تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سرریز شدن سد یک امامزاده را در معرض آب گرفتگی قرار داد+تصاویر

  • کد خبر : 139262
  • 08 خرداد 1395 - 9:30
سرریز شدن سد یک امامزاده را در معرض آب گرفتگی قرار داد+تصاویر

یکی از مسئولین سد داریان گفت: آبگیری و سرریز شدن سد داریان، هیج مشکل خاصی را برای مقبره امام زاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج به وجود نمی آورد.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از هزار ماسوله، با آبگیری سد داریان از آذر ماه سال گذشته و سرریز شدن آن در هفته گذشته، اکنون تراز سد داریان در روستای هجیج در قسمت پایینی امام زاده کوسه هجیج قرار گرفته است که برخی از کاربران سایت خواستار پیگیری موضوع پرآب شدن قسمت پایینی کوسه هجیج شدند.

روستای تاریخی و گردشگری هجیج در شهرستان پاوه و در محدوده دریاچه سد داریان واقع است، که تا قبل از احداث آن، دارای ۱۸۰ خانوار بود.

با آغاز پروژه احداث سد داریان از سال ۱۳۸۸ ، در ابتدا قرار بر این بود که تراز سد داریان به ارتفاع ۱۸۰ متر، از پی رودخانه که در واقع ۳۰ متر بالاتر از روستای هجیج واقع می شد، احداث شود که به جهت آنکه مقبره سید عبیدالله کوسه هجیج در این روستا واقع است، تراز این سد را کاهش داده به طوری که خانه های پایینتر از این مقبره ، به زیر آب برود و بافت تاریخی این روستا حفظ شود.

اکنون پس از گذشت چند سال از آغاز احداث سد داریان و با سرریز شدن آب رودخانه سیروان در این سد، دل نگرانی هایی را برای مردم این روستا به جهت پرآب شدن قسمت پایینی مقبره سید عبیدالله به وجود آورده است که یکی از مسئولان سد داریان در این رابطه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در به وجود آمدن شرایط ناپایدار ما اقدام به آبگیری سد داریان نمودیم و اکنون شاهد سرریز شدن آب رودخانه از سد داریان هستیم.

وی افزود: آبگیری این سد در حال حاضر و در این شرایط هیچ گونه مشکل خاصی را برای مقبره سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج به وجود نمی آورد .

وی گفت: در عین حال هم که متعاقبا مقداری از آب محدوده دریاچه را خالی و به ترازی پایین تر از این مقبره کاهش دهیم، ما خاکریزهای اطراف مقبره را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: این اقدام ، در جهت توسعه فضای امام زاده هجیج می باشد و ان شالله در آینده فضای اطراف آن گسترش پیدا خواهد کرد.

یکی از ساکنین روستای هجیج در این باره به خبر نگار ما گفت: با سرریز شدن آب سد داریان، قسمت پایینی مقبره سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج به زیر آب رفته است.

وی گفت: با توجه به آنکه این مقبره برای ما و مردم منطقه قابل احترام است، از مسئولین سد داریان خواستار پیگیری این موضوع که  قسمت پایینی این مقبره پرآب شده و به مرور زمان می تواند باعث رانش زمین شود، می باشیم.

قبل از سرریز شدن سد داریان

بعد از سرریز شدن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x