که جنایت های فجیعی را ضد ملت سوریه مرتکب شده است.

حمله قریب الوقوع

حمله قریب الوقوع

بر اساس این گزارش ها ، اغلب سرکردگان جبهه النصره در سوریه قبلا” در زندان های عربستان بوده و پس از آزادی از طریق ترکیه و دیگر کشورها به سوریه فرستاده شدند تا درجهت خدمت به منافع توطئه گران علیه ملت و دولت سوریه ، خون مردم بیگناه این کشور را بریزند.

مواضعی که در عملیات تروریستی جبهه النصره هدف قرار می گیرد ، از سوی افسران سازمان اطلاعات رژیم سعودی و اسرائیل و برخی کشورهای منطقه تعیین می شوند و این افسران جنایت های جبهه النصره بر ضد مردم سوریه را پی گیری می کنند.

“حلب” یک استان راهبردی در سوریه محسوب می شود که اهمیت بسیاری برای تروریست های تکفیری و هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آن ها دارد و به عبارت بهتر اگر تروریست ها بر این استان مسلط شوند ؛ اتفاقات ناگواری در سراسر سوریه رخ خواهد داد.

حمله قریب الوقوع

از زمانی که جبهه النصره با ۳ هزار تروریست بر “خان طومان” در ریف جنوب غربی “حلب” مسلط شد؛ آن ها به این باور رسیدند که می توانند با گسیل انبوه نیرو، ارتش سوریه را در فشار قرار دهند که تاکنون موفق نبوده اند.

پادشاهی عربستان به دنبال سرنگون کردن دولت قانونی سوریه بوده و این موضوع بارها از سوی “عادل الجبیر” وزیر امور خارجه رژیم سعودی مطرح شده و نتیجه آن ارسال گسترده موشک های زمین به هوا برای تروریست های ائتلاف جیش الفتح است که البته این ائتلاف با موشک های دوش پرتاب هم راه به جایی نبرد.

علاوه براین سلاح های شیمیایی که تروریست های جبهه النصره و ائتلاف جیش الفتح از آن استفاده می کنند عمدتا از طریق جنوب سوریه و با عاملیت پادشاهی عربستان به دست این گروه های تروریستی می رسد که این موضوع هم جای تامل دارد.

در مجموع با توجه به تلاش برخی کشورهای منطقه برای به شکست کشاندن آتش بس، احتمال یک درگیری گسترده در شمال سوریه وجود دارد که در این زمینه ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه آمادگی مقابله با تروریست ها را دارند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x