تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

خود مدل پنداری در شبکه های اجتماعی/ اندام و ظاهر خودتان را با مدل ها مقایسه نکنید

  • کد خبر : 139107
  • 06 خرداد 1395 - 9:17
خود مدل پنداری در شبکه های اجتماعی/ اندام و ظاهر خودتان را با مدل ها مقایسه نکنید

اخیرا عادتی همه گیر میان بسیاری افراد باب شده که در فضای مجازی به دنبال مدل‌ها و ستارگان می‌گردند و تصاویر یا حالت آن‌ها را با خود یا شریک زندگی‌شان مقایسه می‌کنند.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ بسیاری افراد با مشاهده مدل‌های بسیار زیبا در شبکه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی مدام خود را با آ‌ن‌ها مقایسه کرده و تلاش می‌کنند مانند آن‌ها شوند. علاوه بر این، برخی افراد شریک زندگی یا نامزد خود را با حالت‌های مدل‌ها و یا زیبایی آن‌ها مقایسه کرده و روابط خود را به چالش می‌کشند.
فراموش نکنید این افراد مدل هستند و شغل آن‌ها ایجاب می‌کند که اینگونه باشند، مقایسه خود یا شریک زندگی‌تان با این افراد بسیار سطحی و نامعقول است. علاوه بر این، شما شاهد تصاویری هستید که در بهترین شرایط، با بهترین نورپردازی و توسط بهترین آرایشگران و ماهرترین تصویربرداران بدین شکل درآمده است و تغییراتی زیادی بر روی آن تصاویر انجام شده است.
یکی از صدمه‌های شبکه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی ایجاد حس مقایسه و ایده‌آل‌گرایی است به طوری که فرد با پا گذاشتن به فضای مجازی، از دنیای واقعی خود فاصله گرفته و رفتاری غیرعادی و غیرمنصفانه از خود نشان می‌دهد. از طرف دیگر، به جای توجه به خود، زندگی، همسر، خانواده و فرزندان مدام سرگرم این مسائل شده و اطرافیان خود را آزرده و گاهی تحقیر می‌کند.
علاوه بر آسیب به روابط عاطفی و زندگی مشترک زوج‌ها، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از مدل‌ها سبب کاهش اعتماد به نفس افراد شده و خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات روحی و روانی همچون افسردگی، تنش، زودرنجی، حساسیت بی مورد، وسواس فکری و رفتاری و همچنین کاهش حس خودباوری را افزایش می‌دهد.
منبع:  Daily Mail
Psychology Today
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x