تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

خامه های شکلاتی صبحانه با طعم بمب پالم!

  • کد خبر : 140158
  • 12 خرداد 1395 - 8:00
خامه های شکلاتی صبحانه با طعم بمب پالم!

بعد از ماجرای روغن پالم و مضراتش، این بار این روغن در خامه‌های صبحانه دردسرساز شده، به گونه‌ای که متخصصان توصیه می کنند مصرف آنها به حداقل برسد.

 به گزارش «کمال مهر»؛  پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی ؛ با بیان اینکه روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده و بر خلاف تمام چربی ها، اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارند که در دمای اتاق جامد هستند، گفت: فواید این روغن بسته به اینکه از هسته خرما گرفته شده باشد یا خود خرما، متفاوت بوده و روغن خرما از روغن هسته آن بهتر است.
وی با اشاره به اینکه مصرف روغن پالم به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا، موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می‌شود، ادامه داد: افرادی که مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی و تصلب عروق هستند باید از میزان روغن بخصوص چربی اشباع کمتری استفاده کنند و حتی الامکان دور مواد حاوی روغن های پالم را خط بکشند و در عوض لبنیات و غذاهای کم چرب را انتخاب کنند.
فرحبخش تصریح کرد: این باور غلط در بین برخی خانواده ها وجود دارد که به کودکان لبنیات و بخصوص خامه پرچرب زیاد می دهند و معتقدند که به دلیل فعالیت زیاد، فرزندشان به این انر‍ژی برای سوخت و ساز احتیاج دارد، در حالی که بیماری هایی مثل تصلب شرایین از چهار سالگی ممکن است رخ دهد، پس نباید با این بهانه هر روز به کودک لبنیات پرچرب و خامه خوراند.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: بیشتر متخصصان مصرف خامه‌های صبحانه را توصیه نمی کنند چرا که چربی و چربی اشباع بالای آن می‌توانند باعث بالا رفتن چربی خون، افزایش کلسترول بد و در نهایت موجب گرفتگی و انسداد عروق شوند و این در حالی است که بیماری‌های قلبی و عروقی از مهمترین علل مرگ هستند.
وی به همگان توصیه کرد: از آنجا که لبنیات بیشتر برای جذب کلسیم مصرف می شود و جذب کلسیم با چربی ها منافات دارد، حتما باید به منظور دریافت کلسیم بیشتر از لبنیات کم چرب استفاده شود و مصرف خامه‌های صبحانه را به حداقل رساند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=140158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x