تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

امکان کاهش سود بانکی به ۱۵ درصد

  • کد خبر : 137481
  • 28 اردیبهشت 1395 - 9:06

مدیرعامل سابق بانک ملی و رئیس جدید بیمه مرکزی به جلسه دو هفته آینده مدیران بانکها برای تصمیم‌گیری درباره کاهش نرخ سود بانکی اشاره و تاکید کرد که امکان کاهش نرخ سود سپرده یکساله تا ۱۵ درصد وجود دارد.

به گزارش«کمال مهر»؛  به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، نرخ سود بانکی سپرده و تسهیلات بانکی باید کاهش یابد.

رئیس جدید بیمه مرکزی با بیان اینکه انحراف بانکها در تخطی از ابلاغیه کاهش نرخ سود بانکی بسیار کمتر شده است، این مساله را در نتیجه نظارت و کنترل دقیق و تذکرهای جدی بانک مرکزی دانست.
وی آرزوی خود برای شبکه بانکی را رعایت نرخ سود و منحرف نشدن از آن اعلام کرد.
همتی همچنین درباره بازگشت خود به بیمه مرکزی نیز گفت: براساس تصمیم دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی، به صنعت بیمه بازگشتم تا به این بخش کمک کنیم.
وی افزود: بعد از استقرار در بیمه مرکزی، برنامه‌های خود را اعلام می‌کنم.
به گزارش ایرنا، هیات دولت در جلسه عصر دیروز خود، با انتصاب همتی به ریاست بیمه مرکزی موافقت کرد. براین اساس «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حکم های جداگانه، «عبدالناصر همتی» را به سمت رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در حکم دیگری «محمدرضا حسین زاده» را به سمت سرپرست بانک ملی ایران منصوب کرد. حسین زاده پیش از این عضو هیأت مدیره بانک ملی بود.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x