تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

با این شیوه از اسرار مرگبار مغزتان با خبر شوید

  • کد خبر : 137315
  • 27 اردیبهشت 1395 - 12:58
با این شیوه از اسرار مرگبار مغزتان با خبر شوید

یکی از مرگبار ترین بیماری های مغزی که قربانیان را به کام مرگ می کشاند می تواند با استفاده از امکانات پزشکی سالها زودتر شناسایی شود تا بیمار فرصت کافی برای بهره مندی از زندگی را داشته باشد.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ پژوهشگران در یک شیوه تشخیصی جدید به تازگی موفق ساخت به نوعی اسکن مغزی شده اند که می تواند از ۱۵ سال قبل ابتلای افراد به بیماری آلزایمر را شناسایی کند.
گفتنی است، این شیوه تشخیصی به نام اسکن PET می تواند انبوهی از پروتئین های مخرب در مغز را که عامل ابتلای افراد در سالهای آتی به بیماری آلزایمر است را شناسایی کند.
بررسی ها نشان می دهند، شناسایی بیماری از سالها قبل می تواند به پزشکان برای شروع درمان های اولیه و کنترل روند بیماری کمک فراوانی کند ، همچنین فرد بیمارنیز به لحاظ روانی آمادگی لازم را پیدا کرده و مراقبت های لازم برای جلوگیری از سرعت یافتن بیماری را انجام خواهد داد.
این نوع جدید اسکن مغزی توسط محققان دانشگاه کالج لندن ساخته شده و به کمک آن می توان میزان پروتئین بتا آمیلوئید را اندازه گیری کرد.
به گفته محققان این پروتئین از سالها قبل از ظهور علائم آلزایمر در مغز در حال رشد است و کنترل آن می تواند از بروز بیماری در مبتلایان جلوگیری کند.
بر اساس تحقیقات پروتئین بتا آمیلوئید در کنار برخی دیگر از پروتئین های مغزی ، شاخصه های ژنتیکی، بیماری ها، آسیب های مغزی، شیوه زندگی ،کم تحرکی ، رژیم غذایی ، بیماری دیابت و افسردگی از جمله اصلی ترین علل ابتلا به بیماری دیابت هستند.
براساس آمارها جهان در دهه های آتی با اپیدمی بیماری آلزایمر مواجه خواهد بود و میلیون ها انسان در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند.
پژوهشگران امیدوار هستند تا قبل از بروز اپیدمی آلزایمر بتوانند با شیوه های نوین تشخیصی و درمانی با این بیماری مقابله کنند.
منبع: دیلی میل
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x