تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

رونمایی سامسونگ از صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر

  • کد خبر : 139104
  • 06 خرداد 1395 - 9:14
رونمایی سامسونگ از صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر

اگر همه شایعات‌ درباره صفحه نمایش منعطف سامسونگ به واقعیت بدل شوند این صفحه نمایش منعطف تاشو با گنجانده شدن در پیکربندی گوشی گلکسی ایکس می تواند زلزله‌ای در بازار مصرف تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛، به نقل از اسلش گیر، در طول سال گذشته ما با سرگردانی در میان شایعات و واقعیت‌ها، در باره تلفن‌های همراه تا شو و قابل لوله شدن سامسونگ حدس و گمان‌های زیادی را شنیده‌ایم . حال شرکت سامسونگ از فناوری جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند نیرو دهنده به چنین وسایل هوشمند و گجت‌هایی باشد.

این روزها سامسونگ چند نمونه اولیه (prototype) از این صفحه‌نمایش‌های منعطف (flexible) خود را در کنفرانس هفته صفحه نمایش SID سال ۲۰۱۶ در شهر سان فرانسیسکوی آمریکا به معرض نمایش گذاشته است. این صفحه نمایش منعطف AMOLED یک مدل ۵٫۷ اینچی با تفکیک پذیری (رزولوشن) کواد اچ. دی (یا به بیانی دیگر ۴ برابر رزولوشن فول اچ.دی و معادل ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و این قابلیت را دارد که به آرامی خم و راست شده و پیچ و تاب داده شود. بی آنکه در آن چین و شکن افتاده و حالت و شکل اولیه‌اش را از دست بدهد.

این همان صفحه نمایشی است که باید در داخل تلفن همراه صفحه مانند منعطف سامسونگ به‌کار رود. قاب این گوشی جدید چنان مفصل‌های لولایی بی ‌نظیری دارد که می‌تواند محفظه مناسبی را برای خم و راست شدن بدون افتادن هیچ چین و شکنی بر سطحش، در اختیار صفحه نمایش منعطف بگذارد. هنگامی که گوشی کاملا باز و صاف باشد، صفحه نمایش یکپارچه تلفن همراه هوشمند (اسمارت‌فون) دوباره کاملا مسطح و شفاف و چنان صاف است که انگار هیچگاه خم نشده است.

ماه گذشته شایعاتی سر زبا‌نها افتاد که از در راه بودن گوشی به نام گلکسی ایکس (Galaxy X) خبر داشت و نوید می‌داد که این موبایل به عنوان یکی از پرچمداران سال سامسونگ به بازار عرضه شود. گوشی‌های دیگری مثل گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ اج، گلکسی نوت ۷ و گلکسی نوت ۷ اج برای کاربران خیلی بیشتر شناخته شده هستند.

البته این صفحه نمایش منعطف تنها طرح مفهومی (کانسپت) نوآورانه به نمایش گذاشته شده در این کنفرانس از سوی سامسونگ نیست. این نمونه اولیه یک همتای تقریبا کامل از طرح صفحه نمایش منعطفی است که سال گذشته سامسونگ از آن رونمایی کرده بود.

سایت‌های کره‌ای پیش‌بینی می‌کنند که این نوع صفحه نمایش‌های منعطف باید در ساختار رایانه های لوحه‌ای (تبلت‌ها) و تلویزیون‌ها نیز به کار برده شوند. آنها می‌گویند که این صفحه‌نمایش که فقط ۰٫۳ میلی‌متر ضخامت دارد، می‌تواند به شکل دایره‌ای به قطر ۱۰ میلی‌متر کاملا لوله شود.

همچنین سامسونگ فناوری صفحه نمایش هولوگرافیک (holographic) را نیز به معرض نمایش گذاشته است که می‌تواند به منظور اجرا و نمایش بازی‌های ۳ بعدی و کتاب‌های دیجیتالی که در هوا به صورت تصویری مجازی در فضایی ۳ بعدی نمایش داده می‌شوند(digital pop-up book)، مورد استفاده قرار گیرد.

اگر همه این شایعات به واقعیت بدل شوند این صفحه نمایش منعطف تاشو با گنجانده شدن در پیکربندی گوشی گلکسی ایکس می‌تواند زلزله‌ای درست و حسابی در بازار مصرف تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند.

منبع: جام‌جم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=139104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x