تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

خبرخوش برای بیماران “ام اس “/ بودجه ۵ میلیاردی به بیماران ام اس اختصاص می یابد

  • کد خبر : 139113
  • 06 خرداد 1395 - 9:19
خبرخوش برای بیماران “ام اس “/ بودجه ۵ میلیاردی به بیماران ام اس اختصاص می یابد

وزیر رفاه از اختصاص بودجه ۵ میلیاردی و بهبود پوشش بیمه ای داروهای مبتلایان به بیماری ام اس خبر داد.

به گزارش«کمال مهر»؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم روز جهانی ام اس در پارک پردیسان با بیان اینکه در گذشته پوشش دارویی بیماران ام اس وضعیت مناسب نداشت، گفت: وزارت رفاه در این دولت تلاش زیادی به در این زمینه انجام داده و اکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای پوشش دارویی بیماران ام اس بودجه  هزینه شده و حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد داروهای ایرانی و ۷۰ درصد داروهای خارجی تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه وزارت رفاه در نظر دارد که ۵ میلیارد تومان به منظور کمک به بیماران ام اس اختصاص دهد، گفت: این بودجه در حوزه تجهیزات، خدمات، کمک توانبخشی، خدمات روانپزشکی و فیزیوتراپی در سال ۹۵ به منظور بهبود و کمک به بیماران تخصیص می یابد.
خبرخوش برای بیماران
ربیعی با بیان اینکه دانشمندان ایرانی در تلاش اند تا داروهای ایرانی بیشتر و با کیفیت بهتری برای بیماران ام اس تولید کنند، گفت: با این وجود هنوز برخی بیماران مجبورند از داروهای خارجی استفاده کنند و پرداخت ۳۰ درصد هزینه این داروها مبالغ کمرشکنی را به بسیاری از خانواده ها تحمیل می کند.
وزیر رفاه با اشاره با اینکه ۱۰ میلیون ایرانی در پروژه بزرگ سلامت وزارت کار و رفاه توانستند دفترچه بیمه دریافت کنند، افزود: این تعداد اغلب کارگران غیر رسمی و حاشیه نشینان شهرها بودند که تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند و این پروژه سهم بزرگی از بودجه وزارت رفاه را به خود اختصاص داد و امکان تخصیص بودجه بیشتر به بیماری های خاص میسر نشد اما ما امیدواریم با پیشبرد این طرح بتوانیم در سال های آینده سهم بیشتری به بیماران خاص اختصاص دهیم.
یارانه خدمات در منزل به بیماران ام اس
ربیعی با بیان اینکه وزارت رفاه قصد دارد تا از طریق انجمن به بیماران مجوز خدمات در منزل بدهد، افزود: افرادی که نیازمند این خدمات هستند، وزارت رفاه یارانه آن را می پردازد زیرا برای وزارت رفاه مناسبتر است تا  خدمات رفاهی در محیط خانه به بیمار داده شود البته این موضوع نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد.
۶۰ هزار نفر مبتلا به ام اس در ایران
وزیر رفاه با اشاره به مطالعات خط شیوع بیماری ام اس در ایران گفت: در ایران متاسفانه ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و منحنی رشد مبتلایان به این بیماری به طور فزاینده ای رو به رشد است و در این زمینه باید به سمت پیشگیری و کاهش تعداد افراد مبتلا به ام اس قدم برداشت.
خبرخوش برای بیماران
چهار ضلع مقابله با بیماری ام اس
وی با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری ام اس به چهار ضلع یک مربع با عملکرد موفق نیاز داریم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم، گفت: یک ضلع اصلی دولت و ضلع دیگر آن دولتمردان هستند، دولت و دولتمردان به عنوان وظیفه و هم از جنبه اخلاقی و انسانی باید تلاش کنند تا بتوانند از دردهای مردم کم کنند.
وزیر رفاه با بیان اینکه دولت به تنهایی و بدون همکاری قادر به فعالیت و برنامه ریزی مناسب نیست، افزود: در ضلع دیگر این مربع، انجمن هایی مانند انجمن ام اس، شبکه ها و گروه های اجتماعی حامی آنها برای میانجی گری میان دولت و بیماران به منظور مقابله با بیماری قرار دارد.
ربیعی با اشاره به اینکه خانواده و بیمار دو ضلع دیگر در برابر مقابله با این قبیل بیماری ها هستند،افزود: خانواده کانون اصلی برای کاهش درد و رنج بیماران و حامی آنها و یک نهاد مهم در پیشگیری از ابتلا به بسیاری بیماری ها است. همچنین فرد بیمار به عنوان یک ضلع مهم محسوب می شود و اگر این چهار ضلع برآیند خوبی در همکاری با هم داشته باشند بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی ادامه داد: ما در تلاشیم که با کار کارشناسی، عقلانی و سخت کوشی در دولت بتوانیم از درد و رنج بیمار و خانواده ها کم کنیم تا بیماران بتوانند به زندگی  طبیعی سابق خود ادامه داده و کمتر در جامعه به آنها با دید ناتوان نگاه شود. ما بیش از حمایت های مادی به حمایت های اجتماعی و توانمندسازی در حل مشکلات بیماران معتقد هستیم.
وزیر رفاه ادامه داد: استفاده کمتر از شوینده ها، رژیم های غذایی طبیعی و کاهش استرس نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ایفا می کنند. سطح استرس در جامعه افزایش یافته است و ما باید تلاش کنیم تا میزان آن را کاهش دهیم.
هنرمندان، سفیران بیماری ام اس
در روز جهانی ام اس در ایران ۶ نفر از هنرمندان سینما و تلویزیون  و یک نفر از جامعه ورزشی به عنوان سفیران ام اس انتخاب شدند، علیرضا خمسه، بهاره رهنما، رامبد جوان، نگار جواهریان، آتنه فقیه نصیری، بهناز جعفری هنرمندانی بودند که در زمینه معرفی بیماران ام اس و حمایت از بیماران پیش قدم شدند البته بهناز جعفری و آتنه فقیه نصیری خود به این بیماری مبتلا هستند.
خبرخوش برای بیماران
خبرخوش برای بیماران
برنامه های روز جهانی انجمن ام اس ایران
در این روز بیماران و خانواده های آنها در فضایی کاملا دوستانه به دور هم جمع شدند و در جشنی که از سوی انجمن با حمایت سازمان محیط زیست و وزارت رفاه ترتیب داده شده بود شرکت کرده تا بتوانند ساعتی درد و رنج خود را فراموش کنند، در حاشیه این مراسم مسابقات فوتبال دستی و نقاشی نیز برای بیماران در نظر گرفته شده بود.
خبرخوش برای بیماران
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x