تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

  حضور ایران در حج پیام دین‌داری مردم ما را به دنیا مخابره می‌کند/ کارشکنی‌ عربستان با دستور آمریکا و اسرائیل است

  • کد خبر : 139848
  • 10 خرداد 1395 - 17:50
  حضور ایران در حج پیام دین‌داری مردم ما را به دنیا مخابره می‌کند/ کارشکنی‌ عربستان با دستور آمریکا و اسرائیل است

کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص دلایل استفاده سیاسی عربستان از سفر حج گفت: حاکمان عربستان نگران آن هستند که با حضور ایرانی‌ها، عقب ماندگی دموکراسی درعربستان به رخ مردم این کشور کشیده شود و اقدامات ضد استکباری مردم ایران، زمینه‌ساز قیام مردم عربستان برعلیه رژیم این کشور باشد.

«کمال مهر»؛    سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص دلایل استفاده سیاسی عربستان از سفر حج گفت: اولین دلیل برخورد سیاسی آل‌سعود با مسئله حج را می‌توان خامی و نابلدی رژیم جدید حاکم بر این کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه دومین دلیل برخورد سیاسی عربستان با حج، ترسی است که از اعمال ایرانی‌ها دارند افزود: حاکمان عربستان نگران آن هستند که با حضور ایرانی‌ها، عقب ماندگی دموکراسی درعربستان به رخ مردم این کشور کشیده شود و اقدامات ضد استکباری مردم ایران، زمینه‌ساز قیام مردم عربستان برعلیه رژیم این کشور باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عربستانی‌ها سال‌هاست که تلاش می‌کنند تا ایرانی‌ها را افرادی مشرک، بی‌دین و نجس به دنیا معرفی کنند اظهارداشت: با حضور هموطنان ما در حج و انجام مناسک آن، تمام کاخی که رژیم‌ آل‌سعود برای تحریف ما بنا کرده است خراب ‌می‌شود.

قنادباشی تصریح کرد: حضور ایرانیان در مناسک حج و انجام واجبات الهی، پیام دین‌داری مردم ما را به دنیا مخابره می‌کند و عربستانی‌ها را در تکمیل پروژه‌ی ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی ناکام می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات عربستان دستوراتی است که از سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس دریافت می‌کند عنوان کرد: حج یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان است و می‌توان گفت که حج تمام تبلیغات‌ اسلام‌هراسانه و شیعه‌هراسانه‌ی جهان را خنثی می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دلیل چنین مانع‌تراشی و کارشکنی‌هایی از سوی عربستان که با دستور آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود، چیزی جز تلاش برای افزایش اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در جهان نیست.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x