تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ماجرای تلاش هاشمی برای ترغیب اعضای خبرگان به رای ندادن به آیت‌ الله جنتی/ هاشمی بداند در رقابتی بازنده است در آن شرکت نمی کند

  • کد خبر : 138932
  • 05 خرداد 1395 - 9:57
ماجرای تلاش هاشمی برای ترغیب اعضای خبرگان به رای ندادن به آیت‌ الله جنتی/ هاشمی بداند در رقابتی بازنده است در آن شرکت نمی کند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخاب آیت ‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس اطلاعاتی که وجود دارد، آقای هاشمی در تلاش بوده تا با تک‌تک اعضای مجلس خبرگان تماس بگیرد و با اثر گذاشتن بر روی نظر اعضا، آن‌ها را به رای ندادن به آقای جنتی ترغیب کند که می‌بینیم خلاف این موضوع هم رقم خورد و آقای هاشمی به طرز فاجعه‌ باری شکست خورد.

   «کمال مهر»؛  مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به انتخاب آیت ‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: انتخاب آیت ‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان، مدعیان دموکراسی را در آزمون سختی قرار می‌دهد.

وی افزود: این انتخاب به همان‌ اندازه‌ای دموکراتیک بوده که انتخاب اعضای خبرگان توسط مردم دموکراتیک بوده؛ اما ما می‌بینیم که به فاصله چند ساعت پس از انتخاب آیت ‌الله جنتی تنها چیزی که در رفتار این جماعت دیده نمی‌شود احترام به رای مردم و احترام به آرای منتخبان مردم است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخاب آیت ‌الله جنتی نتیجه یک رفتار و انتخابات دموکراتیک و مردم سالار است گفت: این شکست، در واقع شکست دوم جریان غرب‌گرا در کشور و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس است؛ شکست اول این جریان را می‌توان به ریاست رسیدن آیت الله جنتی و شکست پروژه‌ی آن‌ها برای اثرگذاری بر مجلس خبرگان دانست.

محمدی ادامه داد: شکست دوم و بزرگ‌تر این جریان را هم می‌توان مشخص شدن عدم صداقت آن‌ها در بحث دموکراسی دانست؛ افراد منتصب به جریان غرب‌گرا تنها زمانی دموکراسی را قبول دارند که انتخابات به نفع آن‌ها تمام شده باشد.

وی با تاکید بر شکست پروژه‌های انگلیسی جریان غرب‌گرا در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برآورد آقای هاشمی از حدود دوهفته پیش این بود که رای کافی برای حضور در هیئت رئیسه مجلس خبرگان را ندارد و اساسا رویه آقای هاشمی بدین صورت است که اگر بداند در رقابتی بازنده است، در آن رقابت شرکت نمی‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عدم شرکت هاشمی در رقابت را باید به معنای پذیرش شکست از سوی او تلقی کرد گفت: براساس اطلاعاتی که وجود دارد، آقای هاشمی در تلاش بوده تا با تک‌تک اعضای مجلس خبرگان تماس بگیرد و با اثر گذاشتن بر روی نظر اعضا، آن‌ها را به رای ندادن به آقای جنتی ترغیب کند که می‌بینیم خلاف این موضوع هم رقم خورد و آقای هاشمی به طرز فاجعه‌ باری شکست خورد.

انتهای پیام/نج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=138932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x