تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

وقتی “فائزه” جایی برای دفاع اصلا‌ح‌طلبان هم باقی‌ نگذاشت

  • کد خبر : 137289
  • 27 اردیبهشت 1395 - 12:41
وقتی “فائزه” جایی برای دفاع اصلا‌ح‌طلبان هم باقی‌ نگذاشت

دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی عضو ارشد بهائیت ایران حواشی زیادی را برای دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دربرداشت. این دیدار به حدی تعجب برانگیز و فضاحت‌بار بود که منتخبان اصلاح‌طلب تهران در مجلس هم ترجیح دادند به جای دفاع از فائزه هاشمی، نسبت به موضوع اظهار بی‌اطلاعی کنند یا اصلا درمورد دیدار او با فریبا کمال آبادی صحبت نکنند.

به گزارش«کمال مهر»؛؛ دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی عضو ارشد بهائیت ایران حواشی زیادی را برای دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دربرداشت و این حواشی نه‌تنها دامن او، بلکه گریبان‌گیر خانواده‌اش نیز شده است و بسیاری از سیاسیون از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته‌اند تا موضع مشخصی در مقابل رفتار‌های فرزندانش بگیرد.

اما این دیدار به حدی تعجب برانگیز و فضاحت‌بار بود که منتخبان اصلاح‌طلب تهران در مجلس هم ترجیح دادند به جای دفاع از فائزه هاشمی، نسبت به موضوع اظهار بی‌اطلاعی کنند یا اصلا درمورد دیدار او با فریبا کمال آبادی صحبت نکنند. هرچند برخی نیز به بهانه‌های گوناگون مصاحبه را به زمان دیگری موکول کردند و پس از آن خبرنگار دانا را به شنیدن بوق اشغال دعوت کردند.

جلودارزاده: باید ببینیم فائزه هاشمی چرا این کار را انجام داده است

سهیلا جلودار زاده منتخب مردم در تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی عضو ارشد فرقه بهائیت گفت: من در این باره مصاحبه نمی‌کنم چون در جریان نیستم.

وی افزود: تحلیلی از این دیدار ندارم و نظری هم ندارم چون که باید در خصوص یک شخص دیگری صحبت کنم، به طور کلی باید ببینیم که چرا این کار صورت گرفته و بهتر است در این‌باره از خود خانم هاشمی سوال شود.

مازنی: قصد مصاحبه در این خصوص را ندارم

حجت‌الاسلام احمد مازنی منتخب مردم تهران در مجلس دهم نیز در خصوص دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت ایران به خبرنگار دانا گفت: من در این مورد مصاحبه نمی‌کنم چون اصلا در جریان نیستم و از کسی چیزی شنیدم ولی اجازه بدهید مصاحبه نکنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” با توجه به فتوای‌های شرعی که در خصوص ارتباط با بهائیان وجود دارد، تحلیل شما از دیدار خانم فائزه‌ هاشمی با عضو ارشد بهائیت چیست؟” اظهارداشت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و قصد مصاحبه در خصوص آن را هم ندارم.

این منتخب مردم تهران در گفت‌وگوی دیگری در پاسخ به سؤالی درباره جریان بهائیت، گفته بود: تردیدی نیست که ما مسلمانان بهائیت را قبول نداریم، چرا که بهائیت یک گروه اسرائیلی و انگلیسی است و ارتباطی با ادیان ندارد.

حیدری: تا مدتی قصد مصاحبه ندارم

غلامرضا حیدری منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی در خصوص دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی عضو ارشد بهائیت ایران اظهار داشت: من تا مدتی قصد مصاحبه را ندارم و فعلا نمی‌توانم با شما مصاحبه کنم.

هاشم‌زائی: خبر را نشنیده‌ام/ باید دید خانم هاشمی به چه صورت با بهائی‌ها آشنا شده است

عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت‌وگو با خبرنگار دانا در خصوص دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد بهائیت ایران گفت: من این خبر را نشنیده‌ام و نمی‌دانم ماجرا از چه قرار بوده است.

وی پس از توضیحات خبرنگار دانا در خصوص دیدار انجام شده و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه” با توجه به احکام شرعی که وجود دارد، تحلیل شما از این دیدار چیست؟” اظهارداشت: من نمی‌دانم و باید ببینم که کیفیت دیدار چه بوده و چون مسافرت بودم اصلا خبر را هم نشنیده‌ام.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه فعلا تحلیلی در این زمینه ندارد گفت: باید دید که خانم هاشمی و این عضو بهائیت در کجا و به چه صورت با یک‌دیگر آشنا شده‌اند.

خاطر نشان می‌شود که وی پیش از این در مصاحبه با روزنامه فیگارو تصریح کرده بود که در دوره زندان با دوستان حزبی از “سازمان بهائیت” و “سازمان مجاهدین خلق” رفیق شده است. وی به فیگارو در اسفند۹۳ می‌گوید: زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

برخی دیگر از اعضای لیست امید نیز به بهانه‌های مختلفی مصاحبه را به زمان دیگری موکول کردند و خبرنگار دانا را به شنیدن بوق اشغال تلفن همراهشان دعوت کردند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که چرا هیچ یک از اصلاح‌طلبان از این اقدام فائزه هاشمی دفاع نکردند؟ در این بین آنچه که مشخص و محرز است، اقدام شنیع فائزه هاشمی است که حتی موجب شده تا جای دفاع برای اصلاح طلبان هم از این فرزند آیت الله باقی نماند.

انتهای پیام/نج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=137289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x