تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۶ ماه مانده به اربعین/لطفا امسال هم غافلگیر زائران نشوید+تصاویر

  • کد خبر : 138735
  • 04 خرداد 1395 - 8:25
۶ ماه مانده به اربعین/لطفا امسال هم غافلگیر زائران نشوید+تصاویر

سال گذشته ۲ مانده به ایام اربعین سازمان راه و شهرسازی تعریض جاده مسیر ایلام تا مهدی آباد را آغاز نمود که به دلیل بارندگی ها هر آنچه را که انجام داده بود از بین رفت و نتوانست اقدامات خود را به رخ زائران بکشد.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از ایلام پویا، تنها ۱۸۰ روز به اربعین حسینی (ع) مانده و آنچه که از شواهد بر می آید؛ خوابیدن پروژه های عمرانی و راهسازی توسط مسئولان استانی است.
مرز مهران و نزدیکی آن به کشور عراق، فرصتی بسیار مناسب برای معرفی استان و ظرفیت های بسیار بزرگ آن است.
طبق بررسی آمارهای سال گذشته بیش از سه میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین حضور یافتند که ۷۰درصد آن‌ها، مرز مهران را برای ورود و بازگشت از عتبات عالیات انتخاب کردند و دلیل این کار امنیت و نزدیکی مرز بین المللی مهران به عراق و شهرهای مذهبی آن است.
غافلگیری هر ساله مدیران به دلیل تردد حجم بسیار بالای زائران از استان ایلام و مرز مهران به عادت تبدیل شده و هم اینکه اتفاقی برای کسی نیافتد را برگ برنده برای خود می دانند که متاسفانه به دلیل نبود جاده های دسترسی مناسب و وقوع تصادفات در حد فاصل شهرستان های ایلام به مهران تعدادی از زائران جان خود را از دست دادند.
همچنین سال گذشته شاهد بودیم که ۲ مانده به ایام اربعین سازمان راه و شهرسازی برخی از امورات از جمله تعریض جاده مسیر ایلام تا مهدی آباد را آغاز نمود که به دلیل فصل بارش و بارندگی ها هر آنچه را که انجام داده بود از بین رفت و نتوانست اقدامات خود را به رخ زائران بکشد.
بر کسی بی نظمی ها و ناهماهنگی های مسئولان استانداری و برخی سازمانهای عضو ستاد اربعین پوشیده نیست و همگان می دانند که امکانات پیش بینی شده برای زائران در این چند سال جوابگو نبوده است.
جمع شدن بسیاری از زائران در محل ذفاتر زیارتی برای گرفتن ویزا و نبود امکانات اولیه برای این زائران از جمله سرویس های بهداشتی و محل اسکان، نبود راهنمای زائر در ورودی های ایلام و هوای بارانی به شدت بر روحیه برخی از زائران تاثیر گذاشته بود و برخی از همراهان از جمله کودکان و سالخوردگان که با پای عشق در این مسیر قدم گذاشته بودند را دچار مشکلاتی کرد.
لذا ضمن تقدیر از همه مسئولان استانی به دلیل زحمات فراوان در سال های گذشته، لازم است از هم اکنون ستاد اربعین استان فعال شده و کارها را به دقیقه نود واگذار نکند.

 

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=138735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x