تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

به وصیت شهیدم اشک از چشمانم جاری نمی‌کنم

  • کد خبر : 137753
  • 29 اردیبهشت 1395 - 10:05
به وصیت شهیدم اشک از چشمانم جاری نمی‌کنم

مادر شهید مدافع حرم رادمهر گفت طبق وصیت پسرم مقابل کسی که دشمن دینم است اشک از چشمانم جاری نمی‌کنم، من یک مادرم؛ احساس و عاطفه دارم؛ می‌توانم داد و فریاد کنم اما اصول اعتقادی‎ام این اجازه را به من نمی‌دهد.

 

به گزارش«کمال مهر»؛، عقیله ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر سه‎شنبه‎شب در مراسم قرارگاه رسانه‌ای مازندران با اشاره به اینکه کسب معرفت نسبت به پیامبر (ص) و معصومان (ع) ویژه انسان‌های خاص است، اظهار کرد: دنیا عمرش کوتاه و نسیه اما عمر آخرت جاودان و نقد است.

وی با بیان اینکه دنیا مانند سفال شکسته است و انسان عاقل به سفال شکسته چنگ نمی‌زند، افزود: انسان مومن در دنیا نهایتاً به‌دنبال طلا می‌گردد و آنچه اصل است بدست می‌آورد و در این سیر حرکتی مبانی فکری خودش را بر مبنای اصول الهی قرار می‌دهد.

مادر شهید رادمهر تصریح کرد: خداوند دعوت خصوصی از شهدا کرد و این دعوت‌نامه در زمان حیات پیامبر (ص) داده شده و کسانی که شهید شدند، لبیک‌گوی ندای خداوند هستند.

وی با بیان اینکه به قول مقام معظم رهبری شهدا قبل از اینکه به شهادت برسند به مقام اولیای الهی می‌رسند، خاطرنشان کرد: شهدا شاهدان و گواهان تاریخ در طول خلقت خداوند هستند و تا قیامت حرف از شهید و شهادت بوده، این نهایت بندگی است.

ملازاده با اشاره به اینکه برخی مسؤولان اجرایی مملکت تابع امر رهبر معظم انقلاب نیستند، اضافه کرد: دشمنان دین در لباس دین، ضربه به دین و اسلام می‌زنند در هیچ جای تاریخ از وفات پیامبر (ص) تا شهادت امام حسن عسکری (ع) نمی‌توانید پیدا کنید که غیرمسلمان ائمه (ع) را به شهادت رسانده باشند بلکه مدعیان دین بودند که آنها را کشتند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دوران مبارزه با فرهنگ‌های غلط هستیم که در جوامع و ملل مختلف دیده می‌شود و اسلام با فرهنگ‌های غلط مبارزه می‌کند و فرهنگ‌های درست جوامع دیگر را براساس آنچه در قرآن دیده می‌شود، می‌پذیرد.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر یکی از ۱۳ شهید مازندرانی خان‌طومان سوریه با بیان اینکه بسیاری از کسانی که به دین ضربه زدند، مدارج علمی را طی کردند ولی به معرفت دینی دست پیدا نکرده بودند، اضافه کرد: اسلام دین مبارزه و استکبارستیزی است و در این مسیر در مرحله عمل می‌بینیم برخی رد می شوند.

ملازاده با اشاره به اینکه برخی مملکت ما را مانند توپ فوتبال با مسائل فرجام و برجام می‌گردانند خودشان متوجه نیستند مردم را به‌سمت و سویی سوق می‌دهند که خودشان در این جهالت می‌مانند، تصریح کرد: مردم ما در هر مرحله‌ای باشند انسجام خود را حفظ می‌کنند، مردم دیده‌های باز، گوش شنوا، اندیشه بیدار دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی مسؤولان فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند، گفت: این افراد در مقابل مقام معظم رهبری، خانواده شهدا، علما و مراجع دین و حق‌گویان ایستاده‌اند.

ملا زاده با اعلام اینکه جوانان ما برای دفاع از حریم ولایت، شهادت را پذیرفتند، تصریح کرد: از یک طرف جوانان حرکت می‌کنند خیلی از آنها کشته می‌شوند اما برخی به زورمداران دست بیعت می‌دهند.

وی بیان کرد: آیا هیچ‌وقت گذر آنها به آرامگاه خورده است، بفهمند جوان‌هایی که در آرامگاه هستند و یا کسانی که پیکر آنها بازنگشته است و خانواده آنها دچار مشکلات و ناراحتی های بسیار شده انداما با تمام وجود براساس فرامین قرآنی صبر می‌کنند، چه حالی دارند.

مادر شهید مدافع حرم رادمهر با اعلام اینکه من طبق وصیت پسرم مقابل کسی که دشمن دینم است اشک از چشمانم جاری نمی‌کنم، من عمل به وصیت یک شهید می‌کنم، گفت: من یک مادرم؛ احساس و عاطفه دارم؛ می‌توانم داد و فریاد کنم، جزع و فزع کنم اما نهایتاً اصول اعتقادی من این اجازه را به من نمی‌دهد و مرا وادار به صبر می‌کند آنها چه جوابی برای این خانواده‌ها دارند.

وی گفت: وقتی ترکیه ۶ هزار نیروی داعش را در خود جای داده است و در زمان‌ آتش بس در مدت یک روز و دور روز با پیاده کردن نیرو مسلمان‌کشی می‌کنند و با آنها همکاری می‌کند چه باید گفت.

ملازاده گفت: هنوز مسؤولان ما متوجه نشدند که آنها هیچ دیدگاه مثبتی به شهدای ما ندارند.

این مادر صبور شهید گفت یک پسرم سهل است در راه اسلام فدا شود، سه پسرم در این راه حضور دارند و تمام دعای شبانه‌روزم از بدو تولد فرزندانم تاکنون این بوده است که پرودگار گوشت، پوست و خون من و فرزندانم را در راه رضای خداوند قرار دهد.

وی با اعلام اینکه اسلام هیچ‌وقت شکست نخورده است، افزود: اعلام می‌کنند چرا جوانان ما به سویه و یمن می‌روند آنهایی که این چراها و چراهای متعدد را مطرح می‌کنند فقط بلدند بلوا به پا کنند، شک و شبهه در جامعه ایجاد کنند و مردم را به شک و شبهه بیندازند و آنها را از اصل دور کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم به پاس حضور همه‌جانبه در عرصه برنامه‌های انقلابی فرهنگی و پشتیبانی در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی راهیان نور ۹۵ ـ ۹۴ با دستان مادر بزرگوار شهید محمود رادمهر، لوح سپاس به آقایان محسن هدایتی، علی پاداشی و اکبر قاسم‌پور اهدا شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ر۴۰/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x