تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چمران گنجی است که هیچ کس را دست خالی باز نمی‌گرداند

  • کد خبر : 39607
  • 30 اردیبهشت 1393 - 9:14
چمران گنجی است که هیچ کس را دست خالی باز نمی‌گرداند

“جلیل سامان” گفت: تحقیقات لازم برای شناخت موقعیت چمران در “لبنان” با تلاش همرزم او آغاز شد.

به گزارش کمال مهر“جلیل سامان”، کارگردان سریال “چمران”، با اشاره به علاقه خود به این شهید بزرگوار ساخت اثری درباره او،  گفت: من به واسطه همکاری با شهید چمران در برنامه روایت فتح به عنوان فردی که کار مستند یاد می‌گرفت با این شهید آشنا شدم.

وی افزود: صحبت‌های بچه‌های ستاد جنگ‌های نامنظم از دلایل دیگر آشنایی بیش از پیش من با شهید چمران به حساب می‌آید.

به گفته سامان مستند چمران بر مبنای شنیده‌های وی در ستاد جنگ‌های نامنظم تولید شده است ولی پس از تولید این اثر هنوز سوال‌هایی در ذهن تولیدکنندگان آن اثر باقی مانده بود.

کارگردان سریال “پروانه” اظهار داشت: سریال “چمران” در پاسخ به سوالهای باقی مانده در ذهن دست اندرکاران تولید مستندی به همان نام ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح این سریال زمانی به فکر ما رسید که قرار شد مستندی دیگر درباره زندگی این شهید تولید شود. به مرور زمان به این نتیجه رسیدیم که دیگر نباید مستندی دیگر درباره وی شکل بگیرد.

سامان گفت: چمران گنجی است که هر کسی که به سمت او می‌رود، چیزی به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: من در زمان “ارمغان تاریکی” و “پروانه” پیشنهاد تولید سریال چمران را برای دومین بار دادم و دیدم که علاقمند هستند.

سامان افزود: “حاتمی کیا” فقط ۴۸ ساعت از زندگی چمران را در پاوه به تصویر کشید، بنابراین من آن فیلم را ندیدم تا تصویر ذهنی دیگری از زندگی شهید چمران را نداشته باشم.

وی درباره چگونگی طی مراحل تولید سریال چمران تصریح کرد: تحقیقات اولیه هم اکنون تمام شده و ما به یک خلاصه داستان رسیدیم که بر اساس آن فیلمنامه شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته چون تحقیقات اولیه به تازگی تمام شده، نیاز به تحقیقاتی در آمریکا و لبنان دارم.

سامان اظهار داشت: تحقیقات لبنان هم اکنون با تلاش یکی از همرزمان شهید چمران شروع شده و به دلیل مسیر زیاد میان ایران و آمریکا دستیابی به اطلاعات لازم در این کشور برای ما دشوار است.

کارگردان “ارمغان تاریکی” تصریح کرد: به طور حتم با وجود تمام مشکلات و حتی اگر چیزی هم پیدا نشود باید به همه جاهایی که چمران در آنجا نفس کشیده و راه رفته، بروم.

سامان در پاسخ به این سوال که در چه زمانی کلید سریال چمران را می‌زنید، گفت: بستگی به شرایط کار دارد در صورت تشخیص کیفیت بالای پروژه و قانع کردن دیگران کلید کار را خواهیم زد.

سامان در خصوص انتخاب بازیگران اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تعدد مقاطع زندگی چمران و لزوم به کارگیری بازیگران متعدد، نیاز به زمانی بیشتر داریم، البته هم اکنون بسیاری از بازیگران با من تماس گرفتند و درخواست همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x