تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

عملکرد کامل خرید جدید پرسپولیس +جدول

  • کد خبر : 137721
  • 29 اردیبهشت 1395 - 9:40
عملکرد کامل خرید جدید پرسپولیس +جدول

علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوست تا اولین خرید قرمزها برای حضور مقتدر در لیگ شانزدهم باشد. آیا این دروازه‌بان می‌تواند خیال برانکو را از بابت دروازه تیمش آسوده سازد؟

گروه ورزشی «کمال مهر»؛- بالاخره علیرضا بیرانوند پس از حواشی فراوان و انتظار چند ماهه، پرسپولیسی‌ شد. گلری که طی ادوار دوازدهم تا پانزدهم لیگ برتر برای نفت ۶۹ بازی انجام داد تا درهای تیم‌ملی را هم به روی خود باز ببیند.

این گلر ۲۳ ساله امیدوار است با درخشش در جمع پرسپولیسی‌ها «یک دهه‌ای» در اردوی سرخ‌های پایتخت ماندنی شود.

فقط ۵ دقیقه طول کشید

علیرضا بیرانوند اولین بار جمعه ۲۷ مرداد ماه سال ۹۱ بازی در لیگ برتر را تجربه کرد. در هفته پنجم لیگ دوازدهم به تشخیص کادر فنی نفت این دروازه‌بان – که تازه ۲۰ سالش شده بود- برابر پیکان درون دروازه ایستاد. ۳ سال و ۹ ماه و یک روز قبل، فقط ۵ دقیقه وقت لازم بود تا علیرضا اولین گل لیگ برتری‌اش را در نبرد با روح‌ا… سلطانی دریافت کند. پیکان یک بار دیگر هم در دقیقه ۳۳ نیمه اول با مدافع پیش‌تاخته‌اش جلال کاملی‌مفرد دروازه نفت و بیرانوند را باز کرد.

هرچند که در آخرین دقیقه بازی مهدی خیری نتیجه را ۲ بر یک کرد اما در نهایت این اولین و آخرین بازی فصل برای بیرانوند جوان در لیگ دوازدهم بود.

۱۳ خوش‌یمن

در لیگ سیزدهم همای سعادت روی شانه‌های بیرانوند نشست. گلر اول نفت سوشا مکانی بود. با این حال از آخر هفته هفتم آب مکانی و یحیی گل‌محمدی داخل یک جوی نرفت. به این ترتیب سوشا نیمکت‌نشین شد تا نیم‌فصل راهی فولاد شود. بیرانوند هم تمام ۲۳بازی باقی‌مانده لیگ را برای نفت بازی کرد.

نتیجه اعتماد یحیی به بیرانوند فوق‌العاده بود؛ علیرضا در ۱۱بازی اصلا گلی دریافت نکرد تا با میانگین دریافت یک گل در هر ۱۴۸دقیقه بهترین فصل فوتبالی عمرش را پشت‌سر بگذارد.

پرتاب‌های بلند

در لیگ چهاردهم یک اتفاق جالب افتاد. علیرضا که جایگاهش را در نفت به عنوان دروازه‌بان نخست تثبیت کرده بود، با پرتاب‌های بلند دست خود به بهترین آغازگر مجدد بازی‌های لیگ ملقب شد.

بیرانوند در دو دیدار پی‌درپی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس با پرتاب‌های بلند دست خود دو پاس گل به غلامرضا رضایی(۵۵) و امیر ارسلان مطهری(۹۲) داد تا نفت منصوریان هر دو رقیب سرشناس خود را روی پاس‌های طلایی این دروازه‌بان ۲ بر یک شکست دهد.

عملکرد کامل خرید جدید پرسپولیس +جدول // آماده انتشار 24 ورزشی

دوری از قفس توری

در لیگ پانزدهم یک اتفاق عجیب برای چند هفته بیرانوند را از دروازه نفت دور کرد. در دیدار هفته پنجم سرمربی تیم از او خواست تا قبل از آغاز تقابل با استقلال کمک کند گلر دوم تیم وحید شیخ‌ویسی آماده مسابقه شود. همین مکالمه کوتاه، عامل قهر بیرانوند بود و البته کنار ماندنش از ترکیب اصلی تیم برای هشت هفته تا دیدار برابر پرسپولیس (هفته ۱۳).

به نظر می‌رسید عدد ۱۳ دوباره برای علیرضا خوش‌یمن بود چون آن روز (نهم آذرماه) نفت با درخشش این دروازه‌بان از پرسپولیس یک امتیاز گرفت. در واقع عکس‌العمل‌ عالی بیرانوند برابر ضربه پنالتی مهدی طارمی سبب شد تا نتیجه نهایی دیدار تساوی یک- یک باشد.

پس از ناکام ماندن مهاجم پرسپولیس، نفت در دقیقه۷۳ با محمد دانشگر شکست یک بر صفر خود را با تساوی عوض کرد تا یک امتیاز بازی بزرگ ایستگاه۱۳ به‌نام بیرانوند نوشته شود.

و پس از آن بیرانوند مجددا به گلر محبوب سرمربی آبی نفت تبدیل شد تا در نیم‌فصل دوم ۱۵ مرتبه درون دروازه قرار بگیرد و ۸ کلین‌شیت داشته باشد. علیرضا در نیم‌فصل دوم هم در تقابل با استقلال دروازه نفت را بسته نگه داشت و هم در ایستگاه ۲۸ رقابت‌ها از عوامل اصلی پیروزی ۲ بر صفر زردپوشان مقابل پرسپولیس بود.

۶۹ بازی و ۳۰ کلین‌شیت

علیرضا بیرانوند در ۴ فصل اخیر لیگ برتر طی ۶۹ بازی و ۶ هزار و ۱۶۶ دقیقه تلاش، ۵۳ گل دریافت کرده است. دریافت یک گل در هر ۱۱۶ دقیقه عملکرد قابل‌قبولی است. بیرانوند جوان که با نفت پای به جغرافیای سطح اول فوتبال ایران گذاشت، طی چهار فصل اخیر موفق به ثبت ۳۰ کلین‌شیت شده است.

حال باید دید دروازه‌بانی که ابتدا فکر می‌کرد پرسپولیسی است و حالا به پرسپولیس پیوسته می‌تواند در جو سنگین یک تیم بزرگ با هواداران میلیونی توانایی‌های فنی‌اش را نشان دهد یا سرنوشت سوشا مکانی برای او هم تکرار خواهد شد.

سوشا مکانی در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم، با فولاد خوزستان هفته‌های درخشانی را تجربه کرد و قهرمان شد اما پس از حضور در پرسپولیس نتوانست آن‌چنان که باید شرایط موجود را برای خود هضم کند.

آیا این سرنوشت برای علیرضا بیرانوند «کم‌تجربه» تکرار خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید.

جدول عملکرد علیرضا بیرانوند در ادوار لیگ برتر همراه با تیم نفت

لیگ

تعداد بازی

مجموع دقایق بازی

کلین‌شیت

گل خورده

میانگین گل خورده / دقیقه

نکته ویژه

۱۲

۱

۹۰

۲

۴۵

هفته پنجم برابر پیکان به میدان آمد

۱۳

۲۳

۲۰۷۰

۱۱

۱۴

۱۴۸

در جدال با سرخابی‌ها فقط برابر ضربه دقیقه ۶۵ فرهاد مجیدی مغلوب شد

۱۴

۲۶

۲۳۴۰

۱۰

۲۵

۹۴

در دو دیدار رفت و برگشت برابر استقلال کلین‌شیت کرد اما از پرسپولیس ۲ گل خورد

۱۵

۱۹

۱۶۶۶

۹

۱۲

۱۳۹

نیم‌فصل دوم برابر پرسپولیس و استقلال کلین‌شیت کرد

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x