تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

“ملا اختر منصور” کشته شد

  • کد خبر : 138345
  • 02 خرداد 1395 - 15:13
“ملا اختر منصور” کشته شد

مقامات آمریکایی و افغان از کشته شدن سرکرده طالبان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع امنیتی افغانستان کشته شدن ملا منصور سرکرده طالبان را تایید می کنند.
شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: یکی از سران طالبان افغانستان تایید کرد اختر منصور سرکرده این گروه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده است.
بر این اساس، این شبکه درباره حمله هوایی آمریکا به مقر سرکرده طالبان گفت: یکی از منابع امنیتی افغانستان کشته شدن ملا اختر منصور سرکرده طالبان را در مناطق قبیله ای نشین پاکستان تایید کرد. در حال حاضر بسیار دشوار است کشته شدن ملا منصور را تایید کنیم. به نظر می رسد تعامل مسئولان ارشد طالبان با خبر کشته شدن ملا منصور به مانند تعامل با خبر مرگ ملا عمر باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: تایید این خبر به معنای ضربه ای شدید به طالبان و مبارزان این گروه است. نیروهای ارشد طالبان در تلاش برای اتخاذ موضع روشن درباره این حادثه هستند و این موضع گیری بر ادامه کار این گروه تاثیر دارد.
این گزارش می افزاید: منبع امنیتی دولت افغانستان کشته شدن ملا منصور را در نزدیکی مرزهای پاکستان تایید کرد. شکی در این نیست کشته شدن ملا منصور پیامدهای به شدت منفی را درباره آینده کار طالبان و باقی ماندن آن به عنوان یک گروه یکپارچه خواهد داشت.
ناصر الحسینی خبرنگار شبکه الجزیره نیز در واشینگتن درباره حمله هوایی آمریکا به مقر سرکرده طالبان گفت: رسانه های آمریکایی درباره خبر کشته شدن ملا منصور شک و تردید دارند. یک پهپاد آمریکایی دیروز بر اساس دستور باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور خودرویی را در غرب پاکستان در نزدیکی مرزهای این کشور با افغانستان هدف قرار داد و مقامات آمریکایی فکر می کنند ملا منصور در داخل این خودرو حضور داشته است. مسئولان وزارت دفاع آمریکا می گویند ملا منصور در این حمله هدف قرار گرفته شده و بر اساس اطلاعات اولیه کشته شده است. دولت اوباما تاکید دارد از روند سیاسی در افغانستان حمایت می کند ولی در عین حال جنگ علیه تروریسم و اعضای ارشد طالبان ادامه خواهد یافت.
وی در پاسخ به این پرسش که  مردم آمریکا کشته شدن ملا منصور را یک پیروزی بزرگ می دانند، گفت: باید در سال انتخاباتی در آمریکا ادبیات دولت این کشور را زیر نظر داشته باشیم. رئیس جمهور اوباما و دموکرات ها می خواهند این حزب را پیروز نشان دهند و شکی در این نیست از این خبر برای مسائل سیاسی خود بهره برداری می کنند.
در عین حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد مقامات آمریکایی از دستور باراک اوباما برای حمله به سرکرده طالبان افغانستان  در مرز این کشور با پاکستان خبر دادند. یک مقام امریکایی گفت احتمالا رهبر طالبان درحمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی کشته شده است. این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد به احتمال فراوان ملا منصور به همراه یک عضو دیگر طالبان در حمله پهپاد ارتش این کشور کشته شده است.
یکی از مسئولان بلندپایه دولت اوباما نیز به شبکه سی‌ان‌ان گفت به دلیل دور افتاده بودن منطقه هدف گرفته شدن سرکرده طالبان در مرز پاکستان،  «تایید نهایی» مرگ وی احتمالا چند روز به طول بیانجامد.
بی. بی. سی نیز به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرد منصور، همراه با یک عنصر مسلح دیگر، در حالی که سوار اتومبیل بوده اند در یکی از مناطق دورافتادۀ پاکستان، نزدیک مرز افغانستان، هدف قرار گرفته اند. وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) نیز ضمن تأیید این خبر، گفت که در حال بررسی نتایج این حمله است.
“اختر منصور” سرکرده طالبان در ژوئیه ۲۰۱۵ جانشین “ملا عمر” بنیانگذار و رهبر معنوی طالبان شده بود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=138345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x