تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

واکنش عصبی نتانیاهو به نمایشگاه جنایات اسرائیل در تهران + عکس

  • کد خبر : 137380
  • 27 اردیبهشت 1395 - 15:21
واکنش عصبی نتانیاهو به نمایشگاه جنایات اسرائیل در تهران + عکس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ایران را متهم کرده که در «تدارک برای یک هولوکاست دیگر» است. همزمان دستیار جان کری از دولت ایران خواست به جای تشویق چنین دیدگاهی به محکوم‌ساختن آن بپردازد.

گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛- در حالی که این روزها به مناسبت روز نکبت، همایش و نمایش در تهران به یاری فلسطینیان آمده است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پاسخی در برابر افکار عمومی جهانی ندارد، حمله را به عنوان بهترین راه جهت دفاع برگزیده و ایران را متهم کرده است.

به گزارش اکسپرس، بنجامین در جلسه هیأت دولت با اشاره به برنامه‌های ایران در سالروز بیرون‌راندن فلسطینیان از خانه‌های خود در ۶۸ سال پیش، مدعی شده تهران «هولوکاست را انکار می‌کند و آن را به سخره می‌گیرد، اما در تدارک برای یک هولوکاست دیگر است». وی که جایگاه مدعی و متهم را عوض کرده بود،‌ ادامه داد «من فکر می‌کنم هر کشوری در جهان باید در برابر این اقدام بایستد و آن را به شدت محکوم کند».

واکنش ناشیانه نتانیاهو به نمایشگاه جنایات اسرائیل
مسعود شجاعی دبیر نمایشگاهی که در انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در تهران برگزار شده، چنین اتهامی را رد می‌کند. او می‌گوید برگزاری چنین نمایشگاهی به معنای انکار هولوکاست نیست، بلکه برای جلوگیری از یک هولوکاست دیگر، این بار از سوی اسرائیل و علیه مردم فلسطین است.

او در نمایشگاهی که هرساله برگزار می‌شود و در این دوره میزبان ۱۵۰ اثر از ۵۰ کشور دنیا است، اظهار کرد «هولوکاست به معنای کشتار جمعی است. ما هم اکنون شاهد بزرگترین کشتار توسط رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین هستیم». در یکی از آثار نیز نتانیاهو در قالب یکی از سربازان داعش به تصویر درآمده که در حال نابودی جهان اسلام است.

همزمان دستیار جان کری که به همراه او عازم منطقه شده است، خود را مثل نتانیاهو به کوچه چپ زد و گفت نگران است «چنین مسابقاتی منجر به انکار هولوکاست، تجدیدنظر در واقعیات تاریخی و سخنان آشکارا ضدیهودی شود». تونر از دولت ایران خواست به جای تشویق چنین دیدگاهی به محکوم‌ساختن آن بپردازد زیرا چنین اقداماتی «توهین به خاطره میلیون‌ها انسانی است که در هولوکاست کشته شدند». پیش‌تر جان کری نسبت به تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی انتقاد کرده بود.

منبع:

http://www.express.co.uk/news/world/670506/Israel-warns-Iran-is-plotting-another-Holocaust-Benjamin-Netanyahu
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x