تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آیا “سپاه پاسداران عراق” تاسیس می‌شود؟

  • کد خبر : 137639
  • 29 اردیبهشت 1395 - 8:25
آیا “سپاه پاسداران عراق” تاسیس می‌شود؟

یکی از فرماندهان حشد الشعبی اعتقاد دارد که باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق تشکیل شود.

به گزارش   گروه سیاسی«کمال مهر»؛  سپاه پاسداران از ابتدای  پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در توسعه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  داشته و دارد و حفاظت از مرزها در بخشی به عهده پاسداران انقلاب اسلامی است.

سپاه پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب با توطئه‌های بسیاری مقابله کرده و مبارزه  با تروریست ها و تجزیه طلبان در غرب کشور نمونه ای از آن بوده و این روند پس از جنگ  نیز در سنگر دیگری ادامه یافت.

البته در دوران جنگ تحمیلی هم  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای بسیج مردمی در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح “صدام” دیکتاتور سابق عراق ایستاد و تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد.

آیا

** گام های برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در غرب آسیا

دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به همین جا ختم نشد؛ بلکه پس از دوران جنگ تحمیلی هم سپاه پاسداران در عرصه توسعه امنیت ملی ایفای نقش کردند و در این زمینه  اقدامات گسترده ای را انجام دادند.

زمانی که ایالات متحده آمریکا با تهدیدات گسترده نظامی؛ در راستای به زانو در آوردن ایران گام برمی داشت این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با نشان دادن قدرت موشکی خود ؛ “جورج بوش” و سردمداران نئومحافظه کار آمریکایی را عقب راند.

برگزاری رزمایش های متعدد پیامبر اعظم بخش دیگری از قدرت سپاه پاسداران در سال های اخیر بود و این نهاد انقلابی با نشان دادن توانمندی نظامی به امپریالیسم ثابت کرد که هرگونه حمله ای پاسخ قاطعانه‌ای را در پی دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه مبارزه با تروریسم تکفیری هم در منطقه غرب آسیا گام های بلندی را برداشته و پشتیبانی مستشاری سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از “دمشق” و “بغداد” نمونه ای از این حمایت هاست.

*عراق نیازمند مجموعه ای قوی برای حفاظت از امنیت، سیادت و تمامیت ارضی

“سید علی یاسری” فرمانده سرایا الخراسانی  در این زمینه عنوان داشت: در اولین دیداری که پس از سال ۲۰۰۳ [ و سقوط صدام] با یکی از برادران داشتیم، به صراحت گفتم ما احتیاج داریم چیزی تأسیس کنیم شبیه سپاه پاسداران که [بعد از انقلاب] در جمهوری اسلامی تأسیس شد.

آیا

آیا

وی ادامه داد:  احتیاج داریم نگهبانانی برای محافظت از آزادی عراق تأسیس کنیم. نگهبانان آزادی عراق باید از مردان متدین مومن تأسیس می‌شد که همّ و غمّ اول و آخرشان دفاع از امنیت و سیادت و تمامیت عراق باشد. جمهوری اسلامی در این زمینه تجربه‌ روشنی دارد. این تجربه را در اختیار عراق گذاشته ؛ اما  به رغم لطف جمهوری اسلامی در ارائه‌‌ این تجربه، در گرفتن این بخشش  بزرگ (و استفاده از آن در ساختن حکومت‌مان) بخل به خرج دادیم.

آیا

در حقیقت تجربه موفق بسیج مردمی توانست تروریست های تکفیری را ده ها کیلومتر از پایتخت عراق دور کند و این موضوع می تواند در آینده ای که داعش کاملا سرکوب شد برای توسعه امنیت سرزمینی عراق به کار گرفته شود.

“محمد صالح جوکار” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اینکه یکی از فرماندهان حشد الشعبی (سید علی یاسری  فرمانده “سرایا خراسانی”) گفته بود سپاه پاسداران عراق باید تشکیل شود ؛ عنوان داشت: عراق هم می تواند سپاه پاسداران داشته باشد و کشورهای دیگر هم می توانند در بخش ساختار و اموزش این الگو را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند (بیشتر بخوانید).

تروریست های تکفیری که در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی تا نزدیکی دروازه های  “بغداد” پیش آمده بودند ؛ با حضور بسیج مردمی توانستند تروریست های تکفیری داعش را از بغداد دور کنند و هم اکنون کمتر از ۲۵ درصد خاک عراق در کنترل تروریست های داعش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین “مهدی طائب” در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل نیروی سپاه پاسداران عراق در آینده اظهار داشت: اگر عراقی‌ها بخواهند برای تاسیس سپاه پاسداران در این کشور اقدامی کنند ما حاضریم با تمام توان تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم (بیشتر بخوانید).

در حقیقت کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران می تواند در آینده نزدیک تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق را کلید بزند ؛ موضوعی که فرماندهان حشد الشعبی همچون “سید علی یاسری ”  نیز به آن اذعان دارند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x