تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آمریکایی ها به‌دنبال فروپاشی اهرم قدرت جمهوری اسلامی هستند/ جمهوری اسلامی پیروز صحنه جنگ با تکفیری‌ها است

  • کد خبر : 138606
  • 03 خرداد 1395 - 18:23
آمریکایی ها به‌دنبال فروپاشی اهرم قدرت جمهوری اسلامی هستند/ جمهوری اسلامی پیروز صحنه جنگ با تکفیری‌ها است

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به موقعیت سوریه در منطقه گفت: اگر ایران به ایستادگی نظام سوریه کمک نمی‌کرد، امروز حکومت داعش در سرتاسر این کشور حاکم بود.

به گزارش«کمال مهر»؛، سرلشکر قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها» که در سالن اجلاس مدرسه علمیه دارالشفاء قم و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار شد، اظهار داشت: همه حوزه‌های علمیه شیعه، حوزه انقلابی است و حوزه علمیه قم سرآمد انقلاب است.

وی ابراز داشت: ما امروز در سالروز فتح خرمشهر قرار داریم؛ حادثه بسیار بزرگ و ارزشمندی که به عنوان روز ملی نام گرفت و این ارزش را داشت که روز ملی نام بگیرد. سرآمد یک عمل انقلابی موفق، عملیات بیت‌المقدس بود که نمونه‌ای قابل شکافتن و بحث است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به مفهوم مدیریت انقلابی، تصریح کرد: برخی انقلابی بودن را با بی‌برنامگی، هرج و مرج و بی‌انضباطی تفسیر می‌کنند که تعبیری ناجوانمردانه است. مهم‌ترین مشخصه مدیریت انقلابی، معنویت است و امام راحل (ره) مصداق حقیقی عمل و مدیریت انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب، خود را مدیون مدیریت انقلابی امام خمینی (ره) می‌داند، اظهار داشت: مدیریت انقلابی، مدیریت حجت‌الاسلام شهید میثمی است که جنس خود شماست؛ شخصی که نماینده امام (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیاء بود اما هیچ وقت سوار ماشین بیت‌المال نشد و عبا را روی دست انداخته و در جاده‌ها از غرب به جنوب و از جنوب به جبهه‌های گوناگون سوار ماشین بین راهی شده و خود را به مقصد می‌رساند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه انقلابی، کسی است که مرگ را بر زندگی ذلت بار ترجیح داد، خاطرنشان کرد: عمل انقلابی، عمل طلبه شهیدی همچون شهید ردانی است که فرمانده لشکر جنگ ما بود؛ عارف بود و وقتی قصد ازدواج داشت، برای حضرت معصومه(س) دعوت‌نامه فرستاد.

وی تصریح کرد: عمل انقلابی، عملی است که منافع ملت و اسلام را بر شخص خود ترجیح داده و در سختی‌ها و شدت‌ها گوش به فرمان‌ترین بوده و عذر نتراشیده و سینه خود را سپر می‌کند؛ همانند عمل شهدای مدافعان حرم که خانه و نوامیس آنان در خطر نیست؛ اما در سوریه حاضر شده از اسلام دفاع می‌کنند. مدافعان حرم به فهم حقیقی رسیده و با بصیرت در حلب و خان طومان حضور پیدا می‌کنند و به شهادت می‌رسند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز انقلابی در دنیا زیاد است اما انقلاب بر پایه دین و اسلام مهم است، اظهار داشت: انقلابی که بر پایه دین انجام می‌گیرد، باید مورد توجه قرار گرفته و در آن خصوصیت‌های ارزشمند و دلربایی وجود دارد، عمل انقلابی، عمل شهید حسن باقری است که رهبر انقلاب از وی به جوان ژنده‌پوش و ژولیده تعبیر می‌کنند که با سخنان خود دل‌ها را می‌ربود.

وی ادامه داد: انقلابی شخصی همچون شهید سعیدی است که در دوران خفقان، فریاد زد و این سخن، سبب اصلی فتح خرمشهر بوده است. رهبر انقلاب در تفسیر “إن تنصروا الله ینصرکم” فرمود: شما به آن مقداری که سهم دارید، صد درصد عمل کنید و مابقی با خداست. در عملیات فتح خرمشهر همین شد.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: امروز در جامعه ما هجمه‌های گسترده‌ای وجود دارد و تنها فکری که می‌تواند در این ایستادگی کمک کند، تفکر انقلابی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پاسخ به این سئوال که چرا کشورهای اطراف ما دچار مشکل هستند، اظهار داشت: سربلندی و امنیت کشور از حکمت، اداره، مراقبت رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب مراقب کشور و قشرهای گوناگون در آن بوده و افطاری را در ماه مبارک رمضان بدون یک قشر صرف نکرده‌اند. جامعه ما بدون روحیه انقلابی مرده و به افغانستان و دیگر کشورها تبدیل خواهد شد، ‌امروز جامعه ما با حوادث گوناگون در بُعد ملی، مذهبی وغیره دست و پنجه نرم می‌کند و حوزه علمیه باید بیدار باشد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به موقعیت انقلاب و شرایطی که در بیرون از مرزهای خود دارد، گفت: امروز شاهد بالاترین حجم حضور و توجه دشمن یعنی آمریکا به این منطقه هستیم؛ بیشترین حجم مؤسسات آمریکایی اعم از سیاسی و امنیتی در این منطقه استقرار داشته و بیشترین رفت و آمد دیپلمات‌های آمریکایی در این منطقه است. همچنین بیشترین حجم نیروی مسلح آمریکا و تجهیزات و تسلیحات آن‌ها در این منطقه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: امروز بالاترین رقم کشورهای وابسته به غرب در این منطقه است و باید توجه کنیم که چرا این بیشترین‌ها در منطقه ما است. آمریکایی‌ها معتقدند که انقلابی اسلامی سبب فروپاشی قدرت آمریکا در منطقه شده و در قدرت این کشور در کل جهان اثر گذاشته است.

وی با بیان اینکه آنان به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: آنان به‌دنبال فروپاشی اهرم قدرت جمهوری اسلامی هستند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه سه عامل در اینکه یک قدرت بتواند اعمال فشار کند، اثرگذار است، تصریح کرد: مهار رقیب، فیصله‌دادن به منازعات و وحدت‌سازی علیه جریان تهدیدکننده، سه عاملی هستند که یک قدرت می‌تواند به وسیله آن اعمال فشار کند. ما در ۲۰ سال گذشته پیوسته با حوادث مهمی مواجه هستیم که طرف مهم آن در ایجاد و خلق حوادث، آمریکاست و این کشور در هیچ کدام از این سه عامل موفق نبوده است.

وی تاکید کرد: استفاده از منطق و خطاهای دشمن دو عامل مهم در به‌کارگیری فرصت‌هاست و ما استفاده از این دو عامل را به‌کار بسته‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا با به‌وجود آوردن جنگ قبیله‌ای، به‌دنبال شکست ایران بود، گفت: امروز پیروز صحنه جنگ با تکفیری‌ها، جمهوری اسلامی است و شاهد شکست آنان هستیم.

وی با اشاره به موقعیت مهم سوریه در منطقه خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی به ایستادگی نظام سوریه کمک نمی‌کرد، امروز حکومت داعش در سرتاسر این کشور حاکم بود. امروز آمریکا مجبور به عقب‌نشینی از تمام اهداف خود شده و به رغم تمام فشارهای خود، سنی، شیعه و کرد عراق، دوستدار ایران هستند و به این دوستی افتخار می‌کنند.

سرلشکر سلیمانی بیان داشت: امروز یقیناً جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌های منطقه پیروز است؛ البته در برخی از صحنه‌ها نقش اندک داشته‌ایم اما به دلیل منطق غلط دشمن، سبب شکست آنان شده است.

وی با اشاره به جنگ یمن، اظهار داشت: جنگ متکبرانه دشمنان سبب شکست آنان شده است. نتیجه جنگ یمن، تثبیت قدرت انصارالله است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز باید آگاهی جامعه را بالا ببریم که چرا جوانان ما در شهرهای سوریه حضور داشته و برخی به شهادت می‌رسند.

سرلشکر سلیمانی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: حوزه، نقش اساسی و جدی در بیداری انقلابی دارد و حوزویان باید در صحنه حضور داشته باشند.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=138606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x